444 4 915
444 4 915

Dijital Marka Yönetimi



Online platformlarda gerçekleştirilen tüm pazarlama ve iletişim çalışmalarına genel olarak dijital marka yönetimi deniyor. Yeni nesil pazarlama tekniklerinin kullanıldığı bu marka yönetiminde sosyal medya kanallarında, internetin çeşitli mecralarında markanın en iyi şekilde varlığını göstermesi için çalışmalar yapılıyor.

Markanın online itibarını korumak ve marka imajını her daim olumlu göstermek için dijital platformların güncel olarak yönetilmesi gerekiyor. Olumsuz yorum ve tepkilerin kısa sürede markaya zarar verebileceği düşünüldüğünde dijital platformlarda markanın anlık olarak takip edilmesi önemlidir.

Tüketiciyle dijital iletişim kurarken her detayın sürekli olarak incelenmesine dikkat edilmelidir. İnternette çıkan haberler, sosyal medya kanallarında yapılan yorumlar, forumlarda marka hakkında yapılan konuşmalar gibi birçok dijital veri markanın dijital imajını etkiler. Marka bilinirliğini arttırmaya çalışırken kullanılan dijital pazarlama marka imajına da katkı sağlamalıdır.

Dijital Marka Yönetimi Nasıl Yapılır

Markalar kendilerini ifade ettikleri ölçüde var olurlar. Dijital marka yönetimi stratejisi oluşturulurken müşteri profili, marka değeri, etki alanı gibi farklı etkenlere dikkat edilmelidir. Her markanın stratejisi kendine özgü olmalıdır.

Analiz her şeye başlamadan önce yapılması gereken en önemli şeydir. Markanın dijital konumunun analiz edilmesi gerekir. Sosyal medya kanallarındaki etkisi, kullanıcılar tarafından ne kadar bilindiği, içerik analizi gibi analizlerin yapılması ortaya belli bir profil çıkartacaktır.

Mevcut dijital konum ortaya konduktan sonra markanın ihtiyacı olan dijital pazarlama atakları yapılmalıdır. Markanın dijital dünyada eksiklikleri varsa bu eksiklikler tamamlanmalıdır. Marka hakkında dijital kanallarda çıkan haberler kontrol edilmelidir. Marka dijitalde nasıl görünüyor net olarak anlaşılmalıdır. Marka vizyonuna uygun bir imaj oluşturulmalıdır.

Dijital Marka Yönetimi Neden Gereklidir

Dijital dünya oldukça hızlı ve dinamiktir. Bu platformlarda markların varlığını ortaya koyması özel çalışmalar gerektirir. Dijital pazarlama yöntemlerini kullanmak tabi ki gereklidir. Ancak dijital dünyadaki marka hareketlerini de analiz etmek önemlidir.

İçerik pazarlamasının geri dönüşlerine göre yeni içerikler oluşturulmalıdır. Markanın adından nasıl söz edildiği çok önemlidir. Herhangi bir içerik paylaşımında kullanıcıların kötü yorumları varsa hemen bu sorunlar çözülmelidir. Dijitalde kötü etiket çabuk yayılır. Bu nedenle tüm dijital platformlarda kullanıcılarla olumlu bir iletişim halinde olmak gerekir.

Dijital marka yönetimi olmadan bunların hiçbiri planlanamaz. Dijital pazarlama yöntemleri de karşılığını bulmaz. Yapılan tüm olumlu şeyler bir tek olumsuz yorum ile zedelenebilir. Markanın sürdürülebilir bir dijital akışı olmalıdır. Sosyal medyada markanın aktifliği her zaman olumlu algılanmalıdır. Markanın bilinirliğinin olumlu yönde gelişmesi için dijital marka yönetimine önem verilmesi gereklidir.

Bir markanın en fazla olumsuz yorum aldığı sosyal medya platformu Twitter ‘dır. Çünkü Twitter yapısı itibari ile kişilerin duygu ve düşüncelerini en fazla ifade ettiği, çoğu zaman mantıklı ya da mantıksız diye düşünmeden her...


Sosyal Medya     Etiketler : Dijital Marka Yönetimi, Sosyal Medya Yönetimi

Önceki makalemizde markaların Twitter ‘da kişilerin mantıklı ya da mantıksız diye düşünmeden olumsuz düşüncelerini rahatlıkla ifade etmesinden ve bu ifade edilen düşüncelerin çok geniş kitlelere ulaşabilmesinden bahsetmiştik. Bu açıdan Twitter, markaların en fazla...


İçerik Pazarlama Sosyal Medya     Etiketler : Dijital Marka Yönetimi

Eskiden hemen hemen bütün markalar hizmet verdikleri müşterilerinin duygu ve düşüncelerini çeşitli yöntemler ile öğrenmeye çalışırdı. Birçok markanın hizmet verdiği mağaza ya da şubesinde dilek, istek ve şikayet kutuları görürdük. Hatta bu kutuların...


Sosyal Medya     Etiketler : Dijital Marka Yönetimi, Sosyal Medya Hataları

Sosyal medyanın günümüzde ne kadar etkili olduğunu tartışmak pek doğru olmaz sanırım. Bundan ötürü şirketlerin sosyal medyadan uzak kalması mantıklı bir hareket olarak algılanmaz. Sosyal ağlarda bulunmayan şirket sayısı yok denecek kadar az...


Sosyal Medya     Etiketler : Dijital Marka Yönetimi, Sosyal Medya Nedir?

Sanal Dünya Fiziksel Ortama Taşınıyor…   Teknolojinin her geçen gün daha fazla ilerlediği günümüzde ‘artık daha yeni ne çıkabilir ki? ’ diye bir soru sormak çoktan tarih oldu. Latince parmak anlamındaki digit kelimesinden...


Dijital Pazarlama     Etiketler : Dijital Marka Yönetimi, Fijital Dünya Gelişimi

SEO çalışmaları, temel olarak potansiyel müşterilerin, siteye hızlı ve etkili bir şekilde ulaşmasını sağlamak için yapılır. Bunun yanı sıra, ziyaretçilerin sitede etkin bir şekilde dolaşabilmesi ve ihtiyaç duyduğu ürün, hizmet ya da görsel...


SEO     Etiketler : Dijital Marka Yönetimi, SEO'nun Önemi

Yükselmeye hazır mısınız?