+90 216 599 0495
+90 216 599 0495

Dijital Dönüşüm Nedir? Dijital Dönüşüm Süreci

Dijital dönüşüm, zamanla değişen toplumsal ihtiyaçlara en iyi şekilde yanıt verebilmek amacıyla modern teknolojinin bilgi ve iletişim alanında sunduğu imkanlardan yararlanılmasıdır. Böylece;

  • Organizasyonların çok daha etkin hale getirilmesi,
  • Verilen hizmetin verimli olması,
  • Memnuniyet sonucu fayda sağlanılması gibi hedefler doğrultusunda gerçekleştirilen iş süreçlerinde ve kullanılan teknolojik unsurlarda bir bütün halinde dönüşüm yaşanır. İşte gündeme gelen bu dönüşüm sürecinin tamamı dijital dönüşüm olarak adlandırılmaktadır.

Dijital dönüşüm içerisinde var olan teknolojileri birkaç gelişme ile tarif etmek mümkün değildir. Günümüzde yapay zeka, sanal gerçeklik, dijital medya, 3B yazıcılar gibi sayısız teknolojik yenilik ile yeni bir çağ başlamıştır.

Dijital Dönüşüm Süreci Nasıldır?

Önceleri dijital dönüşüm adı altında otomasyon olarak bilinen analog kayıtların dijital ortamda işlenmesi gündeme gelmiştir. Ardından e-hizmet sistemiyle süreçlerin dijital ortama aktarılması gerçekleştirilmiştir.

Günümüzde ise kurumsal firmalar, iletişimde oldukları diğer kuruluşlar ile dijital ortam üzerinden iletişim ve paylaşım halindedir.

Dijital dönüşüm sürecinin tek yönlü olmadığı unutulmamalıdır. Firmalar modern teknolojiyi kullanarak çok daha verimli bir otomasyon oluşmasını sağlarken, firma tarafından verilen hizmetin gelişmesi ve gelişen hizmet ile çok daha iyi bir dijitalleşme sürecine tekrar adım atıldığı görülmektedir.

Böylece dijital dönüşüm ile yeni koşullara çok daha başarılı şekilde uyum sağlanırken, beklentilere de çok daha iyi şekilde cevap verilebilmektedir.

Bu süreç incelendiğinde dijital dönüşümün oldukça zor ve güç olduğu açıkça görülmektedir. Ne yazık ki dönüşüm için tek kullanımlık hazır bir paket mevcut değildir. Ayrıca süreç için geçerli olan net bir çözüm yolu bulunmamaktadır. En zoru ise, alışkanlıklardan vaz geçilmesi ve yeniliklere uyum sağlanması durumudur.

Dijital Dönüşüm Unsurları Nelerdir?

Dijital dönüşüm söz konusu olduğunda birçok kişinin aklına var olan teknolojinin dönüşümü gelir. Oysaki asıl konu, firmaların işlerini çok daha farklı yöntemlerle yapmalarıdır.

Ülkemizde dijital dönüşüm sıklıkla konuşulmasına rağmen, istatistikler incelendiğinde ne yazık ki bu alanda gerçekleştirilen çalışmalar oldukça azdır. Bununla birlikte ilerleyen süreçlerde bu sürecin hızla gelişeceği tahmin edilmektedir.

Dijital değişimin unsurları ise şu şekilde sıralanabilir:

  • İnsan
  • Süreç
  • Teknoloji

Bu üç unsur dijital dönüşüm için çok önemlidir. Hepsi bir arada değişim sürecine dahil olmalıdır. Aksi takdirde dönüşüm verimsiz olacaktır.

Dijital dönüşüm dünü, bugünü ve yarını kapsar. Bu nedenle daima değişim faktörünün varlığı kabul edilerek, bu sürecinin en iyi şekilde yönlendirilmesi, yönetilmesi ve  hızlandırılması için çalışmalar yapılmalıdır.

  • Add to Phrasebook
    • No word lists for Turkish -> English…
    • Create a new word list…
  • Copy
  • Add to Phrasebook
    • No word lists for Turkish -> English…
    • Create a new word list…
  • Copy

Bu yazımızda özellikle dijital pazarlama alanında sıkça duymaya başladığımız dönüşüm optimizasyonu (conversion optimisation/CRO) kavramını detaylı bir şekilde ele alacağız. Tabii dönüşüm optimizasyonuna geçmeden önce “dönüşüm/conversion” ve optimizasyon terimlerinin neyi ifade ettiğini açıklamamız gerekir....



Yükselmeye hazır mısınız?