444 4 915
444 4 915

email pazarlama



İnternetteki pazarlama kanalınızı verimli hale getirmek için e-mail pazarlama yöntemini kullanabilirsiniz. Potansiyel alıcılara ürün ve hizmetlerinizi tanıtmak için e-mail adreslerine tanıtımlar gönderebilirsiniz.

Kampanyalar yaparak e-mail yoluyla sitenize ziyaretçi çekebilirsiniz. Ürün ve hizmetlerinizle ilgilenecek kitleyi seçerek e-mail göndermelisiniz. Bu pazarlama yolunu kullanmak için her şeyden önce bir e-mail listesine ihtiyacınız var. Bu listeye düzenli olarak tanıtım, reklam ve kampanyalarınızı göndereceksiniz.

Ürün ve hizmetlerinizin farkını, avantajlarını potansiyel müşterilere hatırlatacaksınız. Otomatik olarak siteye üye olan tüm ziyaretçilere teşekkür e-maili gitmelidir. E- mail adreslerini en doğru şekilde kullanarak müşteri kapasitenizi arttırabilirsiniz. Öncelikle bir mail listesi oluşturarak işe başlamalısınız.

E-mail Listesi Nasıl Oluşturulur?

Potansiyel alıcıların satın alma davranışlarını anlamak ve hangi ürün ve hizmetlere ihtiyaç duyduklarını belirlemek önemlidir. Ürün ve hizmetlerinize ilgi duyacak kitleye ulaşmak zorundasınız.

E-posta listesinde ne kadar fazla kişi olursa o kadar iyi. Ancak bu kişiler doğru seçilmelidir. Örneğin bir kozmetik ürünü satıyorsanız buna ilgi duyacak kadın kullanıcılara mail atmalısınız. Mailleriniz samimi ve davetkâr olmalıdır. E-posta listesinde daha önce bu tür ürünler almış kişilerin olması gerekir.

Sitenizden daha önce alışveriş yapmış kullanıcılar listede olmalıdır. Sitenize üye olan ve mail adres bilgilerini veren herkes sitede yer almalıdır. E- posta listesi sürekli olarak güncellenmelidir. Yeni kullanıcılar eklenmeli. Maillerinizi dikkate almayanlar elenmelidir.

Satışları Arttırmak İçin Nasıl Pazarlama Yapılmalı

Müşteriler kendilerini özel hissetmek isterler. Onları tanıyarak, samimi e-postalar göndermek satışlarınızı olumlu yönde etkiler. Yeni ve kaliteli ürünler hakkında bilgi vermek de önemlidir. Ürün ya da hizmete ilgi duyacak kişilerin aklındaki soruları yanıtlayacak mailler işe yarar. Maillerde çekiliş, kampanya, hediye gibi fırsatlar sunulmalıdır.

İndirimlerden bahsedilmeli, avantajlı alışveriş olanaklarına yer verilmelidir. E- mail pazarlama yaparken işletmenize özel bir dil geliştirmelisiniz. Sizden elen mesajların bir farkı olmalı. İlgi çekecek başlıklar koymalısınız. Kullanıcılara direk hitap etmelisiniz. Satın alma davranışlarını olumlu yönde etkileyecek fırsatlar sunmalısınız.

Üyelerinize özel indirimle ve ayrıcalıklar olmalı. Reklam gibi değil daha samimi e-postalar göndermelisiniz.  E-posta listesindeki kişiler için özel indirim kodları ayarlamalısınız. Bu listede olanlar kendilerini özel hissetmeli. Ürünlerinizi en doğru zamanda en doğru kişiye ulaştırmak için sürekli takipte olmalısınız. Belli aralıklar mail göndermelisiniz. Ne çok sık ne de çok az. Arada bir markanızı, ürünlerinizi, hizmetlerinizi hatırlatmalısınız. Çeşitli ayrıcalıklar ve indirimler sunarak mail alan kişileri siteye yönlendirmelisiniz.


email pazarlama Dışındaki Diğer Yazılarımız

Sanal Alışverişin En İyisi Olmak

Teknolojinin gelişmesiyle değişen ve gelişen dünya, insanların da ihtiyaç ve arayışlarını farklılaştırıyor. Geçmişten günümüze süregelen alışkanlıklar değişiyor ve alışkanlıkların yerini güncel seçenekler alıyor. Eskiden gözle görmeden, elle dokunmadan alınmayan bir elbise şimdilerde sadece...



Yükselmeye hazır mısınız?