444 4 915
444 4 915

Pogo Sticking



1990’lardan bu yana popülerliği artan Pogo Stick, Google terminolojisinde bulunan ama düzeltilmeye çalışılan bir yöntemdir. Google’da bulunmak istenen bir içeriğin aslında hiç orada olmaması ve linke tıklanarak siteye giriş sağlandığında aniden siteden çıkışın gerçekleşmesidir. Bu yöntem olmayan bir içerikten hit sağlamak isteyen kişilerin kullandığı bir uygulamadır.

Pogo Sticking oldukça riskli ve tehlikeli bir yöntemdir. Çünkü bu davranış insan psikolojisinde negatif olarak ele alınır ve rahatsız edici bir durum olarak görülür.

Bu nedenle Google, pogo sticking davranışı gösteren bir siteyi bir süre sonra cezalandırır. Bu şekilde pogo yöntemine başvuran siteler ya belirtilen içeriği bünyesinde barındırmaz ya da sitelerde ciddi olarak riskli bir durum söz konusudur.

Pogo Stick ile Bounce Rate Arasındaki Fark

Çok sayıda kişi tarafından birbirlerine karıştırılan Pogo Stick ile Bounce Rate terimleri, ilk bakışta benzerlik gösterse de birbirlerinden oldukça farklı iki yöntemdir.

Dilimize “Hemen Çıkma Oranı” olarak çevrilen Bounce Rate, kullanıcıların bir web sitesine giriş yaptıktan sonra platformda gezinmeden hemen çıkmaları durumunun sitenin toplam ziyaretçi sayısı toplamına oranıdır. Bu durum linke tıklandığında açılan sayfanın dışına çıkılmaması ve sitenin diğer sayfalarından herhangi birinin ziyaret edilmemesi ile açıklanabilir.

Pogo Sticking ise bir kullanıcının arama yapması üzerine gelen listedeki sonuçlardan birine giriş yapması ile başlar. Ancak sayfaya giriş yapılmasına rağmen kullanıcı anında arama sonuçlarının olduğu sayfaya yönlendirilir. Bu durum kullanıcılar için rahatsız edicidir ve zaman kaybına neden olur. Ayrıca Google bu yöntemi uygulayan web sitelerinin kalite metriğini doğrudan olumsuz yönde etkileyen bir sisteme sahiptir.

Pogo Stick Neden Oluşur?

Pogo Stick birçok farklı nedenle ortaya çıkabilmektedir. Bu nedenler genel olarak şu şekilde sıralanabilir:

  • Meta description ya da title olarak yapılan tanımlamalar sitedeki içerik ile alakasız olduğunda,
  • Belirtilen içerik spam ise,
  • Zayıf bir içerik söz konusuysa,
  • İçerikte keyword stuffing yapılıyorsa,
  • İçerik sitenin geneli ile alakalı değilse,
  • İçerik dil bilgisi yönünden zayıfsa ve imla hataları mevcutsa,
  • Pop-up gibi kullanıcıyı rahatsız eden pencereler açılıyorsa,
  • Aniden farklı sitelere yeni sekmeler açılıyorsa,
  • Otomatik oynatılan müzik ve video dosyaları varsa,
  • Sayfada virüs varsa Pogo oluşumu söz konusu olabilir.

Bu nedenle web sitelerinin faaliyetleri ve fonksiyonları konusunda verimsizlik söz konusu olduğunda muhakkak gerekli bakım ve güncelleme çalışmalarının yapılması gerekir. Bir problem varsa da gerekli çalışmalar ile çözüm bulunmalıdır.

 


Pogo Sticking Nedir?

Google artık ziyaretçi hareketleri ile birçok veriyi analiz ederek doğru arama sonuçları iletmektedir. Bu gibi durumlarda karşımıza çıkan yanıltıcı içerikler de Pogo Sticking kavramını ortaya çıkaran bir unsur oluyor. Pogo Sticking yapılan aramalarda...



Pogo Sticking Dışındaki Diğer Yazılarımız

Webtures Ailesi

Webtures olarak, her zaman yaptığımız başarılı kampanyalarla öne çıkmayı amaçladık. Gerek sosyal medya takipçilerimizden gerekse müşterilerimiz her zaman Webtures ailesini merak eden sorularla bize ulaştılar. Biz de onlar için Webtures’in temel özelliklerini anlatan...


Etiketler :

Yükselmeye hazır mısınız?