444 4 915
444 4 915

B2C Nedir?



B2C Nedir?
B2C, “Business to Consumer” kavramının kısaltılmış halidir. Business to Consumer, “üreticiden tüketiciye” anlamına geliyor. B2C, üreticilerin e-ticaret aracılığıyla ürünlerini son tüketiciye ulaştırmasını sağlıyor. Online satış yapan mağazalar B2C iş modelini uygulamış oluyor. Markaların kendi web sayfaları üzerinden yaptığı her satış doğrudan B2c iş modelini yansıtıyor. B2C pazarlama modelinde Türkiye’de Hepsi Burada, dünyada ise Amazon örnek gösterilebilir. Her iki site de tıpkı diğer önemli satış platformları gibi geniş bir lojistik ağına, kaliteli hizmet prensibine ve müşteri haklarını, bilgilerini koruyan politikalara sahiptir. E-ticaret söz konusu olduğunda başarıyı yakalamak için müşteri memnuniyetiyle birlikte pratik, güvenilir bir sisteme ve tasarıma sahip olmak gerekiyor. Önemli satış sitelerini bu kapsamda incelediğinizde neden başarılı olduklarını ve en iyiler listesinde yer aldıklarını görebilirsiniz.
B2C Pazarlama Sisteminin Çalışma Prensibi
Aslında sistem görünürde oldukça basit: Ürünlerin hepsi kategorize edilerek web sitesine yüklenir; ziyaretçilerin inceleme, sepetine ekleme ve satın alma kararına bırakılır. Ürünler azaldıkça sitedeki stok durumu güncellenir, ürünün farklı modelleri sunulur, ziyaretçinin daha önce baktığı ürünlere benzer ürün önerisi yapılır, müşterinin alışverişine dair her detay önceden düşünülerek hazır hale getirilir. Müşteri seçtiği ürünleri almak için ödeme ekranına geldiğinde kredi kartı, eft, sanal POS, havale, banka kartı ya da kapıda ödeme gibi pek çok ödeme seçeneğiyle karşılaşır. Dilediği ödeme yöntemini seçip işlemini tamamladıktan sonra ise takip ekranından siparişini takip edebilir. Ödeme esnasında ziyaretçilerin kimlik ve kart bilgileri kesinlikle üçüncü kişilerle paylaşılmaz, yüzde yüz güvenlik ile ödeme tamamlanır. B2C sistemi aslında kendi içinde çok titiz, ince detaylar barındıran bir ticaret sistemi.
B2C İş Modelinin Avantajları
Türkiye’de çok sık kullanılan B2C’nin avantajları şöyledir;
En büyük avantajı 7/24 sipariş alınabiliyor olması. Ziyaretçiler günün her saatinde siteyi inceleyebilir, hiçbir engele takılmadan sipariş verebilir.
Fiziki mağazaya oranla daha kazançlıdır. Aynı zamanda maliyeti düşüktür. Personel, elektrik, araç, zaman gibi masrafları ortadan kaldırır.
Sadece şehir bazında değil ülke hatta dünya çapında satış yapma şansı sunar.
Markanın küresel pazarda tanınmasını, yer edinmesini sağlar.
Hızlı satış imkânı sağlar.
Özel indirim ve kampanyalarla ürünlerin sonraki yıllara kalması önlenir.
Binlerce ürüne birkaç tıkla ulaşmayı sağlar.
Kategori düzeniyle ziyaretçilerin aradığını kolayca bulmasına yardımcı olur.
Tamamlayıcı ürünlerle daha fazla satış zemini hazırlar.


B2C Nedir? Dışındaki Diğer Yazılarımız

Yükselmeye hazır mısınız?