444 4 915
444 4 915

Görsel Optimizasyonu



SEO çalışmaları denilince en çok duyduğunuz optimizasyon alanı içeriklerdir. Anahtar kelime optimizasyonundan oldukça sık söz edilir. Bir de işin diğer tarafı var: Görsel optimizasyon. Görsellerin optimize edilmesi ziyaretçi davranışlarını dorudan etkiler. Görseller dijital dünyada oldukça etkilidir. Bir yazının okunmasına bile bazen görseller neden olur.

Ziyaretçi trafiğini arttırmak isteyen tüm web sitelerinin görsellerini optimize etmeleri gerekir. Görsel aramalarda üst sıralarda yer almak için arama motorunun beklentilerine uygun görseller paylaşmanız lazım. Arama motoru tıpkı yazılı içeriklerde olduğu gibi görsel içeriklerde de önceliği kurallara uygun olanlara verir. Bu nedenle görsel içerik ekleme konusunu hiç de hafife almamalısınız. Görsel içerikler için de ayrı bir çalışma yapmalısınız.

Görsel Optimizasyon Nasıl Yapılır

Görsel optimizasyonda dikkat edilmesi gereken bazı şeyler vardır. Görselin seçimi, boyutu, uyumu gibi şeylere dikkat etmek gerekir. Görsel optimizasyon yaparken şunlara dikkat etmelisiniz:

Görsel ve yazılı içeriğin uyumu; İçerikle alakalı olmayan bir görsel kullanmamalısınız. Eğer sağlıklı yaşamdan bahsediyorsanız doğallık içeren görseller paylaşabilirsiniz. Görsel ve içeriğin birbirini tamamlaması önemlidir. Görsel eklemek için görsel eklememelisiniz. Tamamlayıcı bir şekilde eklemelisiniz.

Stock fotoğraflardan kaçının; Stock fotoğraflar o kadar çok karşımıza çıkmıştır ki artık görmek istemeyiz. Her zaman özgün fotoğraflar tercih etmeniz gerekir. Google’dan bulacağınız fotoğraflar yerine kendi çektiğiniz fotoğrafları kullanmanız daha etkili olacaktır.

Görüntü kalitesine dikkat edin; Yüksek kaliteli olmayan görseller bakmaya değmez. Google kalitesiz görselleri göstermekten kaçınır. Kullanıcı için en iyisini sunmak ister. Siz de bu şekilde düşünmelisiniz.

Telif hakkı konusu da önemli; Görsellerin telif hakkına tabi olup olmadığına dikkat etmelisiniz. Telifli fotoğrafları gösterme seçeneğini tercih ederek bu konuda dikkatli davranış olursunuz.

Görsellerin hikâyesi olsun; Eklediğiniz görseller içerikten bağımsız olmasın. Devam eden bir hikâyenin parçası olsun. Tıpkı yazıdaki akıcılık gibi görsellerde de akıcılık önemlidir. Görsel optimizasyon yaparken seçtiğiniz görsellerin bir hikâye oluşturmasına dikkat etmelisiniz.

Görselleri farklı kullanın; Filtreler kullanarak görsellerle oynayabilirsiniz. Değişik ve ilgi çekici görseller yaratabilirsiniz. Olduğu gibi yayınlamak yerine daha estetik bir şekilde yayınlayabilirsiniz.

Görsellere doğru isimler verin; Aramalarda görselinize yönlenilebilmesi için görsel isminin doğru şekilde konması gerekir. Bu isimler yönlendirme için kod görevi görür.

Görsel boyutlarını ayarlayın; Görselleri kullanırken en uygun boyutlarda kullanmaya dikkat edin. Fazladan fotoğraf boyutları site hızını yavaşlatır. Bu açıdan da boyutları küçültmek önemlidir. Görsel optimizasyon yaparken her detaya çok dikkat emeniz gerektiğini unutmayın.


Google Görsel Aramaları İçin Optimizasyon İpuçları

Markanızın online görünürlüğünü artırmak için farklı çalışmalar yapıyorsunuz. Sosyal medya kanallarını etkin olarak kullandığınız gibi arama motoru optimizasyonu (SEO) çalışmalarından da yararlanıyorsunuz. Ama SEO çalışmaları tam olarak istediğiniz sonucu vermiyor mu? Bu noktada...



Görsel Optimizasyonu Dışındaki Diğer Yazılarımız

Facebook’ta Etkileşim Arttıran Can Alıcı 7 Nokta

Bildiğiniz üzere Facebook, sayfaların paylaştığı postları eskisi gibi fazla kişiye göstermiyor. Her ne kadar beğenen sayınız binlerce olsa da paylaşımlarınızı görenlerin sayısı oldukça düşük oluyor. Bu biraz da Facebook’un firmaları reklama itme politikasından...



Yükselmeye hazır mısınız?