+90 216 599 0495
+90 216 599 0495

Reklam Çalışmaları

İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte firmalar artık ticari faaliyetlerini dijital ortamda yürütmeye başlamışlardır. Gazete, dergi, televizyon, açık hava reklamları gibi geleneksel reklam çalışmaları yerini dijital reklam faaliyetlerine bırakmıştır.

İnternet üzerinden çok daha geniş bir kitleye kısa sürede, çok daha az reklam maliyetiyle ulaşılmaktadır. En doğru şekilde oluşturulan pazarlama stratejileri ile mevcut müşterilerin kalıcılığı, potansiyel müşterilerin ise dönüşümü sağlanmaktadır.

Teknolojinin gelişmesiyle birlikte artan rekabetin içerisinde başarılı sonuçlar elde etmek isteyen e ticaret firmaları, her geçen gün daha geniş bir hedef kitleye hitap etmeye başlamıştır. Bu nedenle reklam çalışmalarının değeri oldukça yüksektir.

Ancak doğru reklam faaliyetleri ile firmaların verimli olması, müşteri potansiyelini arttırması ve güçlü bir marka haline gelmesi mümkündür. Bu nedenle düşük bütçe ile kısa vadede etkili sonuçların doğmasına yardımcı olan reklam kanallarının kullanılması gerekir. ,

Reklam Çalışmaları ve Google Ads

Google Ads, Google arama motoru üzerinden gerçekleştirilen reklam çalışmalarıdır. Bu reklam çalışmaları genel olarak şu şekilde listelenebilir:

  • Arama ağı reklamcılığı
  • Ürün listeleme (alışveriş) reklamları
  • Görüntülü reklamlar
  • Yeniden pazarlama
  • Video reklamlar

Sayısız internet kullanıcısı herhangi bir bilgiye erişim için arama motorlarını kullanır. Bu noktada arama motoru sonuçlarında aranan bilgiyle örtüşen firmaların reklamları da yer alır. Böylece kullanıcılar burada listelenen linkler üzerinden bu firmaların web sitelerine erişim sağlar.

Ayrıca konuyla ilgili mevcut kampanyalar da görüldüğü için bu kampanyalardan faydalanma şansı kullanıcılara verilir. Bu tarz reklamlar hedef kitleye ulaşılmasına ve yeni müşterilerin temin edilmesine yardımcı olur.

Dijital Reklam Çalışmalarında Kullanılan Yöntemler

Günümüzde özellikle Influencer pazarlama yöntemleri sıklıkla kullanılmaktadır. Genellikle sosyal medyada fenomen haline gelmiş olan kişiler tarafından yapılan reklam türleridir. Bir firmanın ürün ve hizmetleriyle ilgili dikkat çekici ve cezbedici içeriklerin bu fenomenler tarafından paylaşılması ile gerçekleştirilen bu yöntem, reklam çalışmalarında kullanılan en popüler yöntemlerden biridir.

Dijital reklam çalışmaları kapsamında gerçekleştirilen Influencer pazarlama yöntemleri, firmanın bilinirliğini arttırır. Ayrıca satışların artmasına yardımcı olarak yüksek kazancın elde edilmesini sağlar.

Bu nedenle bir firmanın güçlü bir marka olarak faaliyetlerini sürdürmeye devam edebilmesi için sosyal medyadan destek alınması ve kısa süre içerisinde büyük bir kitleye hitap edilmesi gerekir. Ayrıca dijital PR çalışmaları ile bu tür platformlarda yayınlanan içeriklerin geliştirilmesi büyük önem taşır. Çünkü bu tür platformlarda marka kendini anlatmaz. Genel olarak tüketiciler deneyimledikleri markanın ürününü diğerlerine tanıtır.

Reklam körlüğü veya başka bir deyişle site körlüğü günümüz internet sektörünün en büyük sorunlarından bir tanesidir. … Özellikle geri dönen yani sadık ziyaretçi kitlesine sahip internet sitelerinde reklam gösterim / reklam tıklama oranları...



Yükselmeye hazır mısınız?