444 4 915
444 4 915

Facebook Business



Dünyanın en çok rağbet gören sosyal medya platformlarından biri olan Facebook, her geçen gün daha fazla kullanıcıya ev sahipliği yapmaktadır. Hem bireysel hem de kurumsal olarak kullanılan platform, dünya genelinde ortalama 2 milyar kullanıcıya sahiptir. Türkiye’de de oldukça popüler olan platform, ülkemizde ise ortalama 50 milyon kullanıcıya sahiptir.

Bu kadar çok kişi tarafından tercih edilmesi nedeniyle özellikle markalar tarafından büyük bir fırsat olarak değerlendirilen Facebook, tanıtım ve reklam aracı olarak sıklıkla kullanılmaktadır. Facebook Business olarak tanımlanan bu etkili pazarlama işlemlerinin bütünü kurumsal hesaplar üzerinden yapılmaktadır. Böylece çok daha etkin bir pazarlama stratejisi oluşturularak hayata geçirilir.

Facebook Business’ın Firmaya Sağladığı Faydalar

Markaların büyümesi için en etkili araçlar arasında olan Facebook, firmalara birçok avantaj sağlamaktadır. Facebook Business olarak bilinen bütün bu pazarlama faaliyetlerinin etkin şekilde yönetilmesi işleminin firmaya sağladığı faydaların başlıcaları şu şekilde sıralanabilir:

  • Logolar birçok kişinin aklında yer eder.
  • Reklam ve tanıtım için yapılan paylaşımlar çok daha etkili olur.
  • Ürünleri anlatan görseller paylaşılır.
  • Hedef kitle ile etkileşim içerisine girilir.
  • Eski müşterilerin geri dönüşü sağlanır,
  • Mevcut müşterilerin memnuniyeti kazanılır
  • Potansiyel müşteriler teşvik edilir.
  • Çok daha fazla kişi tarafından tanınır hale gelinir.
  • Reklam ve tanıtım işlemlerinin maliyeti düşük olur.
  • Satışların artması için birçok etkinlik düzenlenir.

Facebook Business Nasıl Gerçekleştirilir?

Facebook üzerinden yapılan pazarlama işlemlerinin çok daha başarılı bir şekilde yürütülmesini amaçlayan Facebook Business, kurumsal Facebook hesabının oluşturulması ile başlar. Bunun için;

  • Öncelikle bir Facebook hesabı açılır.
  • Ardından bu hesap üzerinden marka için Facebook sayfası oluşturulur.
  • Bu süreçte açılan sayfanın işletme hesabı olduğu belirtilmelidir.
  • Facebook sayfasında markanın logosu, firmanın adı, iletişim bilgileri gibi birçok veri bulunmalıdır.

Sayfa oluşturulma işlemi bittikten sonra sayfanın daha etkin hale gelebilmesi için;

  • Markanın ürünleri hakkında detaylı bilgileri içeren yazılar ya da görseller düzenli olarak paylaşılmalıdır.
  • Paylaşılan içeriklerin dili hedef kitleye uygun olmalıdır.
  • Sayfanın takipçi sayısının arttırılması için ilgili platformlarda, bloglarda ve firmanın kendi web adresinde Facebook sayfasının linki paylaşılmalıdır.
  • Müşterilere gönderilen maillerin altına Facebook linki muhakkak eklenmelidir.
  • Facebook’un ücretli reklam hizmetlerinden faydalanılması önemlidir.

Ayrıca hedef kitleyi teşvik edebilmek amacıyla çeşitli yarışmaların, aktivitelerin, çekilişlerin düzenlenmesi oldukça etkili yöntemler arasındadır. Böylece sayfanın takipçi sayısı hızla artarak firmanın satışları yükselecektir. Bu nedenle kurumsal hesapların bu konuda etkili yöntemler kullanması gerekir.


Facebook Business Dışındaki Diğer Yazılarımız

Altın Değerindeki Bilgiler

Son zamanlarda teknolojinin gelişmesi ile piyasaya sürülen ürünlerin arasında oldukça farklı bir ilişki söz konusudur. İnsanların günümüzde oldukça fazla kullandığı internet ağı her geçen gün farklı kullanıcılara ulaşmaktadır. İnternetin hayatımızı kolaylaştırdığı konular da...



Webtures Ailesi

Webtures olarak, her zaman yaptığımız başarılı kampanyalarla öne çıkmayı amaçladık. Gerek sosyal medya takipçilerimizden gerekse müşterilerimiz her zaman Webtures ailesini merak eden sorularla bize ulaştılar. Biz de onlar için Webtures’in temel özelliklerini anlatan...


Etiketler :

Yükselmeye hazır mısınız?