444 4 915
444 4 915

Online İtibar Yönetimi Nasıl Yapılır?



Markaların dijital dünyadaki kimliğini ifade eden online itibar günümüzde dikkat edilmesi gereken kavramlardan biridir. Dijital dünyanın kendi kuralları var. Bu dünyada var olmak, güçlü olmak ve saygı görmek için birçok farklı çalışma yapmak gerekiyor.

Online itibar yönetimi de bu çalışmalardan biri olarak markalar için oldukça önemlidir. Dinamik ve hızlı sanal ortamda marka hakkında çıkan haberler, yapılan yorumlar, değerlendirmelerin anında incelenmesi gerekir. Kısa sürede geniş kitlelere yayılma olasılığı olan kötü yorumlar marka itibarını olumsuz etkiler.

Online itibar yönetimi nasıl yapılır sorusunu cevaplarken online itibarı etkileyen dijital faktörleri gözden geçirmeliyiz. Online itibarı etkileyen dijital faktörleri şöyle sıralayabiliriz:

  • Sosyal medya içeriklerine yapılan yorumlar
  • İnternetteki forumlarda yapılan değerlendirmeler
  • İnternet haberleri
  • Puanlama ve analizler
  • Sorular ve şikâyetler
  • Kullanıcı yorumları
  • Bloglarda markadan ya da üründen bahsedilmesi
  • Markanın adının geçtiği her türlü dijital paylaşım

 Verilere Dayanarak Online itibar Yönetimi Nasıl Yapılır

Online itibar yönetiminde veriler oldukça önemlidir. Kullanıcıların marka hakkındaki tüm görüşleri dijital veriler olarak değerlendirilmelidir. Dijital veriler sosyal medyadan ve internetin farklı kanallarından toplanır.

İçerik pazarlamasında yapılan hatalar bu veriler sayesinde görülebilir. Paylaşılan bir içeriğe tapılan kötü yorumlar, şikâyetler ya da karalamalar bu verilerle ortaya çıkar. Online itibar yönetimi nasıl yapılır diye baktığımızda güncel verilere dayanarak yapıldığını söyleyebiliriz. Seo ve Sem çalışmalarıyla online itibar desteklenebilir.

Negatif yorumların çıkmaması için çalışmalar yapılmalıdır. Kullanıcılar ürün ya da hizmet aradıklarında şikâyet ya da sorunla karşılaşmamalıdır. Sosyal medyada aktif olmak da yetmez. Etkileşim ve diyalog halinde olmak gerekir. Müşterilerle ve potansiyel müşterilerle iletişim halinde olmak önemlidir.

Dijital PR İle Online İtibar Yönetimi Nasıl Yapılır

Online mecralarda marka hakkında konuşulanların takip edilmesi PR çalışmalarını destekler. Marka hakkında çıkan tüm haberlerin güncel olarak takip edilmesi gerekir. Ayrıca markanın kampanyaları ve etkinliklerinin de online ortamlarda duyurulması önemlidir. Marka hakkında çıkan güzel haberler de öne çıkarılmalıdır.

Marka hakkında kim ne diyor anlık olarak takip edilmelidir. Firma hakkındaki tüm gelişmelerden anında haberdar olmalısınız. Marka kimliğini zedeleyecek tek bir sözün bile online ortamlarda yer almasını önlemek için tüm veriler değerlendirilmelidir. Online itibar yönetimi nasıl yapılır diye baktığımızda PR çalışmalarından da söz etmeliyiz. Marka değerini arttırmak ve markaya erişimi kolaylaştırmak için her gün yeni çalışmalar yapılmalıdır.


SEO’da Online İtibar Yönetimi Nedir?

Online itibar yönetimi araçlarından biri olan SEO’nun açılımı, arama motoru optimizasyonu olarak tanımlanır. Dijital ortamda bir marka ya da firmayla ilgili bilgi edinmek isteyen kişilerin en çok kullandığı yoldur. Bu nedenle SEO çalışmaları...



Online İtibar Yönetimi Nasıl Yapılır? Dışındaki Diğer Yazılarımız

E-Ticaretin Reklamcılığa ve Pazarlamaya Damga Vuracak 7 Etkisi

İşletme sahipleri dijital ortam ayrıcalığından da yararlanarak kendi reklamlarını yapma ve ürünlerini pazarlama hakkı elde etmişlerdir. Ses ve görüntü işlevlerini de devreye sokan firmalar sanal mağazalarında alışveriş yapılabilmesi için ürünlerinin reklamını yaparak pazarlamaya...



Yükselmeye hazır mısınız?