444 4 915
444 4 915

Dijital İtibar Yönetimi



Dijital İtibar Yönetimi Süreci Nasıl Yürütülür?
Dijital itibar yöntemi, hem marka kimliğini hem de dijital kanallar üzerinde marka ile alakalı genel algıyı kontrol etmek amacına odaklanan bir disiplindir. Dijital itibar yönetimi başlığı kapsamında web sitesi varlığı, sosyal medyadaki olumsuz yorumlar, farklı sözlük ve forumlardaki müşteri düşünceleri gibi marka itibarına doğrudan etki eden değişkenler değerlendirilmeye alınır. Bu değerlendirmeler sonucu markanın dijital kanallar üzerindeki itibarını zedeleyecek etkenler analiz edilir, onlara yönelik dijital iletişim stratejilerinin belirlenmesi hedeflenir.
 
Dijital İtibar Yönetim Süreci Kapsamında Uygulanan Stratejiler

Dijital itibar yönetimi stratejileri markanın sosyal medya ve benzeri dijital kanallar üzerindeki varlığının, istenilen bir şekilde yapılandırılmasını hedefleyen uygulamalar bütünüdür. Bu doğrultuda genel olarak olumsuz müşteri yorumlarının, marka hakkında yanlış algı yaratan içeriklerin yeniden yapılandırılmasına odaklanır. Süreç kapsamında, şikayet sitelerinde ve benzeri müşteri forumlarında markaya zarar vereceği düşünülen olumsuz içeriklerin kaldırılması amaçlanır. Bunun yanı sıra, marka hakkındaki olumsuz içerikler markanın müdahale edemeyeceği boyutlara ulaştıysa, tersine iletişim adı verilen yaklaşımla kullanıcıların olumsuz yorumlarını telafi edecek iletişim çalışmalarına ağırlık verilir.
 
Dijital İtibar Yönetimi Araçları Hangileridir?
Dijital itibar yönetimi araçları arasında SEO araçları olarak da kullanılabilecek birçok uygulama yer almaktadır. Dijital itibar yönetimi araçları arasında özellikle Monitera ve Trackur gibi seçenekler, çok yönlü kullanım seçenekleriyle oldukça işlevsel araçlar olarak öne çıkarlar. Bu araçlar sayesinde belirli ürünlerinizi ya da hizmetlerinizi temsil edecek bazı kelimeler üzerinden, dijital medya üzerinde hakkınızda konuşulan her şeyi izleyebilirsiniz. Dolayısıyla ürün ve hizmetleriniz hakkında herhangi bir olumsuz yorum yayılmaya başladığında en hızlı şekilde aksiyon alabilir, olası marka itibarı krizi için sorununuz büyümeden çözüm stratejileri kurgulayabilirsiniz.
 
Dijital İtibar Yönetim Süreçlerinde Dikkat Edilmesi Gerekenler
Dijital itibar yönetimi kapsamında işletmelerin öncelikli olarak olumsuz yorumları belirlemeleri ve marka kimliğini daha olumlu bir şekilde lanse etmeleri gerekmektedir. Bu doğrultuda marka itibarını destekleyecek SEO içerikleri ve sosyal medya yönetimi programları hassas bir şekilde uygulanmalıdır. Özellikle olumsuz yorumlar ile marka itibarını zedeleyen memnuniyetsiz müşterilerin sorunları anlamak ve bu sorunlar için çözüm üretmek, sağlıklı bir itibar yönetimi için en önemli kriterler arasında yer alır. Bunun yanı sıra, olumsuz kullanıcı yorumlarının analiz edilip onlara yönelik stratejik kurguların oluşturulması da dikkat edilmesi gereken başlıklardan biri olarak öne çıkar.


Dijital İtibar Yönetimi Dışındaki Diğer Yazılarımız

Yükselmeye hazır mısınız?