Kıtlık Prensibi Nedir?

Bir ekonomi terimi olarak kıtlık prensibi sınırlı kaynaklar karşısında sınırsız taleplerin olmasını ifade ediyor. E-ticarette ise bu terimin anlamı değişiyor. E-ticarette kıtlık prensibi tüketicinin değer algısını etkilemek üzerine kuruludur. Tüketici sahip olamayacağını düşündüğü bir ürünü tükenmeden almak ister. Ürünlerin sayısını azaltma ya da az gibi gösterme bu kurgunun bir örneğidir.

Kıtlık Prensibinin E-ticarette Uygulanışı

E-ticarette satın alma davranışını tetiklemek için ürünlerin bitmek üzere olduğu algısı yaratılır. Ürünlerin değerli olduğu hissi yaratılır. Ürünü gelecekte elde edemeyeceğini düşünen tüketici ürünü hemen satın alır.  Sınırlı bir süre için, ya da az sayıda ürün için gibi ifadeler kullanılır. Ürün nadir olarak algılandığında çok daha fazla ilgi görür.

Kıtlık Prensibi Nedir? İle Benzer Yazılar

webtures_blog_banner

Kıtlık Prensibi ( Scarcity ), limitsiz insan talebi karşısında limitli kaynakların yetersiz kalması üzerine kurumuş temel bir ekonomik prensiptir. Bu yazıda Kıtlık Prensibi’nin, e-ticaret sitelerinde kullanıcıları ikna etme konusunda nasıl kullanılabileceğini örnekler vererek açıklamak istiyorum. Isınma amaçlı kısaca bir deneyden bahsetmek

ismail-sagdic

İsmail Sağdıç

Webtures Blog Banner

Artbreeder Artbreeder, kullanıcıların kolaylıkla karmaşık sanat eserleri yaratmalarını sağlayan bir yapay zeka tabanlı görsel düzenleme platformudur. Kullanıcılar, mevcut görselleri birleştirerek veya değiştirerek yeni görüntüler oluşturabilir. Bu platform, genetik algoritmalar kullanarak çalışır; kullanıcılar mevcut görselleri “çaprazlayarak” ve ardından sonuçları “evrimleştirerek” sanatsal

erenkartav

Eren Kartav

Blog (1)

Yapay zeka (YZ), içerik üretim süreçlerini kökten değiştirmekte ve yazarlara, editörlere ve içerik üreticilerine yeni imkanlar sunmaktadır. Geleneksel yazım yöntemlerine oranla çok daha hızlı ve verimli bir şekilde içerik üreten yapay zeka araçları, dil yapısını anlama ve metin üretme konusunda

tufan-acar

Tufan Acar

loader