444 4 915
444 4 915

içerik pazarlama



Bir anlatımda verilmek istenen duygu, düşünce, fikir ve imgeler bütünü olarak tanımlanan içerik, dijital alanda sosyal medya ağları ile ana kaynaktan son alıcılara aktarılan işitsel ve görsel mesajlardır. İnternetin yaygınlaşmasıyla birlikte bir nevi bilgi ansiklopedisine dönüşen dijital alanda markaların içeriklerini çok daha fark edilebilir hale gelmesi için yaptıkları çalışmaların tümüne ise içerik pazarlama denir.

İçerik pazarlaması ile bilgi kirliliğine dönüşen dijital dünyanın içerisinden firmalar kendilerini ön plana çıkararak potansiyel müşterilerin dikkatini çeker. Böylece firmanın internet kullanıcılarının zihninde yer etmesi sağlanır ve güçlü bir marka olması için gerekli çalışmalar gerçekleştirilir.

Bu süreçte hedef kitlenin ilgisini çekecek içerikler hazırlanır. Ayrıca mevcut müşterilerin ise zihninde duyusal konumlandırma çalışmaları yaparak devamlılığı sağlanır.

İçerik Pazarlama Nasıl Yapılır?

İçerikle pazarlama yöntemleri ile öncelikle belirlenmiş olan hedef kitlenin müşteriye dönüştürülmesi için teşvik edilmesi gerekir. Bu süreçte;

  • Öncelikle hedeflerin belirlenmesi gerekir.
  • Ardından ulaşılmak istenen hedef kitlenin belirlenmesi ve onların tanınması gerekir.
  • Hedef kitlenin özelliklerine göre içeriklerin oluşturulması ve böylece hedef kitle ile bağ kurulması amaçlanır.
  • Hedef kitleye yönelik uygulanacak olan stratejilerin belirlenmesi ve bunların içeriklerde mesaj olarak onlara iletilmesi gerekir.
  • Hedef kitleye erişim için en uygun olan platformlar seçilmelidir. Tüm platformlar üzerinde çalışılması büyük hata olacaktır. Bunun yerine en ideal olanları seçilmelidir.
  • Olası krizler için yedek planlar oluşturulmalıdır.
  • Hedef kitleye uygun içeriklerin hazırlanması gerekir. Bu içerikler güven ve samimiyet sunmalıdır.
  • Düzenli ölçümlerle verimlilik analizi yapılmalıdır.
  • Sosyal medyanın gücünden en iyi şekilde fayda sağlanmalıdır.
  • Bu içeriklerin hedef kitlesinin ihtiyacı olan bilgileri içermesi önemlidir.
  • Ayrıca mevcut müşteri kitlesinin sorularına cevap veren içeriklerle onların bağlılığı kazanılmalıdır.
  • Mevcut kitle için yeni ihtiyaçlar oluşturan içerikler yer almalıdır. Böylece hiç ihtiyaç yokken, yeni ürün büyük bir ihtiyaç olarak gösterilmelidir.
  • Hedef kitleye cazip görsellerle ürünler pazarlanmalıdır.
  • İçeriklerin bilgi verici olmasının yanı sıra markaya dikkat çekmesi de gerekir.

İçerik Pazarlamasındaki İçerik Türleri Nelerdir?

İçerik pazarlaması ile ürün ya da hizmet satışı gerçekleştirilmez. Sadece hedef kitlenin ilgisi markaya yönlendirilir. Bu ise;

  • Bloglar,
  • E-kitap,
  • E-dergi,
  • E-mailing,
  • Video,
  • Araştırma ve raporlar,
  • Online haber bültenleri,
  • Fotoğraf ve illüstrasyonlar,
  • Haber duyuruları,
  • Forumlar gibi birçok içerik türü ile sağlanır.

İçerik pazarlama için kullanılan tüm teknikler ile firmaların hedeflerini gerçekleştirmesi amaçlanır. Böylece kalıcı ve istikrarlı çözümler sunan bir pazarlama gerçekleştirilmiş olur.


içerik pazarlama Dışındaki Diğer Yazılarımız

E-Ticarete Giriş Nasıl Olur?

Geçmişte, kullanıcıların internet ortamında ödeme yapmak ile ilgili kaygılarından dolayı, e-ticaret yeteri kadar rağbet görmüyordu. Günümüzde ise bu tip kaygılar günden güne azalıyor ve kullanıcılar internet üzerinden alışverişi daha çok tercih eder hale...


Etiketler :

Yükselmeye hazır mısınız?