Marka Oluşturma Süreci

Marka oluşturma süreci; ticari hayatına yeni başlayacak olan bir işletme için oldukça önemli bir süreci ifade eder. İşletme geleceğini ve karlılığını doğrudan etkileyecek olan bu süreçte öncelikle markanın ne olduğu üzerinde durulması gerekir. Bu anlamda yapılacak mark tanımlamasında markayı bir ürünün veya bir hizmetin kimliği olarak ifade edebiliriz. Logosu, kendine has ismi ve renkleri olan marka kullanıcıların aklında derin izler bırakacak oldukça etkileyici şekilde tasarlanmalıdır. Söz konusu tasarlama süreci sadece görsel açıdan değil fikirsel açıdan da kusursuz olmalıdır. Bu aşama elbette marka oluşturma sürecinin son evrelerinden bir tanesidir. Peki, önceki evreler nelerdir? Marka oluşturma sürecinde hangi aşamalar bulunur? İşte cevabı!

Marka Yaratmak İçin Yapılması Gerekenler

Dijitalleşen dünya içerisinde marka yaratmak, artık daha farklı sorumluluklar gerektiriyor. Örneğin öncelerde önemli olmayan sosyal medya, şu anda en etkili kitle iletişim araçları arasında yer alıyor. Bu da doğrudan marka yaratma sürecine sosyal medyanın dahil edilmesini gerektiriyor. Instagram, Facebook, Twitter ve benzeri oluşumlar etkin bir şekilde kullanılmalı, müşteriler ile doğrudan iletişime geçilmelidir. Bunu sıklıkla tercih eden bağımsız markalar, son yıllarda büyük bir başarı sergilediler. Hatta dev şirketlere örnek olan bağımsız markalardan dahi söz edilebilir. İletişim kanalları arasına YouTube platformu dahi eklenebilir. Çeşitli videolar yayınlayarak ekonomik bir reklam planı oluşturabilirsiniz.

İnternet Teknolojilerinden Faydalanmak

Yeni bir marka oluştururken sosyal medyanın yanı sıra diğer internet teknolojilerinin en iyi şekilde kullanılması da fayda sağlıyor. Özellikle açılan internet sitesi üzerinden içerik yayını yapmak ve hatta blog oluşturmak, doğrudan bilinirliği arttırabilir. Düzenli ve güncel içerik girişi neticesinde başarı şansı yükseliyor. Üstelik düşük maliyet ile bir blog yayına almak mümkün. Ekonomik olan bu yöntem, özellikle emekleme aşamasında olan şirketlere büyük fayda sağlıyor.

Google Arama Motoru Optimizasyonu

Yayına alacağınız internet sitesi için Google arama motoru optimizasyonu gerçekleştirmeyi düşünebilirsiniz. Sayfanın arama sonuçlarında yüksek bir sıralama elde etmesini sağlayan optimizasyon çalışması, marka bilinirliğini arttırmaya yardımcı oluyor. Olumsuz bir imaj çizilmemesi bu noktada son derece önemlidir. Yeni bir adım atmadan önce detaylı düşünmeli, doğabilecek tüm sonuçlar değerlendirilmelidir.

Slogan Belirleme

Yeni bir marka yaratırken logo ve slogan belirlemek, akılda kalıcı olmayı destekliyor. Bunun içinse ilgi çekici logoya ve slogana imza atmanız gerekiyor. Birkaç kez görülmesi sonrasında akılda kalıcı olması önem teşkil eden logonun slogan ile güçlendirilmesi doğrudan başarı oranını arttırıyor.

Şirket – Marka Kuralı

Marka ve şirket kavramları birbirinden ayırt edilmesi gereken kavramlardır. Bu anlamda şirket adı markanın önüne geçmemelidir. Aksi takdirde başarısız bir marka oluşturma süreci ile karşılaşılır.

Daralma

Hizmet sunduğunuz sektörde her ürünü üretmekten ziyade belirli ürünlerde uzmanlaşmayı tercih etmelisiniz. Aksi takdirde ürünlerinizin kalitesi konusunda tartışmalar ortaya çıkabilir. Bu da markanıza zarar verebilir.

Tanıtım ve Pazarlama

Markanızın güçlü bir şekilde sektöre giriş yapması ancak güçlü bir tanıtım organizasyonu ile mümkündür. Reklamdan ziyade markanın tanıtımının yapılması daha başarılı sonuçlar verir.

Reklam

Markanızı yaratıp tanıttıktan sonra etkili reklam çalışmaları yürütebilirsiniz. Doğru belirlenmiş ve etkili bir şekilde kullanılan reklam bütçesi ile marka oluşturma sürecini verimli bir şekilde yürütebilirsiniz.

Etkili Kelime

Markanızı bir kelime ile bağdaştırmalı ve o kelime kullanıldığında sizin markanızın akla gelmesini sağlamalısınız. Bu işlem kolay olmasa da doğru işletildiğinde başarılı sonuçlar verir.

Kalite

Marka olmaya çalışırken ürün kalitesinden asla ödün vermemelisiniz.

Kategoride Uzmanlaşma

Markalaşmış bir ürün altında bulunduğu kategoride en iyiyi temsil etmeyi amaçlamalıdır. Markanın değeri yükseldikçe bu değer aynı kategoride ilerlemeli başka alanlara yayılmamalıdır.

Jenerik ve İsim

Markanızın o ürün ile eş anlamlı kullanılmasını sağlamalısınız. Bunu yaparken etkili, akılda kalıcı ve herkesçe benimsenen bir isim seçmelisiniz.

Logo ve Kimlik

Kendine has logo ve kimliği ile sektörde var olan bir marka başarısını tartışılmaz bir yere taşır.

Marka Oluşturma Süreci İle Benzer Yazılar

webtures_blog_banner

Güven, iş için hayati bir unsurdur. Potansiyel müşteriler, iş yaptıkları şirkete güvenebileceklerini hissetmeye ihtiyaç duyarlar ve bu önemli faktör de şirketlere avantaj sağlar. Şirketiniz güvenilir bir marka izlenimi taşıyorsa, seçilmesi daha olasıdır. ‘Bir müşteri bir şirket ile kötü bir deneyime

webtures

Webtures

Blog-1

1. FinTech Pazar Genel Bakışı FinTech endüstrisinde Yapay Zeka (AI), son yıllarda önemli bir büyüme kaydetmiştir. 2022 yılı itibariyle, AI FinTech pazarının değeri, yıllık %28.6’lık bir bileşik yıllık büyüme oranıyla, 2023’ten 2032’ye kadar sürekli bir artış göstermesi bekleniyor. Pazarın genişlemesi,

webtures

Webtures

yapay-zeka-ile-musteri-deneyimi-nasil-gelistirilir

Yapay zeka, müşteri deneyimini dönüştürme potansiyeline sahiptir. AI destekli çözümler, kişiselleştirilmiş deneyimler sunarak ve müşteri hizmetlerini optimize ederek işletmelerin müşteri beklentilerini aşmasına olanak tanır. Yapay Zeka ile Müşteri Deneyimi Neden Önemlidir? Günümüzde tüketiciler, hızlı ve kişiselleştirilmiş hizmetler beklemektedir. Yapay zeka

sezi-yazgan

Sezi Yazgan

loader