Facebook 20 Kuralı Nedir?

Sosyal medyanın en gözde platformlarının başında gelen Facebook, yeni çıkan birçok platforma rağmen hala popülerliğini korumaktadır.

  • Kolay kullanımı,
  • Sunduğu avantajlar,
  • Kişiselleştirilebilir güvenlik ayarları ile oldukça cazip hale gelen platform dünya genelinde en çok tercih edilen sosyal paylaşım sitesidir.

Kurulduğu günden bu yana kullanıcılarının ihtiyaçlarına göre düzenli güncelleştirmeleri yapılan platform, sosyal medyada kullanıcıların işini kolaylaştırmaktadır.

Markaların ve kurumsal hesapların büyük rağbet gösterdiği sosyal paylaşım platformunda çok sayıda pazarlama stratejisi uygulanmaktadır. Bu nedenle gerçekleştirilen reklam çalışmalarıyla ilgili birçok kural mevcuttur.

Özellikle Facebook 20 kuralı görseller için Facebook tarafından uygulanan bir kuraldır ve kullanıcılar için oldukça faydalıdır. Bu kural ile reklamda yer alacak görselin spam olmaması sağlanmaktadır. Ayrıca görselin yüzde 20’sinden fazlası yazı ise o reklam Facebook tarafından onaylanmaz. Bu kuralın en büyük nedeni ise yüzde 20’den az yazıya sahip olan görsellerin daha etkili bir reklam aracı olmasıdır.

Facebook 20 Kuralı ve Diğer Reklam İlkeleri

Hedef kitleye yönelik yapılan reklam çalışmalarının çok daha iyi bir deneyim oluşturması için Facebook tarafından birtakım reklam ilkeleri oluşturulmuştur. Bunların başında Facebook 20 kuralı gelse de, diğer reklam ilkelerinin de bilinmesi ve kurallara uygun şekilde hareket edilmesi önemlidir.

Reklam ve tanıtım faaliyetleri için sosyal paylaşım platformlarını kullanan markalar özellikle daha etkin çalışmalar yürütmek için görseller üzerinden hareketi tercih etmektedir.

Aynı Instagram ya da Audience Network’te yayınlanan reklamlar gibi Facebook üzerinden gerçekleştirilen reklam faaliyetlerinde de görsel metni miktarını ölçen ve buna göre yöneten bir inceleme süreci mevcuttur.

Bu süreçte reklamlar şayet Facebook tarafından onay almazsa yayınlanması engellenir. Mevcut reklam kuralları ile ilgili bazı istisnaların olabileceği de unutulmamalıdır. Örneğin; Facebook 20 kuralının uygulanmadığı bazı görseller vardır.

  • Kitap kapakları,
  • Albüm kapakları,
  • Ürün görselleri genellikle bu grupta yer alır.

Facebook 20 Kuralı Kapsamında İncelenen Görsel Metni Nedir?

Görsel metni, kullanıcıların paylaştığı reklam görselinde bulunan her türlü yazının bütünüdür. Bu sadece görselin içerisinde yer alan yazılar için geçerlidir. Reklamın dışında kalan yazılar görsel metni olarak tanımlanmaz ve Facebook 20 kuralı kapsamında incelenmeye alınmaz.

Görsel metnin gereğinden fazla olmaması, reklamın daha az kişiye ulaşmasına neden olur. Facebook bu konuda kullanıcıların ölçüm yapabilmesi için kullanabilecekleri bir araç sunmaktadır. Sunulan araç tahmini bir ölçüm yapsa da, iyi bir kılavuz olması nedeniyle sıklıkla kullanılmaktadır.

Facebook 20 Kuralı Nedir? İle Benzer Yazılar

webtures_blog_banner

Facebook Business normal Facebook yapısının dışında çalışan daha farklı özelliklere sahip olan bir alan. Bu alan sadece firmaların işine yarayacak yapıda çalışıyor. Facebook Business üzerinde sosyal medya hesaplarınızı daha interaktif yönetebiliyorsunuz ve daha verimli sonuçları görebiliyorsunuz. Facebook Business’ın farkları neler?

erenkartav

Eren Kartav

Blog-1

1. FinTech Pazar Genel Bakışı FinTech endüstrisinde Yapay Zeka (AI), son yıllarda önemli bir büyüme kaydetmiştir. 2022 yılı itibariyle, AI FinTech pazarının değeri, yıllık %28.6’lık bir bileşik yıllık büyüme oranıyla, 2023’ten 2032’ye kadar sürekli bir artış göstermesi bekleniyor. Pazarın genişlemesi,

webtures

Webtures

yapay-zeka-ile-musteri-deneyimi-nasil-gelistirilir

Yapay zeka, müşteri deneyimini dönüştürme potansiyeline sahiptir. AI destekli çözümler, kişiselleştirilmiş deneyimler sunarak ve müşteri hizmetlerini optimize ederek işletmelerin müşteri beklentilerini aşmasına olanak tanır. Yapay Zeka ile Müşteri Deneyimi Neden Önemlidir? Günümüzde tüketiciler, hızlı ve kişiselleştirilmiş hizmetler beklemektedir. Yapay zeka

sezi-yazgan

Sezi Yazgan

loader