444 4 915
444 4 915

İçerik Pazarlaması Nasıl Yapılır



Markaların mevcut ya da potansiyel müşterilerine en iyi şekilde ulaşmak için sundukları görsel, yazınsal, işitsel içeriklerin bütünü içerik pazarlamasını ifade eder. İçerik pazarlaması dolaylı şekilde markaya satış olarak geri döner. Reklamlarda bu durum çok daha net ve direktir. Satış yapmak içim müşterilerle bağ kurmak oldukça önemli. İçerik pazarlaması da bağ kurmak için en etkili yolları sunuyor.

İçerik pazarlaması nasıl yapılır sorusunu sorduğumuzda dijital olarak müşteriye nasıl dokunuruz sorusunu sormuş oluyoruz. Yani dijital olarak müşteride nasıl ilgi uyandırabiliriz? Nasıl daha fazla kişinin ilgisini çekebiliriz? Gibi soruları sormamanız gerekiyor. İnsanlarla reklamlara karşı savunma mekanizması geliştirmiş durumdalar. İçerik pazarlaması ise reklam olduğu asla anlaşılmayacak şekilde sunulan dijital içerikleri oluşturmayı amaçlar.

 İşe Yarayan İçerik Pazarlaması Nasıl Yapılır?

İçerik oluşturmak konusunda yeni nesil müşterilerin yaşam tarzlarına odaklanmak gerekiyor. Yeni nesil tüketiciler doğal ve samimi olan dijital içeriklerden hoşlanır. Kendilerine direk yönlendirilen reklamlardan hoşlanmıyorlar. İşe yarayan içerik pazarlaması nasıl yapılır diye baktığımızda samimiyet ve doğallık kavramlarından bahsetmeliyiz.

İçerik pazarlamasında en çok ile yarayan yöntemlerden biri viral video hazırlamaktır. Viral videolar sosyal medyada sevilirse kısa sürede yayılır. Böylece marka, ürün ya da hizmet doğal yollardan tanıtılmış olur. Eğlendirici ve faydalı sosyal medya içeriklerinin de güncel olarak paylaşılması işe yarayacaktır.

Bilgi veren, keyifli içerikler beğeni ve yorum alacaktır. Web sitesi haricinde web sitesine gönderme yapan blog açılması da işe yarayabilir. Paravan blog olarak tanımlayabileceğimiz bu bloglarda yayarlı içerikler yayınlanır ve gömülü olarak sitenin reklamı yapılır. İnsanlara satış yapmayı değil onlarla bağ kurmayı hedefleyen içerik pazarlaması başarılı olur.

Kaliteli Üretimle İçerik Pazarlaması Nasıl Yapılır

İçerik üretirken planla, üret, analiz et, dağıt ve tekrarla adımları izlenir. İçeriğin mesajı ve formatı belirlendikten sonra kitlelere hangi kanallardan aktarılacağı belirlenir. Hedeflenen kitleye ulaşmak için en doğru dijital kanallar seçilmelidir. İçerikte video, fotoğraf ve metin uyumu olmalıdır. İçerik pazarlaması nasıl yapılır dediğimizde planlama ve yönetimden mutlaka söz etmeliyiz. İçerik planlamasının aşamaları da şöyledir:

  • Anahtar kelime araştırmasının yapılması
  • Arma motoru optimizasyon analizinin yapılması
  • İnternetteki forumların takip edilmesi
  • İnternet haberlerinin takip edilmesi
  • Satış-Destek Bölümünde sık sorulan soruların incelenmesi
  • Müşterilerin istek ve taleplerinin neler olduğunun ortaya çıkarılması
  • Şikâyet ve sorunların analiz edilmesi
  • İlgi gören sosyal medya içeriklerinin incelenmesi


İçerik Pazarlamasının 5N1K’sı

Bugün markaların kayıtsız kalamayacağı bir konu haline gelen içerik pazarlamasının da belli kuralları, yöntemleri var. Hiçbir stratejiye, hedefe bağlı kalmadan sadece içerik üreterek başarı sağlamanız oldukça zor. Ürettiğiniz içeriğin belli bir yol haritası,...



SEO ve İçerik Pazarlaması Arasındaki Aşk Hikâyesine Dair 7 Gerçek

Günümüzde pek çok firmanın somut ticaret kavramından çok kendilerini sosyal medya platformları üzerinde ki pazarlama faaliyetlerine doğru yönlendirmekte olduklarını söyleyebiliriz. Öyle ki, gelişmekte olan teknolojinin mevcut hızı da bu durumu oldukça gerekli kılmaktadır....



İçerik Pazarlaması Nasıl Yapılır Dışındaki Diğer Yazılarımız

SEO ve İçerik Pazarlaması Arasındaki Aşk Hikâyesine Dair 7 Gerçek

Günümüzde pek çok firmanın somut ticaret kavramından çok kendilerini sosyal medya platformları üzerinde ki pazarlama faaliyetlerine doğru yönlendirmekte olduklarını söyleyebiliriz. Öyle ki, gelişmekte olan teknolojinin mevcut hızı da bu durumu oldukça gerekli kılmaktadır....



Yükselmeye hazır mısınız?

Bizi Arayın Teklif Alın