444 4 915
E-Posta Pazarlaması » Webtures
444 4 915

e-posta pazarlaması



Elektronik posta yöntemi ile firmaların belirli bir kitleye ulaşmak amacıyla hedefli gönderim yaparak;

  • Ürün tanıtımı,
  • Bilgilendirme,
  • Kutlama gibi mesajlarını toplu olarak göndermesi olarak açıklanan e-posta pazarlaması, en etkili ve en hızlı pazarlama yöntemlerinden biridir.

Bu pazarlama yöntemi aracılığıyla hedef ile doğrudan iletişim kurulmuş olur. Bu nedenle pazarlamada dönüşüm alınma oranı bir hayli yüksektir. Önemli olan e-posta pazarlamasının doğru stratejiler ile yapılıyor olmasıdır. Böylece markaların yüksek kazanç elde etmesi için büyük bir avantaj sağlanmış olur.

Kısacası;

  • Doğru hedefin seçilmesi,
  • Doğru içeriklerin oluşturulması,
  • Doğru zamanda bu içeriklerin hedefe iletilmesi başarılı sonuçlar ortaya çıkaracaktır.

E-Posta Pazarlamasının Unsurları

İlk olarak 1971 yılında ortaya çıkan e-posta pazarlaması, her geçen gün daha popüler hale gelmektedir. İnternet üzerinden alışverişin bu kadar arttığı bir dönemde oldukça rağbet gören bu pazarlama yönteminin birçok unsuru bulunmaktadır. Bunlar;

  • Hedef kitle,
  • Zamanlama,
  • Kişiselleştirme,
  • Dikkat Çekici İçerik,
  • Raporlama şeklindedir.

Bu unsurlar doğru şekilde oluşturulmazsa, yapılan pazarlamadan verim alınması hayali bir düşünce olarak karşımıza çıkar. Bu nedenle doğru adımlar atılarak hareket edilmeli ve faaliyetler doğru stratejiler eşliğinde gerçekleştirilmelidir.

Elektronik posta pazarlamasında sosyal medyanın yeri de oldukça büyüktür. Bu tür platformlar üzerinden yapılan paylaşımlar üzerine gerçekleşen beğeniler ve paylaşımlara ek olarak mail bölümü de yerleştirilmelidir. Böylece takipçilerin markaya bağlanması ve güvenmesi sağlanacaktır.

E-Posta Pazarlaması Toplu Mail Teknikleri

Online pazarlamada en etkili yöntemlerden biri olan e-posta pazarlaması, doğru kullanıldığında markalar için yüksek kazanç sağlayan bir uygulamadır. Bu süreçte toplu mail teknikleri kullanılarak çok daha etkin ve hızlı pazarlama imkanı ortaya çıkmaktadır.

Bu teknikler ile;

  • Yaş,
  • Cinsiyet,
  • Coğrafi konum,
  • İşletme,
  • Doğum tarihi gibi filtreler kullanılarak kişi listesi özelleştirilir ve hedef kitlesi oluşturulur.

Böylece görsel ve mantıksal anlamda bu hedef kitleyi teşvik eden içerik oluşturulur. Her iki aşamada da gelişmiş yazılımlar kullanılarak işlemler kusursuz şekilde yapılır. Ardından bu içerikler yine ilgili bir yazılım aracılığıyla hedef kitleye toplu olarak gönderilir. Bu pazarlama sürecinde;

  • Dataların doğrulanması,
  • Gönderim tarihinin belirlenmesi,
  • Dosya ekinin paylaşılması,
  • API entegrasyonu,
  • Detaylı raporlama gibi birçok ileri teknik düzenlemelerin yapılması da mümkündür.

Böylece bütün işlemler gerektiği gibi yapılarak etkin bir elektronik posta pazarlaması ortaya çıkarılır. Markalar da çok kısa bir süre içerisinde yapılan bu pazarlama yöntemi ile satışlarını artırarak yüksek kazanç elde etme olanağına sahip olur.


E-Posta İle Pazarlama Hakkında İpuçları

E-posta ile pazarlama, özellikle günümüz e-ticaret siteleri tarafından hayli rağbet gören bir iletişim kanalı olarak nitelendirilebilir. Sanal mağazalara üye olan veya e-posta bültenlerine kayıtlarını gerçekleştiren kullanıcılara reklam içerikli e-postaların gönderilmesi şeklinde gerçekleştirilen bu...



e-posta pazarlaması Dışındaki Diğer Yazılarımız

SEM Kampanyaları İçin Site Optimizasyonu

Sem kampanyalarından sağlayacağınız fayda ziyaretçi bazlı olacağından, ziyaretçilerinize maksimum verim ve kullanım kolaylığı sağlamanız gerekmektedir. Tabi bu durum site üzerinde bazı köklü değişiklikler yapmanıza neden olacaktır. Dilerseniz küçük ama çok etkili site içi...


Etiketler :

Yükselmeye hazır mısınız?