Dijital Pazarlama Teknikleri (2024)

En Etkili Dijital Pazarlama Teknikleri Nelerdir? (2024)

dijital-pazarlama-teknikleri

Dijital Pazarlama Nedir?

Dijital pazarlama, reklam, tanıtım ve pazarlamanın dijital mecralarda yapılması anlamına geliyor. Eskiden gazete, dergi ve televizyonlarda görmeye alışık olduğumuz reklamlar şimdilerde internet sayfalarında, sosyal medya kanallarında karşımıza çıkıyor. Geleneksel reklam anlayışını yıkan dijital pazarlama, online pazarlama, mobil satış, web pazarlama gibi daha yenilikçi alanlarda farklı yöntemlerle yapılıyor.

Dijital Pazarlama Pazarlama Tekniklerinin Faydaları Nelerdir?

Dijital pazarlama tekniklerinin faydaları şöyledir:

  • Gerçek zamanlı sonuçlar verir.
  • Yapılan pazarlama çalışmasının kaç kişiye, hangi bölgelere ulaştığını detaylı gösterir.
  • Daha düşük bütçelerle gerçekleştirilebilir.
  • Çalışmaların ulaştığı kişilerin analizleri elde edilir; kadın – erkek, yaş, coğrafik konum gibi bilgiler incelenebilir.
  • Dijital bir ağda yapıldığından alışagelmiş pazarlama çalışmalarından daha pratik, hızlı ve sonuç odaklıdır.

Dijital Pazarlama Teknikleri Nedir?

Dijital pazarlama teknikleri ise günden güne gelişiyor, markalara yeni kapılar aralıyor. İnternet dünyasının hızlı tüketimi her geçen gün yeni bir marketing tekniğinin doğmasına neden oluyor. Markalar, ürün ve hizmetlerini pazarlarken viral reklam, influencer tanıtımı, doğrudan satış, interaktif pazarlama, SEO çalışması gibi farklı yöntemlerden yararlanıyor.

Örneğin bir ayakkabı markası ürünlerini satabilmek için sosyal medya fenomenlerinden, anahtar kelime bazlı Google aramalarından, mizanseni olan bir viral reklamdan ya da özel indirim fırsatları gibi doğrudan satış tekniklerinden yararlanabiliyor. Dijital pazarlama yöntemlerinin kullanım alanları genellikle şöyledir:

SEO (Arama Motoru Optimizasyonu):

SEO yani bir diğer adıyla arama motoru optimizasyonu bir web sitesinin içerik ve teknik analizler sayesinde Google gibi arama motorlarında diğer sitelerin üzerinde sıralama almasını sağlayarak sürekli ve organik bir biçimde trafik almanızı sağlayan bir dijital pazarlama alanıdır. SEO ile web siteniz için hedef anahtar kelimeler belirleyerek insanların günlük hayatta doğal bir şekilde yaptıkları sorgularda web sitenizi üst sıralara getirerek ücretsiz bir şekilde tıklama almanızı sağlar.

SEM (Arama Motoru Reklamları)

Günümüzde birçok kişi Google gibi arama motorlarında arama yaptıklarında ilk sırada çıkan sonuçlara tıklamaya eğilimlidir. Bugün Google’da veya başka bir arama motorunda bir kelimeyi aradığınızda genellikle en üstte çıkan sonuçlar reklam sonuçlarıdır. Bu dijital pazarlama tekniğini de SEM yani arama motoru pazarlaması adı verilmektedir. Reklamverenler kullanıcıların reklamlarına tıklaması başına ücret ödeyerek arama motoru reklamlarını kullanıcılara gösterir. Bu sayede birçok kullanıcı Google’da bir arama yaptığında karşısına ilk çıkan ve reklam olan sayfaya tıklar ve bu sayede sizler de sayfalarınıza tıklama alabilirsiniz.

Sosyal Medya Reklamları

Neredeyse hepimizin kullandığı sosyal medya platformalarında karşınıza çıkan birçok reklam da dijital pazarlama teknikleri arasında yer almaktadır. Sosyal medya reklamları sayesinde reklam vermek istediğiniz kitlenin özelliklerini belirtebilir ve reklamlarınızın yalnızca bu kişilerin karşısına çıkmasını sağlayabilirsiniz.

Sosyal medya reklamlarınızı vermeden önce hedef kitlenizi doğru belirlemeli ve öncelikle hedef kitlenizin hangi sosyal medya platformlarında vakit geçirdiğini tespit etmeli ve daha sonrasında reklam vereceğiniz platformun panelini kullanarak hedef kitlenizi demografik özelliklerine ve ilgi alanlarına göre filterelyebilirsiniz.

