Facebook Reklam Algoritması

Facebook dijital reklam pazarında yıllık ortalama 1,7 Milyar aktif kullanıcı ile % 30 olarak büyük bir paya sahip. Facebook reklam algoritması kullanıcıların davranışlarını anlamaya yönelik bir yazılımdır. Bu algoritma sayesinde facebook kullanıcıların satın alma davranışlarını analiz edebiliyor. Firmaları satış yapabilecekleri hedef kitleye yönlendirebiliyor.

Beğenilere ve paylaşımlara göre hangi kullanıcılara hangi reklamların gösterileceğini belirliyor. Bu sayede ürün ve hizmete ihtiyacı olan ya da bu ürün ve hizmetle alakalı olan kullanıcılara firmaların ulaşması çok daha kolay oluyor.

Facebook genel olarak algoritma sisteminde hareketlere göre hesaplama mantığını kullanıyor. Reklam için de aynı şey söz konusu. Eylemlerden çeşitli varsayımlar üreterek reklam hedefleri keşfediliyor. Facebook reklam verenler için çeşitli avantajlar da sunuyor.

Facebook Reklam Algoritması Nasıl Çalışır

Kullanıcılara özel içerikler göstermeyi hedefleyen News Feed algoritması sosyal medya pazarlaması açısından oldukça etkileyici. Haber Akışı algoritması olarak ifade edebileceğimiz bu algoritma yönlendirilmiş trafiği kullanıyor. Envanter, sinyaller, tahminler ve puan mekanizmasıyla çalışan algoritma kullanıcılara gösterilen içerikleri bu mekanizmayla belirliyor.

Facebook reklam algoritması içeriğin birçok açıdan analiz edilmesini temel alıyor. Bu tür içeriklere kullanıcının daha önce ne tür tepkiler verdiği hesaplamayı etkileyen en önemli faktörlerden biri. İçerikte harcanan zaman, yorumlar, etkileşim gibi faktörler veri puanını belirliyor. Bu veri puanına göre en uygun içerikler seçiliyor ve kullanıcıya sunuluyor. Yan, kullanıcının beğeneceği içeriklerle karşılaşması sağlanıyor. Değerlendirme puanına etki eden ihtimaller şöyle;

  • Kullanıcının içeriğe tıklama ihtimali
  • Kullanıcının içerikte zaman geçirme ihtimali
  • İçeriği yararlı bulma ihtimali
  • İçeriği tık tuzağı olarak görme ihtimali
  • İçeriğin uygunsuzluk içerme ihtimali
  • İçeriğin kullanıcının zevklerine hitap etme ihtimali

Facebook Reklam Algoritması Değerlendirme Puanı Neye Göre Belirleniyor

En basit haliyle algoritmasının değerlendirme puanı bireysel tercihlere göre belirleniyor. Kullanıcıların kişisel beğenileri, etkileşimleri olumlu- olumsuz yorumları, önceki eylemleri gibi birçok faktöre göre puanlama yapılıyor Her bir algoritma çalışması bu nedenle benzersiz. Yani her kullanıcı için özel olarak işliyor.

Algoritmanın tahminlerde bulunması için birçok hesaplama yapması gerekiyor. Facebook reklam algoritması milyonlarca farklı hesaplama ile değerlendirme yapıyor. Yüz binlerce veri puanını değerlendirerek olası ihtimalleri ortaya çıkarıyor. Bir hikâyeye yorum yapma ihtimali bile değerlendirmeler arasında yer alıyor.

Tamamıyla kişiselleştirilmiş bir değerlendirme diyebiliriz. Facebook üzerinden yaptığınız tüm paylaşımlar ve paylaşımlara verdiğiniz tüm tepkiler ölçülüyor. İçeriğin kullanıcıyla ilişkisi tam olarak anlaşılıyor ve buna göre hangi içerikleri beğeneceği tahmin ediliyor.

Facebook Reklam Algoritması İle Benzer Yazılar

webtures_blog_banner

Dijital reklamcılık zordur. Hedef kitlenizin önceden tanımlanmış bir personası olmadan, karanlıkta hedefi tutturmayı umarak dart atıyorsunuz. Facebook reklamcılığı sizin için çok sayıda hedefleme seçeneği sunar. Hatta o kadar çok seçenek var ki, çoğu zaman bunaltıcı gelebilir. Facebook’un başarısının arkasındaki temel

tolgahan-oz

Tolgahan Öz

Blog-1

1. FinTech Pazar Genel Bakışı FinTech endüstrisinde Yapay Zeka (AI), son yıllarda önemli bir büyüme kaydetmiştir. 2022 yılı itibariyle, AI FinTech pazarının değeri, yıllık %28.6’lık bir bileşik yıllık büyüme oranıyla, 2023’ten 2032’ye kadar sürekli bir artış göstermesi bekleniyor. Pazarın genişlemesi,

webtures

Webtures

yapay-zeka-ile-musteri-deneyimi-nasil-gelistirilir

Yapay zeka, müşteri deneyimini dönüştürme potansiyeline sahiptir. AI destekli çözümler, kişiselleştirilmiş deneyimler sunarak ve müşteri hizmetlerini optimize ederek işletmelerin müşteri beklentilerini aşmasına olanak tanır. Yapay Zeka ile Müşteri Deneyimi Neden Önemlidir? Günümüzde tüketiciler, hızlı ve kişiselleştirilmiş hizmetler beklemektedir. Yapay zeka

sezi-yazgan

Sezi Yazgan

loader