444 4 915
444 4 915

SEM



SEM Ne Demektir?

SEM nedir? Dijital dünyada en çok konuşulan kavramlardan olan SEM nedir sizler için bu sorunun yanıtını verdik. SEM (Search Engine Marketing) kısaca arama motoru pazarlamacılığı olarak tanımlanabilir. SEM kavramı genel olarak SEO (Search Engine Optimization) kavramı ile birlikte kullanılır. SEO ve SEM farklı kavramlar olmasına rağmen dijital pazarlama alanında birlikte kullanılmaktadır.

SEM Nedir?

SEM nedir? SEM anlamı; aslında dijital reklamları içermektedir. Çeşitli görseller, videolar ve metin içerikleri ile desteklenen marka reklamları satışı artırmak için kullanılmaktadır.

SEM sistemini kullanırken mevcut müşteri kitlenizin markaya olan ilgisini artırabilir ya da yeni müşterilerinizi markanıza çekebilirsiniz. SEM stratejisi ile daha az zamanda, vakit kaybetmeden ve az maliyet ile Google’da üst sıralara çıkabilirsiniz. SEO organik olarak internet dünyasında büyümeyi sağlarken SEM daha kısa zamanda sonuç almanızı sağlayacaktır. Fakat SEM ve SEO stratejilerini birlikte kullanmak her zaman daha mükemmel sonuç verecektir.

SEM Dijital Pazarlamada Nasıl Kullanılır?

SEO içerik hazırlarken uzun vadeli bir yatırım yaparak markanızın ürünlerinin satışını artırmayı hedeflersiniz. Eğer SEM yaparsanız daha kolay ve kısa bir zaman diliminde reklamınız görünür olmaya başlar. İstediğiniz tutarı ödeyerek reklamınızı bölgesel ya da küresel çapta yayınlayabilirsiniz. Google Ads hizmeti ile SEM yapmak oldukça pratik olacaktır. SEM ile reklam verdiğiniz takdirde arama motorlarının sonuç sayfalarında en üst sıralarda, sağda ya da alt bölümde organik arama sonuçlarının etrafında yayınlanır.  Genel olarak bu reklamlar sponsorlu link olarak görünmektedir. Google Ads dışında Bing ve Yahoo ile Yandex arama motorlarına da reklam verebilirsiniz. Reklam metinlerini bu platformda markalar oluşturur. Yani dilediğiniz anahtar kelime ve sözcük öbeklerini siz oluşturabilirsiniz.

SEM İçin Bütçe Nasıl Yapılmalıdır?

SEM için bütçe ayırırken mutlaka anahtar kelimeler için bir uzmandan danışmanlık hizmeti almalısınız. Markanız ile ilişkili olarak aratılan anahtar kelimeler nelerdir bunları iyice araştırmanız gerekir. Küçük bir bütçe ile başlayarak ve satışlarda artış görüldükçe bütçeyi artırma yoluna gidebilirsiniz. Firmanızın büyüklüğüne ve aylık kar payınıza göre bir bütçe stratejisi belirleyebilirsiniz. Ödemeyi ziyaretçi sayısına göre değil satış artışına göre yapmalısınız.


Orta Ölçekli İşletmeler İçin Örnek SEM Planlaması

Firmalar sanal ortamlarda kendilerini tanıtmak ve daha fazla kişiye ulaşmak için birçok çalışmalar yürütmektedir. Ancak bireysel olarak yürütülen bu çalışmalardan ne yazık ki istenilen sonuçlar alınamamakta ve hedeflenen geri dönüşlere ulaşılamamaktadır.   Global...


Etiketler :

SEM İle SEO Arasındaki En Büyük Farklar

SEM yani arama motoru pazarlaması ve SEO arama motoru optimizasyonu ilk bakışta aynı olarak görünse de birbirlerinden farklı içeriklere sahip alanlardır. Bu iki alan arasında birçok farklılıklar bulunmakta ve işletmelerin ihtiyaçlarına göre iki...


Etiketler :

Mail Reklam Kampanyalarında 5 Altın Öneri

Dijital pazarlamanın araçlarından birisi olan mail ile bilgilendirme ne yazık ki kişilerin mailleri okumadan silmesi ile sonuçlanmakta ve bu etkili iletişim aracı ne yazık ki devre dışı kalmaktadır. SEM hizmetlerinin etkini arttırmak için mail...


Etiketler :

Viral Reklam Fikirleri Ve Örnekleri

Viral pazarlama bir fikrin veya bir reklamın ağızdan ağza yayılması ve hızlı bir şekilde hedef kitleye ulaşmasıdır. Günümüzde birçok ürün ve hizmet tanıtımında oldukça başarılı viral reklam örnekleri görüyoruz. Teknoloji çağı günümüzde pazarlama...


Etiketler :

Anahtar Kelime Belirleme Araçları

Anahtar kelimeler arama motorlarında yer almak için oldukça önemli olan SEO hizmetinin temelini oluşturan bir unsurdur. SEO’nun yapı taşı olarak adlandırabileceğimiz anahtar kelimeler, doğru bir şekilde kullanıldığında çok büyük avantaj sağlarlar. SEM hizmetlerinden Index...


Etiketler :

Sem Kampanyaları Nasıl Ölçümlenir ?

Search Engine Marketing yani arama motoru pazarlamacılığı kavramı; günümüzde ürün ve hizmet satışı gerçekleştiren önemli firmalar tarafından tercih edilir hale gelmiştir. Kısa adı SEM olan pazarlama yöntemi sayesinde ürün ve hizmetler için düzenlenen kampanya...


Etiketler :

SEM Dışındaki Diğer Yazılarımız

Yükselmeye hazır mısınız?