444 4 915
444 4 915

Oyunlaştırma Nedir?



Yeni Nesil Pazarlama Stratejisi: Oyunlaştırma Nedir?

Her ne kadar yeni bir terminoloji olmasa da oyunlaştırma terimi dijital teknolojilerin yükselişiyle birlikte yeniden tanımlanmış ve birçok endüstride geleneksel kalıpları değiştiren bir strateji olarak benimsenmiştir. Oyunlaştırma nedir sorusuna yanıt vermeden önce kullanıcı ve müşterilerin psikolojik gereksinimlerini hedef alan kurgulara odaklandığını bilmek yararlı olacaktır. Bu doğrultuda oyunlaştırma, kullanıcı ile olan etkileşim süresince belirli ödüllendirme ve psikolojik doyum dinamiklerinin kullanılmasını esas alan bir strateji olarak tanımlanır. Özellikle eğitim endüstrisinde öğrenme sürecini daha eğlenceli bir hale getirmek amacıyla kullanılan oyunlaştırma, pazarlama faaliyetlerinde marka etkileşimini zenginleştirmek için de kullanılır.

Oyunlaştırma Stratejisi Hakkında Bilinmesi Gerekenler

Oyunlaştırma genel olarak stratejik bir pazarlama kurgusu olmakla birlikte, özellikle dijital odaklı işletmelerin öncelik verdiği bir yaklaşım olarak öne çıkar. Oyunlaştırma hakkındaki genel yanılgı ise, oyun tasarımı ya da oyun teorisi ile ilgili olduğu fikridir. Bu bilgi ışığında oyunlaştırma stratejisi, bir ürünü oyun olarak sunmaktan ziyade süreci kullanıcı motivasyonunu sağlayacak şekilde optimize eden bir yaklaşım olarak yorumlanır. Bu doğrultuda müşteriyi tanımak ve onların ihtiyaçlarını analiz ederek yaratıcı kurgular geliştirmek oyunlaştırmanın çekirdeğini oluşturur.

Oyunlaştırma Odaklı Pazarlama Kurgularının Avantajları

Oyunlaştırma odaklı pazarlama kurgularının öncelikli avantajları arasında müşteri deneyimini zenginleştirme başlığı dikkat çeker. Farklı endüstrilerden örnek vermek gerekirse e ticaret portallarının belirli bir harcamanın üzerine çıkan kullanıcılar için kullandığı ödül sistemleri, mobil uygulamaların etiket ve rozet kazanımına dayalı stratejileri oyunlaştırma olarak değerlendirilebilir. Bu stratejiler sayesinde işletmeler salt satış odaklı hedeflere odaklanmaktan ziyade, müşteri deneyimini zenginleştirerek marka değerini bir tık yukarıya taşıyabilirler. Bir diğer örnek çerçevesinde, mobil uygulamalar üzerinden kullanıcı ile etkileşim kuran işletmeler, ara yüzün parçası olacak ve tüketici motivasyonunu destekleyecek bileşenler kullanarak online satış deneyimini daha eğlenceli hale getirebilmektedirler. Bunun yanı sıra insan kaynakları ve şirket içi çalışanların motivasyonunu sağlama amacıyla da tercih edilen oyunlaştırma kurguları; çalışanlar arasında dinamik bir rekabet ortamı yaratarak iş verimliliğinin arttırılması gibi avantajlar da sağlar. Yeni nesil pazarlama stratejileri arasında en sıcak başlıklardan olan oyunlaştırma kısaca, tüketici etkileşimini zenginleştirmek ve kullanıcı motivasyonunu arttırmak gibi işlevsel faydalara odaklan işletmelerin üzerinde mutlaka düşünmesi gereken bir kurgudur.


Oyunlaştırma Nedir? Dışındaki Diğer Yazılarımız

SEM için Sosyal medya neden önemli?

Sosyal medya dediğimiz olgu insanların sanal âlemde sosyalleşmesi neticesinde ortaya çıkmıştır. İnsanların yaptıklarını, yapacaklarını ve olan olay ve düşünceleri paylaşma arzusu “Sosyal Medya”da can bulmuştur.   İnsanlar ne paylaşır kaygısına düşmeyin! Paylaşım hususunda...


Etiketler :

Markalar Snapchat’i Pazarlamaya Yönelik Nasıl Kullanabilir?

Henüz yeni çıktığında (2011) SnapChat, kullanıcıların birbirlerine zamanla kendi kendini silen içerikler gönderebildiği bir özel mesajlaşma uygulaması olmanın biraz daha ilerisindeydi. Uygulama ile birlikte fotoğraf ve videolar kişiye ya da bir grup kullanıcıya...



Yükselmeye hazır mısınız?