Influencer Marketing

Sosyal medya reklamlarına benzer şekilde bu platformlarda yer alan ve hedef kitleniz üzerinde etkisi bulunan influencler’ları tespit edip iletişime geçebilir ve çeşitli kampanyalar yürütebilirsiniz. Bu tarafta da yine özellikle potansiyel müşterilerinizin takip ettiği influencerlar ile çalışmak kampanyalarınızın verimliliği açısından oldukça önemlidir. Örneğin, bir influencer’ın takipçi sayısından çok takipçilerinin sizin sunduğunuz ürün veya hizmete olan ilgilerinin fazla olması gerekmektedir.

E-Mail Marketing

Günümüzde reklam kampanların gölgesinde kalmış olan e-mail pazarlaması oldukça yüksek bir potansiyele sahiptir. E-mail bilgisine sahip olduğunuz kullanıcılar kendi istekleriyle e-mail bilgilerini sizle paylaştığından sunduğunuz hizmetlere kendini daha yakın hissetmekte ve e-mail ile yürütüüğünüz kampanyalardan elde ettiğiniz dönüşüm oranı da oldukça yüksek olmaktadır.

E-mail pazarlaması yapabilmek için öncelikle bir e-mail datasına da ihtiyacınız olacağından potansiyel müşterilerinizin e-mail adreslerini alabilmek için e-bülten gibi içerikler oluşturup bu içerikleri de e-mail aracalığı ile kullanıcılara gönderebilirsiniz. Bu sayede elde ettiğiniz e-maillere oluşturacağınız içerikleri göndererek başarılı bir e-mail pazarlaması yapabilirsiniz.

Online İtibar Yönetimi

Günümüzde birçok insan bir ürün veya hizmet almadan önce internetteki diğer insanların da görüşlerini almaktadır. Bu nedenle yalnızca kendi web sitenizde veya sosyal medya hesaplarınızdaki görünümünüze ek olarak diğer forum, sözlük, liste sayfaları gibi web sitelerindeki görünümünüzün de optimize olması gerekmektedir. Bu bağlamda ücretli veya ücretsiz iş birlikleri yaparak markanızın diğer platformlarda da olumlu bir şekilde anılmasını sağlayabilirsiniz.

İçerik Pazarlaması

Bu çalışmada videolar, blog yazıları, sosyal medya metinleri, kısa video paylaşımları gibi birçok içerik kullanılır. Bu nedenle içerik pazarlaması dediğimizde aklımıza yalnızca blog içerikileri gelmemelidir. Günümüzde markalar birçok platformda varlık gösteriyorlar ve bu platformların her biri için farklı içerik stratejileri oluşturmaları gerekmektedir.

Örneğin, Tiktok ve Youtube’da üreteceğiniz içerikleriniz ne kadar farklı olacaksa yine Instagram hesabınız ve web siteniz için ürettiğiniz içerikler de farklılık gösterecektir. Bu nedenle aktif olduğunuz her bir platform için doğru içerik stratejisini oluşturmak genel dijital pazarlama stratejiniz için oldukça önemlidir.

Yukarıda belirttiğimiz dijital pazarlama tekniklerinden markanız için en uygun olanları seçip bu teknikleri kendiniz uygulayabilirsiniz. Fakat dijital pazarlama oldukça geniş bir alan olduğundan bu stratejileri doğru kurgulamak için bir dijital pazarlama uzmanıyla veya bir dijital pazarlama ajansıyla çalışmak dijital pazarlama stratejilerinizi çok daha verimli bir şekilde kurgulamanızı sağlayacaktır.

Dijital Pazarlama Teknikleri (2024) İle Benzer Yazılar

webtures_blog_banner

Görsellik Her ülkede ortalama kelime uzunlukları ve cümle uzunlukları hesaba katılmalıdır. Örneğin Almanca’nın çok uzun kelimeleri bulunuyor, Arapça’da kelimeler çoğunlukla 3-5 harften oluşuyor. Her iki dilde de anlamı tamamen değiştiren özel karakterler bulunuyor ve bir şey ifade etmek için o

webtures

Webtures

Blog-1

1. FinTech Pazar Genel Bakışı FinTech endüstrisinde Yapay Zeka (AI), son yıllarda önemli bir büyüme kaydetmiştir. 2022 yılı itibariyle, AI FinTech pazarının değeri, yıllık %28.6’lık bir bileşik yıllık büyüme oranıyla, 2023’ten 2032’ye kadar sürekli bir artış göstermesi bekleniyor. Pazarın genişlemesi,

webtures

Webtures

yapay-zeka-ile-musteri-deneyimi-nasil-gelistirilir

Yapay zeka, müşteri deneyimini dönüştürme potansiyeline sahiptir. AI destekli çözümler, kişiselleştirilmiş deneyimler sunarak ve müşteri hizmetlerini optimize ederek işletmelerin müşteri beklentilerini aşmasına olanak tanır. Yapay Zeka ile Müşteri Deneyimi Neden Önemlidir? Günümüzde tüketiciler, hızlı ve kişiselleştirilmiş hizmetler beklemektedir. Yapay zeka

sezi-yazgan

Sezi Yazgan

loader