444 4 915
444 4 915

Sosyal Medya Pazarlaması Nedir?



Sosyal Medya Pazarlaması Nedir?
İnternet kullanıcılarının %80 kadarının en az bir sosyal medya ortamında etkin olduklarını biliyor musunuz? Mobil cihazların kullanım oranının da ciddi şekilde artması ve yüksek hızlı internetin dünyanın hemen her noktasına ulaşması ile birlikte, sosyal medya kullanım oranı ciddi şekilde artmış ve hali hazırda bu hizmeti sunan şirketlerin dünyanın en büyük şirketleri arasında yer alması durumu ortaya çıkmıştır. Pekiyi milyarlarca kişinin aktif şekilde kullandığı sosyal medya ortamını pazarlama ihtiyaçları noktasına kullanabilir miyiz? Kısaca Sosyal Medya Pazarlaması nedir? Sosyal medya ile satışlarımızı nasıl artırabiliriz?
Sosyal Medya Pazarlama Yöntemleri
Sosyal Medya Pazarlaması nedir? Sorumuza öncelikle cevap vererek açıklamalarımıza başlayalım. Sosyal medya alanında gerçekleştirilen tüm reklam ve pazarlama etkinlikleri sosyal medya pazarlaması olarak tanımlanır. Yalnız burada altı çizilmesi gereken husus; reklamın pazarlama ile eş anlamlı olmadığı, pazarlamanın reklamı da kapsayan geniş bir etkinlik alanı olduğudur. Pazarlama faaliyetleri, ücretli reklamların dışında birçok özelliği içerisinde barındırır ve sosyal medya azarlama teknikleri içerisinde bu unsurlar da söz konusudur.
Sosyal Medya’da Marka Yönetimi
Sosyal medya platformlarında hesap açmak ücrete tabi değildir. Dileyen herkes ve her kurum bu platformlarda hesap açarak kullanıcılara erişebilir. Tabii bunu yaparken, kurumsal kimlikle örtüşen stratejilerin belirlenmesi ve markanın buna uygun biçimde yönetilmesi gerekir. Bireysel hesaplar ile kurumsal sosyal medya hesapları aynı şekilde yönetilemez. Bu hesapların görsel tasarımlarından yaptıkları paylaşımların görsel ve metin içeriklerine kadar her detay hassas biçimde yönetilmeli ve marka tutundurma faaliyetleri kapsamında etkinlikte bulunulmalıdır.
Sosyal Medya’da Müşteri İlişkiler Yönetimi
Sosyal medya pazarlama faydalarından bir tanesi de müşteriler ile anlık ve doğrudan iletişim kurulabiliyor olmasıdır. Örneğin, Twitter hesabı bulunan bir kuruluş, müşteri şikayet ve bildirimlerine anında cevap vererek diğer müşteriler nezdinde güven kazanabilir. Bu yöntem kamuoyu açıklamaları ve duyurular için de kullanılabilir.
Sosyal Medya’da Takipçi Kazanma Stratejileri
Sosyal medya hesapları gönüllü olarak takip edilen hesaplardır. Her ne kadar ücretli biçimde hesaplara kullanıcı çekiliyor olsa da bu oldukça yanlış bir uygulamadır. Zira platformlar sürekli bu hileli takipçi trafiğini takip ederek hesaplara cezalar uygulamaktadır ki, bu görüntü kullanıcılar tarafından algılanabilir. Bu durumda olumlu bir imaj kazanılmak istenirken oldukça yanlış bir imaj çizilebilir. Bu noktada gerçekçi olmak ve profesyonel sosyal medya yöneticilerinin sevk ve idaresine başvurarak uygun sayıda takipçi ile etkin hesaplara sahip olmaya çalışmak daha doğru olacaktır. Unutulmamalıdır ki, kurumsal hesapların sosyal medya fenomenleri kadar takipçileri olmayacağı gibi, bu hesapların etkinliği de güncel ve genel konuları kapsamayacağından, diğer kullanıcılar tarafından olumsuz biçimde yargılanmaz. Bu noktada profesyonel biçimde yönetilen hesapların etkinliği reklamlarla artırılabilir.
Sosyal Medya Reklam Yönetimi
Sosyal medya hesaplarını standartlara uygun biçimde yöneten şirketler, platformlar tarafından sunulan reklam araçlarını kullanarak, kendilerini takip etmeyen kullanıcılara da erişebilir, ürün ve hizmetlerini tanıtabilirler. Sosyal Medya Pazarlaması yapılırken, maliyetleri bakımından özenle sürdürülmesi gereken etkinlik reklam çalışmalarıdır. Doğru örneklemi seçmek, uygun reklamı yapmak ve etki oluşturmak için profesyonel reklam ekipleri ile çalışmak en doğru yaklaşımdır.


Sosyal Medya Pazarlaması Nedir? Dışındaki Diğer Yazılarımız

Web Sitelerinde Kullanıcı Davranışı İstatistikleri

Web sitelerinde ziyaretçilerin davranışlarını gözlemlemek ve beklentilerini karşılayabilmek, o web sitesinin amacına ulaşmasında ve ziyaretçi sadakatinde önemli rol oynar. Özellikle bir firmanın ürün ya da hizmetlerini tanıtan veya kazanç amaçlı kurulan bir web sitesiyse, kullanıcıların...



Yükselmeye hazır mısınız?