444 4 915
444 4 915

Dijital Pazarlama Teknikleri



Dijital Pazarlama Teknikleri Nelerdir?
Dijital pazarlama, reklam, tanıtım ve pazarlamanın dijital mecralarda yapılması anlamına geliyor. Eskiden gazete, dergi ve televizyonlarda görmeye alışık olduğumuz reklamlar şimdilerde internet sayfalarında, sosyal medya kanallarında karşımıza çıkıyor. Geleneksel reklam anlayışını yıkan dijital pazarlama, online pazarlama, mobil satış, web pazarlama gibi daha yenilikçi alanlarda farklı yöntemlerle yapılıyor. Dijital pazarlama teknikleri ise günden güne gelişiyor, markalara yeni kapılar aralıyor. İnternet dünyasının hızlı tüketimi her geçen gün yeni bir marketing tekniğinin doğmasına neden oluyor. Markalar, ürün ve hizmetlerini pazarlarken viral reklam, influencer tanıtımı, doğrudan satış, interaktif pazarlama, SEO çalışması gibi farklı yöntemlerden yararlanıyor. Örneğin bir ayakkabı markası ürünlerini satabilmek için sosyal medya fenomenlerinden, anahtar kelime bazlı Google aramalarından, mizanseni olan bir viral reklamdan ya da özel indirim fırsatları gibi doğrudan satış tekniklerinden yararlanabiliyor. Dijital pazarlama yöntemlerinin kullanım alanları genellikle şöyledir;
Blog sayfaları,
Web sayfaları,
Sosyal medya hesapları,
Youtube kanalları,
Online eğitim kaynakları,
Çevrimiçi incelemeler (blog & sosyal medya ürün incelemeleri)
Dijital Pazarlama Teknikleri ve Faydaları
Arama Motoru Optimizasyonu (SEO): En sık kullanılan dijital pazarlama yöntemidir. Bu yöntemde kullanıcıların arama motorunda en çok aradığı kelime grupları belirlenir. Bu kelimeler için özel içerik çalışması hazırlanarak yapılacak aramalarda kullanıcıların karşısına markanın ürünlerinin satıldığı web sayfaların çıkması hedeflenir.
Sosyal medya pazarlaması: Instagram, Facebook, Twitter ve Youtube üzerinden yapılan yayınlarda mevcut ürünün tanıtımı yapılır. Çoğu zaman tanıtımlar doğal şekilde yapılarak tüketiciye ulaştırılır. Sosyal medyada geniş kitleye hitap eden fenomen hesaplar, influencer’lar bu çalışmalarda aktif yer alır.
Mail marketing çalışması: Mail aboneliği olan kullanıcılara indirimler, fırsatlar, özel kampanyalar, kişiye özel kampanya kodları gibi bildirimler gönderilir. Mail içeriğinde web sitesine yönlendirme yapılarak tüketici satın almaya teşvik edilir.
Sanal PR çalışması: Liste içerik yayını yapan siteler, tematik bloglar, mizah temelli web sayfaları aracılığıyla marka ya da ürünlerle ilgili özel çalışmalar yapılır.
İçerik pazarlaması: Bu çalışmada videolar, blog yazıları, sosyal medya metinleri, kısa video paylaşımları gibi birçok içerik kullanılır. Markanın ürünlerinden detaylı ya da kısa şekilde bahsedilir. Blog yazılarında ve Youtube video içeriklerinde ürünler daha detaylı anlatılır, fiyat performans gibi gerçekçi analizler yapılarak tüketiciye ulaşılır.
Google trends uygulaması: Google Trend ile internette hangi konu ya da kelime gruplarının popüler olduğunu öğrenmek, bu sonuçlara göre içerik hazırlamak anlamına geliyor. Son yılların popüler dijital pazarlama teknikleri arasında yer alıyor.
Dijital pazarlama tekniklerinin faydaları ise şöyle;
Gerçek zamanlı sonuçlar verir. Yapılan pazarlama çalışmasının kaç kişiye, hangi bölgelere ulaştığını detaylı gösterir.
Daha düşük bütçelerle gerçekleştirilebilir.
Çalışmaların ulaştığı kişilerin analizleri elde edilir; kadın – erkek, yaş, coğrafik konum gibi bilgiler incelenebilir.
Dijital bir ağda yapıldığından alışagelmiş pazarlama çalışmalarından daha pratik, hızlı ve sonuç odaklıdır.


2. SEO ve UX – Uluslararası Dijital Pazarlama

Önceki yazı: 1. Fizibilite – Uluslararası Dijital Pazarlama Web site tasarımı ve tasarım özellikleri, kültürel sebeplerle ağır olarak etkilenebilir. Görsellik Her ülkede ortalama kelime uzunlukları ve cümle uzunlukları hesaba katılmalıdır. Örneğin Almanca’nın çok uzun...



İçerik Pazarlamasında Inbound Marketing

Dijital pazarlama adına hedef kitlenizi doğru zamanda doğru bir slogan ile yakalamanız git gide zorlaşmaktadır. Geleneksel pazarlama yöntemleri ise gün geçtikçe raflara kaldırılıyor ve istenen performansları sağlayamıyor. Reklam engelleme yazılımları (Adblock vb.) kullanım...



Dijital Pazarlama Teknikleri Dışındaki Diğer Yazılarımız

Sem’in Avantajları Nelerdir?

İnternet reklamcılığı alanında firmaların isimlerini duyurabilmeleri için tercih ettiği seo ve sem hizmetleri oldukça etkin sonuçlar sağlayan ve firmaların gerek ciro seviyelerini ve gerekse tanınmışlık düzeylerini yükselten tanıtım araçlarıdır. Bu yazımızda sizlere kısa...


Etiketler :

Yükselmeye hazır mısınız?