+90 216 599 0495
+90 216 599 0495

İçerik Stratejileri

Değişen ticaret piyasası dijital mecralara yoğunlaşıyor. Marka için hedef kitleye en etkili şekilde ulaşmanın yolu içerik stratejileri konusunda bilgi sahibi olmaktan geçiyor. Günümüzde artık tüketici profili ve tüketiciye ulaşma kanalları oldukça farklı.

Satış arttırmak için tüm internet kanallarını doğru şekilde kullanmak gerekir. İnternet üzerinden tüketiciye içeriklerle ulaşmak mümkün oluyor. Bazı içerikler öne çıkarken bazıları yok olup gidiyor. Bu yazımızda marka değerini, ürün ve hizmet satışını arttırmak için öne çıkacak içerikleri nasıl yönetebileceğinizi anlatacağız. Öncelikle her firmanın, her markanın kendi stratejisi olması gerektiğini hatırlatalım. Ürün ve hizmet sunan firmanın internetteki varlığı kendine özgü olmalıdır.

Tüketicinin Karar Verme Sürecini Etkileyen İçerik Stratejileri

Tüketicilerin profilinin değiştiğini söylemiştik. Bu yeni nesil tüketici dijital bir yanı olan tüketicidir. Yani gün içinde dijital mecralarda her zaman etkindir. Sosyal medya kanallarında, internet haber portallarında, forumlarda, bloglarda gün boyu dolaşır.

Yeni nesil tüketicinin karar verme sürecini etkileyen faktörler farklıdır. Bu faktörler dijital ortamda ilgi çekmeye dayalıdır. İçerik yoluyla mesajınızı tüketiciye en iyi şekilde vermek ve satın alma davranışlarını etkilemek için tüketiciyle daima bağlantı halinde olmalısınız. İçerik stratejileri çok önemlidir. Çünkü içerik paylaşımı dinamik ve hızlıdır.

Ne tür içeriklerin tüketiciyi satın almaya teşvik edeceğini belirlemek gerekir. İçerik paylaşımı iletişimden çok daha fazlasıdır. İçeriklerin biçiminden tutunda zamanlamasına kadar her şey tüketiciyi etkiler.

İçerik Pazarlama Stratejileri Oluştururken Dikkat Edilmesi Gerekenler

İçerik stratejisi oluşturmak için belli başı konulara dikkat etmek gerekiyor. İçerik pazarlama stratejileri oluşturulurken dikkat etmeniz gerekenler şöyle;

Keşif Süreci

İçerik stratejisi oluşturmak için öncelikle mevcut yapının incelenmesi gerekir. Yani içerik konusunda bir keşif süreci olmalıdır. Bu süreçte mevcut içerik pazarlama çalışmaları detaylı şekilde incelenmelidir.

Hedef Belirleme

Hedef kitleye göre ne gibi çalışmalar yapılacağı keşiften sonra belirlenebilir. Mevcut ve potansiyel müşterilerin beğenilerine göre içerik hedefleri planlanır. Bu süreçte hangi dijital kanalların daha fazla yarar sağlayacağı da belirlenmiş olur.

Müşteri Profili Değerlendirmesi

Yapılacak araştırmalar ile müşteri profilinin özellikleri ortaya çıkarılır. Hedef kitlenin kimler olduğu, ilgi alanları, yaşadıkları yer gibi özellikleri belirlenir. Müşteri için neyin önemli olduğu araştırma sürecinden sonra belli olacaktır.

Satın Alma Sürecinin İncelenmesi

Bu adımda daha netleşmiş bir çalışma yapılır. Müşterilerin satın alam süreci incelenir. Ve bu süreçte onları etkileyen faktörler keşfedilir. Satın alma kararını verirken etkili olan faktörlere göre içerik pazarlama stratejileri oluşturulur.

Yükselmeye hazır mısınız?