444 4 915
444 4 915

Dijital Pazarlama Stratejisi



İnternetin hızla gelişmesi ve yayılması ile firmalar reklam ve tanıtım işlemlerini dijital alanda da yoğunlaştırmaya başlamıştır. Firmaların güçlü bir marka olmak adına internet üzerinden yürüttüğü faaliyetler, ancak doğru bir dijital pazarlama stratejisi ile başarılı sonuçlar ortaya çıkarmaktadır. Bu nedenle firmaların doğru adımı doğru zamanda doğru platformda atması büyük önem taşır.

Dijital alanda alışveriş yapan internet kullanıcılarının sayısı hızla arttığı için, bu durumdan faydalanmak isteyen firmaların da sayısı her geçen gün artış göstermektedir. Var olan rekabetten başarıyla firmaların sıyrılarak güçlenmesi için pazarlama faaliyetlerinin etkili bir şekilde gerçekleştirilmesi gerekir.

Bu amaçla son dönemlerde reklamlara verilen para büyük rakamlara ulaşmıştır. Dijital pazarlamanın da en hassas konularından olan reklam maliyetleri ancak doğru şekilde optimize edildiğinde ve çevrimiçi-çevrimdışı reklam etkinliği en üst düzeye çıkarıldığında firmanın kazanç elde etmesi mümkün olmaktadır.

Dijital Pazarlama Stratejisinin Etkili Olması İçin Nelere Dikkat Edilmelidir?

Firmaların dijital pazarlama stratejisi oluşturma sürecinde dikkat etmesi gereken birçok nokta verdir. Bunların en önemlileri ise şu şekilde sıralanabilir:

  • Firmanın ürünleri ve hizmetleri için belirlenmiş olan hedef kitlenin alışveriş alışkanlıkları anlaşılmalıdır.
  • Hedef kitlenin markaya olan ilgisinin düzeyi belirlenmelidir.
  • Mevcut müşterilerin marka ile olan etkileşimin sonuçları analiz edilmelidir.
  • Belirlenen hedef kitlenin ihtiyaçları ve ilgi alanları konusunda veri toplanmalıdır.
  • Çok kanallı müşteri deneyimlerinin aralıksız olarak yönetilmesi gerekir.
  • Her çevrimiçi etkileşim ile dönüşüm sağlanmalıdır.

Dijital Pazarlama Stratejisinde Kullanılabilecek Veriler Nelerdir?

Hedef kitlenin davranış şekillerinin incelenmesi ile elde edilen bütün veriler başarılı bir dijital pazarlama stratejisi için kullanılmaktadır. Böylece müşterilerin davranışları tahmin edilir ve onlarla ne zaman, nerede, nasıl etkileşim içerisine girileceğine karar verilir. Böylece her etkileşim bir teşvik özelliği taşır ve müşterilerin dönüşümü sağlanır.

Öncelikle mevcut müşterilerin ve hedef kitlenin özellikleri incelenir. Sonrasında da veriler bir araya getirilir. Böylece satışların yükselmesi için bu verilerin analiz süreci sonrasında uygun pazarlama stratejileri oluşturulur. Toplanan veriler dijital pazarlamanın bel kemiğini oluşturur. Bu bilgiler sayesinde pazarlama stratejisi kişiselleştirilir ve daha etkin bir konuma getirilir.

Bu verilerin en iyi şekilde kullanılması da bir diğer önemli husustur. Etkin kullanılmayan her bilgi çöptür ve hiçbir işe yaramaz. Bu nedenle verilerin doğru analiz edilerek etkili pazarlama stratejilerinin oluşturulması gerekir. Unutulmamalı ki ideal bir dijital pazarlama stratejisine sahip olan firmaların dönüşüm oranı %85’in üzerindedir.


Dijital Pazarlamada Online İtibar Yönetimi Nedir?

TV, radyo, dergi gibi geleneksel yöntemlerin dışında internet kullanılarak markanın desteklenmesi, tanıtılması vb. ticari çalışmaların gerçekleştirilmesi olarak tanımlanan dijital pazarlama, her geçen gün çok daha popüler hale gelmektedir. Online İtibar Yönetimi , kurumsal...



Performans Pazarlamaya Nasıl Başlanır?

Performans pazarlama, şirketlerin reklam ve ürün satış yollarını bütünüyle değiştirdi. Bu ayrıca pazarlama kampanyalarının başarısını ölçme yolumuzu da değiştirdi. Önceden ilişkilendirme neredeyse imkansızdı. Bugün, performans pazarlama şirketleri marka erişiminden dönüşüm oranına kadar tek...



Dijital Pazarlama Kampanyalarında Yardımcınız Olacak 5 Araç

Dijital pazarlama kampanyaları yönetirken herkesin kullandığı Google ürünleri bir noktadan sonra size rekabetçi avantaj sağlamayabilir. Önemli olan tüm işlerinizi tek bir alanda gerçekleştirip, etkin ve verimli stratejiler oluşturmak. Bunun için ise Google, alternatif...



Booking Sonrası Otel ve Pansiyon Sahiplerine Stratejiler

Booking’in engellenme furyasının ardından küçük ve büyük işletmeler alternatif çözüm yolları aramaya koyuldu; bu yazı da nedene odaklanmaktansa, sonuçlar ve izlenecek yollar üzerine olacak. Geçtiğimiz hafta booking kelimesinin Google Trends sonuçlarında nasıl sıçradığını şekilde görebilirsiniz. Değinmek...



Dijital Pazarlama Stratejisi Dışındaki Diğer Yazılarımız

Yükselmeye hazır mısınız?