444 4 915
444 4 915

ASO Nedir?



ASO Nam-ı Diğer “App Store Optimizasyonu” Nedir?

Mobil uygulama pazarının günden güne daha büyük bir pazar hacmine ulaştığını bilinen bir gerçek. Hayatımızda son derece önemli bir yer tutan mobil uygulamalar; iş hayatımızdan günlük hayatımıza kadar yaşantımızı birçok açıdan kolaylaştırıyor. Her ihtiyaca farklı şekillerde yanıt veren mobil uygulama pazarlarında, işletmelerin öne çıkabilmek adına yaptıkları optimizasyonlara da ASO yani App Store Optimizasyonu adı veriliyor. App store optimizasyonu, arama motoru ile benzer yaklaşımlar üzerine kurgulanan bir stratejidir. SEO stratejisi süreçlerinde olduğu gibi ASO’da da bir takım anahtar kelime analizleri yapılır. Mevcut arama sonuçları verileri doğrultusunda, uygulamayı App store içerisinde öne çıkaracak yöntemlerin kurgulanması hedeflenir.

ASO Nedir? Neden Önemlidir?

ASO, öncelikli olarak uygulama pazarlarındaki gürültüde işletmelerin kullanıcılarına daha kolay ulaşabilmeleri açısından en önemli stratejilerden biridir. Bu doğrultuda App Store Optimizasyonu etkili bir şekilde uygulanabildiği taktirde, uygulamanın arama listelerindeki sıralamalarının artmasına ve belirli anahtar kelimelerde görünürlük kazanmasına yardımcı olur. Aynı şekilde uygulanacak olan ASO Stratejileri sayesinde, aplikasyon reklamları ve uygulama içi satın alımlar kapsamındaki potansiyelin de yükseltilmesi amaçlanır. Aynı şekilde Google Store, Windows Store ya da Apple Store gibi farklı pazar alanlarına yönelik uygulamalar da belirlenebilir. Bu bilgiler doğrultusunda, piyasaya sürülecek olan uygulamanın müşteri iletişimi ve finansal verimliliği gibi kriterler App Store optimizasyonu faaliyetleriyle doğrudan ilintilidir.

ASO Nedir? ve Hakkında Dikkat Edilmesi Gerekenler?

ASO, arama motoru optimizasyonu süreçlerinde olduğu gibi tamamı ile organik yöntemlerin kullanıldığı bir süreç değildir. Kurgulanacak olan strateji kapsamında promosyon odaklı bir takım reklam yöntemleri benimsenebilmektedir. Aynı şekilde ASO dahilinde, SEO makaleleri ve SEO odaklı ürün açılamaları gibi metin odaklı yöntemlerin yerine tasarımsal uygulamaların daha kritik olduğu söylenebilir. Örnek vermek gerekirse uygulama logosu, logonun hatırlanabilirliği, uygulama açıklamaları, App Store sayfasında kullanılacak video başlığı ya da kullanıcı yorumları gibi değişkenler de müşteri etkileşimini belirleyecektir. Bu yüzden, yürütülmesi planlanan ASO stratejileri başlığı altında tüm detayları kapsayan detaylı bir stratejinin uygulanması, mağazada uygulamanızın bulunabilirliği açısından en önemli etkenlerden biri olarak yorumlanabilir.


ASO Nedir? Dışındaki Diğer Yazılarımız

SEM Ve SEO’yu Ayıran 3 Önemli Faktör

SEM ve SEO, ikisi de İngilizce kökenli olan ve internet sitelerinin hedef ziyaretçilerine ulaşması için gerçekleşen bir operasyondur. İkisi de aynı amaca hizmet etse de uygulanış ve geri dönüş bakımından oldukça farklıdırlar.


Etiketler :

E-Ticaret’te Güvenlik

Son zamanlarda oldukça sık duyduğumuz e ticaret yöntemi ile ürünleri satan şirketler oldukça büyük bir kullanıcı kitlesine sahiptir. Geniş bir kesime hitap eden bu şirketlerin ürün potansiyelleri ise oldukça fazladır. Ev eşyasından, spor...



Yükselmeye hazır mısınız?