444 4 915
444 4 915

E-ticaret Strateji

E-ticarette başarıyı getiren şey online satışların yükselmesidir. Online alışverişte bir e-ticaret sitesinin tercih edilmesini sağlayan dijital özellikleri ise dijital tüketicilerin beklentileri belirler. E-ticaret stratejisi dijital tüketicinin satın alma davranışlarını etkileyecek dijital pazarlama yöntemlerini uygulamayı gerektirir. Online alışveriş yapanların neyi neden tercih ettiğini bilmek için UX yani kullanıcı deneyimi analizleri önemlidir. E-ticarette strateji belirlerken yol haritasının ışığı kullanıcı deneyimidir. Bir e-ticaret sitesine trafik çekmek, sitede satış yapmak veya müşterilerin memnuniyetiyle ilgili yorumlarla dönüş almak için doğru stratejiler tercih edilmesi çok önemlidir.

E-Ticarette Satışları Arttıran Stratejiler Nelerdir?

Dijital ticaretin kendi kuralları vardır. Online alışveriş verileri, SEO analizleri, kullanıcı deneyimi analizleri de satışların nasıl gerçekleştirildiğini gösterir. E-ticarette satışları arttıran bazı geçerli stratejiler vardır. Bu stratejiler veri analizleri doğrultusunda geliştirilmiş ve uygulanmış stratejilerdir. Satışları arttıran stratejiler, dijital tüketicinin satın alma davranışlarını etkilemeye yöneliktir. Bir e-ticaret sitesi ne kadar bilinir ne kadar görünür olursa o kadar fazla site trafiği oluşturabilir. Sitenin bilinirliğini arttırmak için Google reklamları gibi dijital pazarlama olanaklarından faydalanmak gerekir. Bir kullanıcı internette arama yaptığında ilk olarak karşısına çıkan seçenekleri değerlendirir. E-ticaret strateji belirlerken satışları arttıran strateji seçenekleri değerlendirilebilir;

  • Veri analizi yaparak doğru kişilere doğru teklifler sunma
  • N11, Gittigidiyor, Hepsiburada, Amazon gibi alışveriş siteleriyle entegre olma
  • Sürekli yeni indirim kapmayanları kurgulama
  • Yeniden pazarlama ve birebir pazarlama yöntemlerini kullanma
  • Satılan ürünlerle ilgili video çekip youtube’ta paylaşma
  • Sepet adımlarını kolaylaştırma ve sektöre göre sepet olanakları sunma
  • Satıştan sonra müşteriyle iletişim kurma
  • Müşterinin güvenini kazanmak için 7/24 çağrı merkezi 
  • Sosyal medyayı vitrin olarak kullanma
  • Siparişleri hızlı ve ücretsiz gönderme

Doğru belirlenmiş e-ticaret stratejisi ile satışlardan itibara, müşterilerin güveninden kullanıcı deneyimine kadar bir e-ticaret sitenin ihtiyacı olan her şey artar.

Yükselmeye hazır mısınız?