444 4 915
444 4 915

kullanıcı deneyimi tasarımı



Günümüz dijital çağında adından sıklıkla bahsettiren kullanıcı deneyimi tasarımı, ürünler ile hedef kitle arasında etkileşim kurma sürecidir. Bu süreçte;

  • Mühendislik,
  • Pazarlama,
  • Grafik,
  • Endüstri,
  • Kullanıcı arayüzü tasarımları gibi birçok hususta deneyimlemeler gerçekleştirilerek yapılan çalışmalar, ürünün hedef kitleye göre şekillendirilmesine yardımcı olur.

İnteraktif bir marka deneyimi haline gelen UX tasarımı ile kullanıcı deneyimlerine dayanarak ürün üzerinde yeni tasarımlar yapılır.

Bunlara birçok örnek verilebilir:

  • Bir tabletin ses ayar tuşu,
  • Bir arabanın kapılarını kilitleme ya da açma düğmeleri,
  • Bir web sitesinde üye olma sayfasına giriş butonu gibi düzenlemeler UX tasarımlarına birer örnektir.

Kullanıcı deneyimi tasarımının genel amacı bir ürünün ya da hizmetin kullanıcı için en ideal hale getirilmesidir. Böylece kullanıcı deneyimlerinin bulunduğu noktadan çok daha iyi bir hale gelmesi hedeflenir.

Kullanıcı Deneyimi Tasarımı Nasıl Uygulanır?

Etkili ve başarılı bir kullanıcı deneyimi tasarımı için stratejik planların en iyi şekilde yapılması gerekir. Aksi takdirde hedef kitleye ulaşılması imkânsız hale gelir. Bu nedenle tasarımın oluşturulma süreci oldukça önemlidir. Gerçekleştirilmesi gereken adımlar ise şu şekildedir:

  • Var olan problemin ne olduğu ve kaynağı belirlenmelidir.
  • Kapsamlı bir çözüm planlaması hazırlanmalıdır.
  • Prototip ve testler oluşturulmalı ve bunlar ile çözümün işlevselliği kontrol edilmelidir.
  • Geleneksel dağıtım mekanizmaları yardımıyla çözümler uygulanmalıdır.

Kullanıcı Deneyimi Tasarımının İlkeleri Nelerdir?

Kullanıcı deneyimi tasarımı belirli ilkeler eşliğinde gerçekleştirilir. Bu ilkeler şu şekilde sıralanabilir:

  • Hedef kitlenin ürünü alma ve kullanma sürecinin düşünülmemesi gerekir. Tasarım esnasında sadece bu kitlenin alışkanlıkları analiz edilmeli ve buna uygun şekillendirme yapılmalıdır. Böylece ürünlerin alınması kendiliğinden gerçekleşecektir.
  • Ürünlerin fiyatı, garantisi gibi konuların net olması gerekir.
  • Hedef kitlenin ürünle ilgili kapsamlı bilgi edinmesi sağlanmalıdır. Verilen her bilginin doğru olması oldukça önemlidir. Aksi takdirde marka ile hedef kitle arasında güven sorunu ortaya çıkar.
  • Ürünlerin hedef kitlenin aşina olduğu şekilde tasarlanması gerekir. Böylece daha kısa sürece ürünle hedef kitle arasında bağ kurulur. Bu nedenle hedef kitlenin alıştığı dil ile sunum yapılmalıdır.
  • Ürünlerin basit ve anlaşılır şekilde ifade edilmesi gerekir. Karmaşık bir yapı hedef kitlenin çözüme odaklanmasını engeller. Bu nedenle ürünün içeriği anlaşılır, tasarımı ise sade olmalıdır.

Bu şekilde tasarımı yapılan bir kullanıcı deneyimi kısa süre içerisinde hedef kitleye ulaşır ve başarılı sonuçların ortaya çıkmasını sağlar. Sözün kısası bir UX tasarımı basit, değerli, yenilikçi ve çözümsel olmalıdır.


Giyilebilir Cihazlarda Kullanıcı Deneyimi Tasarımı

Her geçen gün filmlerde gördüğümüz ve bize fantastik gelen teknolojiler günlük hayatımızın bir parçası oluyor. Yakında sokakta dolaşan Robocop benzeri insanlar görürsek pek de şaşırmamak en iyisi. Giyilebilir cihazlar, son yıllarda hayatımızın merkezine...



kullanıcı deneyimi tasarımı Dışındaki Diğer Yazılarımız

Etkili Sosyal Medya İçerik Takvimi Nasıl Hazırlanır?

Bugünkü konumuz sosyal medya içerik hazırlama ve yönetimi hakkında olacak. Sosyal medya için içerik hazırlamak sadece sosyal medya yöneticilerinin derdi değil hemen hemen sosyal medyayı kullanan çoğu kişinin birincil derdi oldu artık. Peki...



Yükselmeye hazır mısınız?