444 4 915
444 4 915

Dijital Pazarlama Araçları



Günümüzde oldukça yaygın hale gelen dijital pazarlama, bir firmanın ürünlerini ya da hizmetlerini internet ortamında pazarlaması faaliyetlerinin tümüdür. Geleneksel pazarlama yöntemlerine göre çok daha etkili ve hızlı olması nedeniyle her geçen gün daha fazla popüler hale gelen dijital pazarlama, hedef kitle ile etkileşimin çok daha kısa sürede sonuç vermesini sağlamaktadır.

Başarılı sonuçlar için dijital pazarlama araçları konusunda doğru stratejilerin geliştirilmesi ve uygulanması gerekir. Aksi takdirde istenen sonuçlara erişim imkânsız hale gelir.

Dijital Pazarlama Araçlarında Sosyal Medya Takip ve Yönetim

Sosyal medya takip ve yönetim araçları dijital pazarlama araçları içerisinde en çok kullanılan araçlardır. Sosyal medya takip ve yönetim araçları arasında en popüler olan araçlar ise;

  • Hootsuite,
  • Sprout Social,
  • Buffer şeklindedir.

Bunlar içerisinde en çok kullanılan araç olan Hootsuite, sosyal medya hesaplarının tamamının tek bir araç üzerinden yönetilmesine olanak sağlar. Ayrıca bu araç üzerinden içeriklerin paylaşılması kontrol edilir.

Diğer bir sosyal medya takip ve yönetim aracı olan Sprout Social ile hesaplar yönetilir ve istatistikler kontrol edilir. Ayrıca paylaşılacak olan içeriklerin zamanlaması da planlanır.

Buffer ise özellikle zaman tasarrufu sağlaması ile dikkatleri üzerine çeker. Bu araç sayesinde tüm hesaplar yönetilir, paylaşımların zamanlaması ayarlanır ve istatistiklere erişim sağlanır.

Dijital Pazarlama Araçlarında SEO/SEM

Son zamanlarda sıklıkla karşımıza çıkan SEO/SEM, en çok kullanılan dijital pazarlama araçları arasında yer almaktadır. Bu çalışmalar içerisinde;

  • Google Ads,
  • Google Trends,
  • SEMRush en çok rağbet gören araçlardır.

Google’ın sunduğu bir reklam hizmeti olan Google Ads ile bir web sitesinin trafiğinin arttırılması ve gelen ziyaretçilerin müşteriye dönüşümü hedeflemektedir.

Diğer bir dijital pazarlama aracı olan Google Trends, son trendsleri gösteren bir araçtır ve diğerlerinden farklı olarak kullanımı ücretsizdir.

SEMRush ise anahtar kelimeler üzerine çalışan bir araçtır ve anahtar kelimelerde rekabet içerisinde olan web siteleri bu araç ile belirli kelimelerin özel bir sıraya konulmasını sağlar.

Dijital Pazarlama Araçlarında E-Mail

Dijital pazarlama araçlarından e-mail, oldukça etkili olan araçlar arasındadır ve firmalar tarafından yoğun olarak tercih edilmektedir. En popüler e-mail araçları içerisinde;

  • MailChimp,
  • Constant Contact bulunmaktadır.

MailChimp ile e-maillerin hazırlanması ve gönderilmesi sağlanır. İçeriğindeki hazır şablonlar sayesinde profesyonel olarak e-mail kolaylıkla hazırlanmaktadır.

Diğer bir e-mail aracı Constant Contact ise, e-maillerin özelleştirilmesini sağlar. Böylece istenildiğinde doğru şekilde oluşturulan e-mail anında gönderilir.


Dijital Pazarlama Kampanyalarında Yardımcınız Olacak 5 Araç

Dijital pazarlama kampanyaları yönetirken herkesin kullandığı Google ürünleri bir noktadan sonra size rekabetçi avantaj sağlamayabilir. Önemli olan tüm işlerinizi tek bir alanda gerçekleştirip, etkin ve verimli stratejiler oluşturmak. Bunun için ise Google, alternatif...



Kobilerin Dijital Pazarlamada Kullanabileceği Araçlar

Kobilerin dijital pazarlama alanında ihtiyaç duyduğu teknik bilgiyi en aza indirgeyen araçlar sayesinde birçok marka dijital pazarlama süreçlerini bu şekilde yönetmektedir. Listemize ilk sırada SEO araçları ile başlatmaktayız. Ubersuggest: İçerik pazarlaması alanında anahtar...



Dijital Pazarlama Araçları Dışındaki Diğer Yazılarımız

Yükselmeye hazır mısınız?