444 4 915
444 4 915

oyunlaştırma örnekleri



Memnuniyet Odaklı Müşteri Deneyimi İçin Oyunlaştırma Örnekleri
 
Yeni nesil pazarlama stratejileri arasında yer alan oyunlaştırma, özellikle dijital teknolojiler üzerinden müşteri ile bağ kurmak için en etkili yollardan biri. Kullanıcıyı ya da müşteriyi sürecin aktif bir parçası haline getirerek aksiyon almaya yönelten oyunlaştırma stratejileri arasında birçok işletmenin ilham alabileceği örnekler mevcut. İşte müşteri deneyimini zenginleştirme konusunda büyük başarı elde etmiş oyunlaştırma örnekleri:
 
Sporu Bir Yaşam Biçimi Olarak Oyunlaştıran Uygulama Nike+ Fuelband
Nike’nin en tartışmalı ürünlerinden biri olan Fuelband, spor esnasında kullanıcılarının harcanan kalori oranlarını, kalp ritmi ve mesafe gibi değişkenleri izlemelerine olanak veren özel bir teknolojiye sahip. Kullanıcıları farklı bir mobil uygulama indirmeye yönelten Fuelband, günlük skor hedefleri belirleyerek kendinize bu hedefler üzerinden meydan okumanıza olanak veriyor. Spor endüstrisi genelinde en başarılı oyunlaştırma örnekleri arasında yer alan bu durum çalışmasının, sonrasında birçok markaya da ilham verdiği biliniyor.
 
Yıldızları Toplayın Kahvenizi Alın: Starbucks Oyunlaştırma Modeli
Dünyanın en büyük kahve zincirlerinden olan Starbucks, yeni nesil oyunlaştırma uygulamaları ile diğer sektörlerdeki işletmelere de motivasyon veriyor. İş modelini dijitale taşıma sürecinde tamamen oyunlaştırma tabanlı bir strateji izleyen Starbucks, piyasaya sürdüğü uygulaması ile kullanıcılarına mağazalarında daha hızlı bir alışveriş deneyimi vaat ediyor. Bunun yanı sıra, kullanıcılar gelişmiş bir ödeme altyapısına da sahip olan uygulama sayesinde barkod okutarak kahve satın alarak yıldız toplayabiliyorlar. Kahve satın alarak yıldız biriktiren kullanıcılar belirli bir seviyeye ulaştıklarında ikram içeceklerini alabiliyorlar. Retail marketing başlığı altında en başarılı oyunlaştırma stratejileri arasında gösterilen bu uygulama popüler olarak kullanılmaya devam ediyor.
 
Yemeksepeti Oyunlaştırma Projesi ile Müşteri Etkileşiminde Yeni Bir Boyut Yarattı
Türkiye’nin en büyük yemek sipariş uygulaması olan Yemeksepeti, yakın bir geçmişte Swarm ve Foursquare platformlarınınkine benzer bir oyunlaştırma stratejisini yayına aldı. Yemek siparişleri üzerinden lokasyon bazlı bir derecelendirme yapısı kurarak, kullanıcılarına belirli etiketler kazandıran bu oyunlaştırma stratejisi aynı zamanda en çok sipariş veren kişilerin puan toplayarak muhtar olmalarına da olanak veriyor. Bu strateji sayesinde platform üzerinden sipariş verenler, daha önce denemedikleri farklı mutfak kültürlerinden restoranları deneyerek farklı rozetler kazanabiliyor ve bunları sosyal medya hesaplarında paylaşabiliyor.


oyunlaştırma örnekleri Dışındaki Diğer Yazılarımız

SEM Ve SEO’yu Ayıran 3 Önemli Faktör

SEM ve SEO, ikisi de İngilizce kökenli olan ve internet sitelerinin hedef ziyaretçilerine ulaşması için gerçekleşen bir operasyondur. İkisi de aynı amaca hizmet etse de uygulanış ve geri dönüş bakımından oldukça farklıdırlar.


Etiketler :

E-Ticarette Can Alıcı 6 Proje Fikri

E-ticaret hayatımızı kolaylaştırmanın yanı sıra bazı zorlukları da beraberinde getirmektedir. Bunlardan en önemlisi aktif ziyaretçinizin bulunmamasıdır. Bu yazıda size aktif ziyaretçiniz olmamasına rağmen nasıl kazanç sağlayacağınıza dair küçük bir örnek sunulacaktır. Örneğin tekstil...



Yükselmeye hazır mısınız?