444 4 915
444 4 915

E-Ticaret SEO Teknikleri



E-ticaret SEO çalışmalarında görünürlüğü, saygınlığı, ziyaretçi sayısını, arttırmak için birkaç olası optimizasyon var. Bir e-ticaret sitesinin temel amacı çevrimiçi satışları arttırmaktır. SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) sitenizi ve özellikle de ürün sayfalarına görünürlüğünüzü ve ziyaretçi sayısını arttırmak için kullanılır. Peki, Google’ın arama sonuçlarındaki etkinliğinizi nasıl geliştirirsiniz?

E-ticarette temel bir nokta olduğunu unutmayın: Satış sayısını belirleyen ziyaretçi sayısı değildir. Potansiyel olarak ürünleriniz veya hizmetlerinizle ilgilenen müşterileri siteye çekmek önemlidir. Bir e-ticaret siteniz varsa ve e ticarette SEO teknikleri nelerdir, bilmek istiyorsanız bu makale tam size göre.

Ürün Açıklaması İle SEO Geliştirme

Genellikle bir e-ticaret sitesinde binlerce ürün olur. Ürün açıklamalarının az ya da kalitesiz olması düşük SEO kalitesine yol açar. Ürün açıklamaları az ve kalitesiz olursa arama motorları için keşfedilecek çok az içerik bulunacak veya hiç bulunamayacak.

Raporlara göre Google’ın ilk sayfasında yer alan içeriklerin ortalama uzunluğu 1890 kelimedir. Ürünleriniz için her zaman en az 300 kelimelik açıklamalar yazın. Bir e-ticaret mağazası olarak ürün bilgilerini de olabildiğince sık ve düzenli olarak güncellemelisiniz.

Yükleme Hızını Arttırma

Web sitenizin yükleme hızı bir kullanıcının göz atma işleminden vazgeçmesinin ana nedenlerinden biridir. Bir e-ticaret sitesi işletiyorsanız web sitenizin yüklenmesi için geçen süreyi ihmal etmemelisiniz. Kısacası her saniye önemlidir.

Web sitenizin yükleme süresi 2 saniye ile 3 saniye arasında olmalıdır. 3 saniyenin ötesinde ziyaretçilerinizi kaybetmeye başlayacaksınız. Bu da gelir kaybına neden olacak. E ticarette SEO teknikleri ziyaretçilerin en hızlı şekilde siteye ulaşması için çalışmaları da kapsar.

Mobil Uygulama Optimize Etme

Her gün daha fazla insan mobil cihazlarında alışveriş yapıyor. Ziyaretçileri sitenizde kalmaya ve içeriğinizle ilgilenmeye teşvik etmek istiyorsanız iyi bir mobil kullanıcı deneyimi önemlidir. Şu anda dünya çapında trafiğin çoğunluğu mobil olarak akıyor. Arama motorları da mobil uygulaması olan sitelere öncelik veriyor.

 

 

Sosyal Medya Entegrasyonu

E-ticaret web sitelerinde sosyal medya hesaplarının linklerini, sosyal medya hesaplarında da web sitesinin linklerini paylaşmak web sitesi trafiğini artırır. Daha çok müşterinin web sitesine tıklamasını ve sosyal medya üzerinden içerikleri paylaşmasını sağlayan sosyal medya entegrasyonu artan sosyal medya kullanımıyla kaçınılmaz olmuştur. Sosyal medya çalışmaları e ticarette SEO teknikleri için önemlidir.

Blog Sayfaları

Web sitesinde açılacak bir blog sayfası dışında, birçok kişi tarafından bilinen ve takip edilen bir blog sitelerinde blog açmak ve bunu da aktif olarak kullanmak arama motoru optimizasyonu sağlayacaktır. Bu şekilde web sitesinin trafiğini de artacaktır.


3. SEO Teknikleri – Uluslararası Dijital Pazarlama

Önceki yazılar:SEO UX 1. Fizibilite – Uluslararası Dijital Pazarlama 2. SEO ve UX – Uluslararası Dijital Pazarlama Teknik İşaretlemeler Unutmayın. Arama motorlarınızın web sitenizi iyi anlayabilmesi, insanlara daha doğru sonuçlar göstermesini sağlayacağı için...



E-Ticaret Firmaları İçin SEO’nun Önemi

E-ticaret günümüzde alışverişinin online olarak yapılan bir versiyonudur. Bunun için çeşitli siteler bulunmaktadır ve ürünlerini internet üzerinden satışa sunarak, tüketici ile buluşturmaktadırlar. Fakat burada önemli olan nokta SEO çalışmalarıdır. SEO çalışması kısaca; Bir...



E-Ticaret SEO Teknikleri Dışındaki Diğer Yazılarımız

E-Ticarette Dönüşüm Artıran 17 Yöntem

1-GÖRSELLER GÖRSELLERİNİZ YÜKSEK KALİTEDE OLSUN, EYLEM İÇERSİN! İpucu: Yeterince büyük boyutta olsun Zum yapılabilsin Hizalı olsun Gölgelendirme kullanın 2-VİDEOLAR DÖNÜŞÜMLERİNİZİ VİDEO KULLANARAK %80 ARTIRIN! Kullanıcıların yaklaşık %85’inin, ürünün videosunu izledikten sonra satın almaya...



Yükselmeye hazır mısınız?