444 4 915
444 4 915

ROI Nedir?



ROI Nedir?

Sosyal medya pazarlamasıyla ilgilenen özellikle de SEO & SEM çalışması yapan çoğu kişinin bildiği ancak e-ticaret, reklam ve sosyal medya pazarlamasında henüz yeni olanlar için ROI tam bir muamma. Nedir bu ROI? ROI, Return of Investment’in kısaltılmışı olup “Yatırım Getirisi” anlamına geliyor. Dijital pazarlama çalışmaları standart reklamlara oranla reklam verenlere geniş bilgiler sunuyor. Örneğin bir reklamın kaç kişi tarafından görüntülendiği, kaç kişinin reklama konu olan ürün ve hizmetten yararlandığını dijital platformlarda ölçmek mümkün. Bu tip istatistikler markaya reklam bütçesini ayarlama şansı sunuyor, ayrılan bütçenin geri dönüşümünü hesaplamaya zemin hazırlıyor. Tüm bu hesaplama işlemlerine Return of Investment yani ROI deniliyor. Yaptığınız yatırımın size olan getirisini ROI denklemi ile hesaplayabilirsiniz.

ROI Hesaplaması Nedir?

ROI hesaplamasında genellikle aynı denklem kullanılıyor.
Denklem; ROI = Gelir – Maliyet / Maliyet şeklinde kuruluyor.
Bu denklem üzerinden örneklendirirsek durumu, yüzde 150 ROI oranı, yatırılan her 100 liranın 150 ₺ olarak kârlı şekilde geri dönmesini sağlar. Diğer yandan ROI oranı yüzde 75 olması yatırılan her 100 liranın 75 ₺ olarak zarar şeklinde dönmesini sağlar. Kar ve zarar oranı hakkında bilgi veren ROI formülü, yatırım dönemi uygulandığında markanın gidişatını gösterir.
ROI formülünü kullanmak, ölçümleme yapabilmek için Google Analytics ve Webmaster Tools gibi iki zengin ve ücretsiz araç bulunuyor. Her iki araç da sosyal medya ölçümleri yapmaya yardımcı oluyor, sosyal ağlardan gelen trafiği ve ürün ya hizmetlerin ne kadar ilgi gördüğünü gösteriyor. Google araçları sayesinde ziyaretçilerin web sitesinde geçirdiği süreyi, site içerisinde gezindiği sayfaları ölçümlemek mümkün. Google’dan elde edilen sonuçlar ROI ile hesaplamalarıyla birlikte kullanıldığında verimli sonuçlar alınmasını sağlıyor. Google araçları, ROI hesaplamalarını birlikte efektif kullanmak e-ticaret platformları ve sosyal medya pazarlama çalışmalarında stratejik hareket etme şansı sunuyor. Ekonomik dengenin değiştiği ve bütçe kısıtlılığının olduğu dönemlerde ROI formülü dijital girişimcilere bilinçli hareket etme zemini hazırlıyor. Yapılan yatırımdan ne kadar dönüş alındığını net rakamlarla görmek, ilerleyen dönemlerdeki yatırım planlarını şekillendiriyor.


ROI Nedir? Dışındaki Diğer Yazılarımız

Sesli Arama Dijital Pazarlama Temellerini Nasıl Yönlendiriyor?

İnternet, toplumdaki yerini günlük yaşamın en önemli şeylerinden biri haline getirdi. İnternetin büyüklüğünün mucizesi, arama motorlarının inanılmaz teknolojisi tarafından sağlanmaktadır. Arama motorlarında, SEO’nun ortaya çıkmasıyla birlikte ilk sayfa ve en üstte yer alma...



Yükselmeye hazır mısınız?