444 4 915
444 4 915

İtibar Yönetimi



Teknolojinin ilerlemesi ile birlikte çok büyük bir kitle dijital ortamda yer almaya başlamıştır. İnternet üzerinden her türlü bilgiye erişim olanağı olan bu topluluğun gözünde bir kişinin, markanın ya da firmanın güvenini ve saygısını kazanmak için birtakım çalışmaların düzenli olarak yapılması gerekir. Bu amaçla yapılan bilgilendirme ve kontrol işlemlerinin tamamı itibar yönetimi olarak tanımlanır.

Yakın bir zamana kadar bu işlemleri firmaların Halkla İlişkiler departmanı yaparken, günümüzde çoğu firma konuyla ilgili profesyonel destek almayı tercih etmektedir. Böylece çok daha kaliteli bir kontrol sistemi ile itibar kazanılmaktadır.

İtibar Yönetimi Nasıl Uygulanır?

İtibar yönetimi ile insanların güvenini ve itimadını kazanmak amaçlanır. Böylece geleceğe dair firmanın ya da markanın olumlu olasılıklar zihinlere aktarılır.

  • Tutarlı davranışlar ve
  • Olumlu yargılar ile insanlar üzerinde güvenilir ve saygın bir firma düşüncesi yaratılır.

İyi bir imaj oluşturulması için hem bilgiye hem de duyguya dayalı unsurlar ile hareket edilmelidir. Öncelikle kurumsal öğeler ile itibar kazanılmaya çalışılır. Bunlar;

  • İmaj,
  • Tasarım,
  • Logo,
  • Slogan,
  • İletişim dili,
  • Müzik vs. şeklindedir.

Bu öğeler ile başarılı bir başlangıç bile satışın ortalama % 20 artış göstermesini sağlar. İtibar kazanmak çaba ister, bununla birlikte itibarı kaybetmek oldukça kolaydır. Bu nedenle itibar yönetiminin önemli çok büyüktür.

Kısacası başlangıçta firmanın kurumsal kimliğinin şekillendirilir. Ardından firmanın;

  • Sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirlik konusundaki politikaları belirlenir.
  • Sponsorluk alanları tespit edilir.
  • Etkinlik yönetimi ilkeleri belirlenir.
  • Uygulama senaryoları hazırlanır.
  • Broşür, katalog, faaliyet raporu, tanıtım filmi, e-bülten, konuşma metinleri, basın bültenleri gibi yazınsal içerikler hazırlanır.
  • Basın bülteni, özel röportajlar, basın yemekleri, basın gezileri gibi medya ilişkileri ile ilgili faaliyetler yürütülür.
  • İletişim faaliyetleri ile ilgili analiz yapılır.

İtibar Yönetimi Neden Önemlidir?

Günümüzde firmaların başarısı için olmazsa olmaz dediğimiz itibar yönetimi, sağladığı avantajlar nedeniyle oldukça büyük bir değere sahiptir. Bu denli önemli olmasının nedenleri ise şu şekilde sıralanabilir:

  • Kaynaklara çok daha kolay ve hızlı bir şekilde erişim sağlanır.
  • Müşterileri firmaya çeker.
  • Nitelikli çalışanların başvuru yapmasını sağlar.
  • Firmanın faaliyet süresini uzatır.
  • Zor zamanlarda sosyal destek sağlar.
  • Olası krizlere karşı bir kalkan oluşturur.
  • Müşterilerin itimadını kazandırır.
  • Firmanın ürünleri ve hizmetleri fiyat gözetilmeden tercih edilir.
  • Operasyonel maliyetlerin düşmesine neden olur.
  • Satın almada maddi anlamda avantaj sağlar.

Kısacası itibarın kazanılması ve yönetilmesi önemli bir gerekliliktir. Çünkü firmanın saygınlığını ve gelirini artıran bir faktördür.


İtibar Yönetimi Dışındaki Diğer Yazılarımız

Dijital Dönüşüm ile Endüstriler Nasıl Yeniden Şekilleniyor?

A’dan Z’ye tüm endüstrileri baştan aşağıya değiştiren dijital dönüşüm, aynı zamanda ekonomiyi, sosyal hayatı ve kullanıcı alışkanlıklarını da etkiliyor. Bilişim teknolojilerinin yaygınlaşmasıyla ortaya çıkan bu kavram, işletmelerin tüm süreçlerini dijitale adapte etmesi anlamına...



Yükselmeye hazır mısınız?