+90 216 599 0495
+90 216 599 0495

Nöro Pazarlama Nedir?

Nöro Pazarlama Nedir? İnsanların beynindeki satın alma duygusunu inceleyerek ortaya pazarlama stratejileri koyan tekniğe verilen isimdir. Daha geniş açıklamak gerekirse Nöro pazarlama, tüketici davranışlarını anlamaya çalışan ve bu davranışların tüketicilerde oluşmasını etkileyen psikolojik ve sosyolojik nedenleri araştıran ve bu araştırmalar sonucunda bir pazarlama stratejisi oluşturulmasıdır. Günümüzde değişen tüketici davranışları ve satın alma alışkanları nöro pazarlamanın hızla yayılmasını sağlıyor. Dünyadaki büyük markalar tarafından yoğun bir şekilde kullanılan bu yöntem tüketici davranışları ile ilgili bir iç görü kazanılmasında büyük rol oynuyor. Aynı zamanda elde edilen bilgiler dâhilinde markaların hedef kitlelerine iletmek istedikleri mesajları da düzeltmelerini ve hedef kitlelerinin daha çok ilgilerini çekmelerini sağlıyor. Peki, Nöro pazarlama nasıl yapılıyor? Gelin inceleyelim…

Nöro Pazarlama Nasıl Yapılıyor?

Nöro pazarlamanın iki yöntemi bulunur. Bunlar fonksiyonel manyetik rezonans görüntüleme (FMRI) ve elektroensefalofrasi (EEG) yöntemleridir. Fonksiyonel manyetik görüntüleme yönteminde deneklere gösterilen ve dinletilen ses ve görseller karşısında deneklerin beynindeki kan akışının nasıl şekilleneceği mıknatıslar yardımı ile ölçülür. Bu ölçüm neticesinde ulaşılan sonuçlar ile keyif merkezi olarak adlandırılan bölgelere ulaşabilir ve markaların tüketici davranışlarını yönlendirebilir stratejik planlamalar gerçekleştirilmesi sağlanabilir.
Elektroensefalografi yöntemi fonksiyonel manyetik rezonans görüntüleme yöntemine göre çok daha ucuzdur. Bu yöntemde deneğin kafasına elektrotlar yerleştirilir ve denekten hareketsiz kalması istenmez. Bu deneyde kullanılan elektrotlar deneğin beyni tarafından çıkarılan ses dalgalarını ölçer. Böylelikle deneğin bünyesinde oluşan zevk, öfke, üzüntü, heyecan gibi tüm duygular gözlemlenebilir. Bu yöntemin diğer yönteme göre dezavantajı ise keyif merkezi olarak adlandırılan bölgenin bulunamamasıdır.

Nöro Pazarlama Markalar Tarafından Nasıl Kullanılır?

Markalar nöro pazarlamayı kullanarak ürünlerinin ambalaj tasarımından, reklam çalışmalarına kadar her şeyi planlayabilmektedir. Çünkü Nöro pazarlama diğer yöntemlerin aksine markalara kesin sonuçlar vermektedir. Sosyal deneyler konusunda en kesin sonuç verenlerden biri olan Nöro pazarlama sayesinde markalar tüketicileri ile hangi dili kullanarak iletişim kurmaları gerektiği ve tüketicilerin nelere ilgi gösterdiğine kadar bilgi sahibi olabilir. Bu sayede markalar zaman ve emek kaybı yaşamadan hedef kitlesine ulaşabilmektedir. Eğer siz de markanızın dünya çapında büyük bir marka olmasını istiyorsanız Nöro pazarlama yöntemlerinden yararlanabilirsiniz.

Yükselmeye hazır mısınız?