444 4 915
444 4 915

Online İtibar Yönetimi



Günümüzde neredeyse her hanede ve iş yerinde internet kullanılmaktadır. İnternetin bu kadar yaygınlaşması ile markalar internet ortamında da birçok açıdan değerlendirilmeye başlanmıştır.

Dijital ortamdaki bu eleştiriler markaların itibarını olumlu ya da olumsuz etkilemektedir. Bu nedenle müşteri potansiyelinin artması ve borsadaki değerinin yükselmesi için olumsuz olan yorumların olumluya dönüştürülmesi amaçlanır. Bu amaçla gerçekleştirilen çalışmaların bütününe ise online itibar yönetimi denir.

İnternet kullanıcıları tarafından;

  • Etik,
  • Şeffaflık,
  • Yönetim kalitesi gibi değerler üzerinden yorumlanan markalar, internetin bu gücünü en iyi şekilde kullanarak avantaja çevirmeyi hedeflemektedir.

Bu nedenle markalar düzenli olarak bu alanda çalışmalar ve değerlendirmeler yaparak firmanın itibarını yönetir ve olası online itibar krizine karşı planlar geliştirir.

Online İtibar Yönetimi Neden Gereklidir?

Online itibar yönetimi ile markalar sundukları ürünlere veya hizmetlere internet üzerindeki kullanıcıların olumlu bakmasını amaçlamaktadır. Böylece hedef kitlenin markaya olan saygısı ve güveni arttırılır.

Ayrıca hedef kitlenin marka hakkındaki düşünceleri ve varsayımları değerlendirilerek, pazarlama stratejileri geliştirilir. İnternet üzerindeki birçok kullanıcı markalara karşı açık bir ifadeyle duygusal tepki gösterir. Bu tepkilerin türü firmaların gelişimi için öğrenilmeli ve buna göre planlar geliştirilmelidir.

Özellikle mevcut bir müşterinin ürünlerle ilgili bir şikâyeti ya da sorusu olduğunda, anında müdahale edilerek bağlılıkları kazanılmalıdır. Bu hem mevcut müşterinin itimadını hem de yeni müşterilere referans olmasını sağlayacaktır.

En önemli noktalardan biri de hedef kitlenin davranış olasılıklarının gözlenmesidir. Böylece en doğru stratejiler oluşturulur ve çok daha kaliteli ve etkili pazarlama gerçekleştirilir.

Online İtibar Yönetiminde SEO Çalışmalarının Önemi

İnternet kullanıcıları herhangi bir konuda araştırma yapacakları zaman ilk olarak arama motorlarını kullanır ve arama sonuçlarını gösteren listenin üst sıralarında yer alan web sitelerine giriş yapar. Bu nedenle bir markanın güçlenmesi ve gelişmesi için arama sonuçlarında ilk sıralarda yer alması gerekir. Bu nedenle gerçekleştirilen en önemli çalışmaların başında SEO gelir.

Online itibar yönetimi konusunda yapılan çalışmalar arasında yer alan SEO, özellikle anahtar kelime optimizasyonu ile dikkat çekmektedir. Bu süreçte kullanıcıların en çok kullandığı kelimelere bakılarak web sitesinin içerikleri optimize edilmelidir. Böylece kullanıcılar anahtar kelimelerle arama yaptığında, markanın web sitesi ön sıralarda yer alır.

Ayrıca SEO çalışmaları esnasında internet üzerinden marka hakkında yapılan eleştiriler anında fark edilir ve kriz ortaya çıkmadan başarılı çözümler getirilir. Bu da online itibarın korunmasına yardımcı olur.

 


Online İtibar Yönetimi Dışındaki Diğer Yazılarımız

Yükselmeye hazır mısınız?