444 4 915
444 4 915

İçerik Pazarlaması Nedir?



İçerik Pazarlaması Nedir?
İçerik pazarlaması, hedef kitleyi odaklanılan konuyla ilgili etkilemek ve kar marjını yükseltecek etkileşimi yakalamaktır. Müşterilerle sürdürülebilir çalışma ilişkisini kurmaya yönelik gerçekleştirilen içerik pazarlamasında, içeriğin kalitesi çok önemlidir. İçerikte anlatılmak istenilen düşünce, iletilmek istenilen duygular hedef kitleye görsel ve işitsel anlamda ulaşmalıdır. Aslında içerik pazarlamasında ana hedef satış yapmak ve güçlü bağlar kurmak olsa da temelde hedef kitle ile duygusal, düşüncesel bir bağ kurmaktır. İçeriklerde bilgiye önem verilmesi, içeriğe ulaşacak olan kişilerin dikkatini çekecek detaylara inilmesi hedef kitlenin önemsenmesini gösteriyor. Yani içerik pazarlamasıyla müşterilerin zihninde bilinçli şekilde yer almak mümkündür. Bir ürünü açıklama yapmaksızın siteye koymakla, ürünü incelikleriyle açıklayıp, katkılarından bahseden bir içerikle satışa sunmak birbirinden çok farklıdır. Satış istatistiklerine ve satın alma kararını etkileyen unsurlara baktığımızda dijital platformlarda içeriğe bağlı satışlar görüyoruz. E-ticarette SEO uyumlu içerik çalışmaları işte bu nedenle odak noktasıdır. İçerikler ürünler yenilendikçe güncelleniyor, doğru bilgi ve tavırla müşterilere sunuluyor.
İçerik pazarlaması nedir diye sormadan önce reklam ve pazarlamanın geleneksel yönünü görmek lazım. Gazete, dergi, radyo ve televizyondaki pazarlama çalışmaları günümüzde geleneksel olarak değerlendiriliyor. Modern pazarlama ise içerikle sağlanıyor. İçerik pazarlamasının satışa faydalarını düşünün. Örneğin internette rastgele bir kullanıcının tecrübe ettiği bir ürüne dair yorumu, makalesi benzer bir ürünü arayan insanları etkilemez mi? Etkiler. İnsanlar şampuana ihtiyacı varsa eğer izlediği reklamdan ya da fotoğraftan etkilenip o şampuan markasına yönelmez ama o şampuanı kullanan kişilerin yorumlarını, deneyimlerini ve somut sonuçlarını incelediğinde şampuanı satın almaya karar verir. Bu noktada içerik pazarlamasının diğer reklam pazarlamalarına oranla çok daha güçlü, modern, etkili ve sonuç odaklı olduğunu söyleyebiliriz.
Etkili bir içerik pazarlaması özellikleri nedir;
Müşteriyi gerçek anlamda bilgilendirir. Bilgilendirme yaparken sadece metinlere bağlı kalmaz, videolarla içeriği destekler.
Müşteri ve marka arasında bağ kurulmasını sağlar. Müşteride marka bağlılığı oluşturur.
Hedef kitlesini genişletir. Satış rakamlarını yükseltir.
Yapılan içerik pazarlaması çalışmasının dijital platformlarda viral olmasını sağlar. Kısa sürede geniş kitlelere ulaştırır.
Müşterinin beklentilerini taşıyıp taşımadığını gösterir.


İçerik Pazarlamasında Inbound Marketing

Dijital pazarlama adına hedef kitlenizi doğru zamanda doğru bir slogan ile yakalamanız git gide zorlaşmaktadır. Geleneksel pazarlama yöntemleri ise gün geçtikçe raflara kaldırılıyor ve istenen performansları sağlayamıyor. Reklam engelleme yazılımları (Adblock vb.) kullanım...



İçerik Pazarlamasının 5N1K’sı

Bugün markaların kayıtsız kalamayacağı bir konu haline gelen içerik pazarlamasının da belli kuralları, yöntemleri var. Hiçbir stratejiye, hedefe bağlı kalmadan sadece içerik üreterek başarı sağlamanız oldukça zor. Ürettiğiniz içeriğin belli bir yol haritası,...



SEO ve İçerik Pazarlaması Arasındaki Aşk Hikâyesine Dair 7 Gerçek

Günümüzde pek çok firmanın somut ticaret kavramından çok kendilerini sosyal medya platformları üzerinde ki pazarlama faaliyetlerine doğru yönlendirmekte olduklarını söyleyebiliriz. Öyle ki, gelişmekte olan teknolojinin mevcut hızı da bu durumu oldukça gerekli kılmaktadır....



İçerik Pazarlaması Nedir? Dışındaki Diğer Yazılarımız

Yükselmeye hazır mısınız?

Bizi Arayın Teklif Alın