444 4 915
444 4 915

Sosyal Medya Pazarlaması



Firmalar için her geçen gün daha da önemli hale gelen sosyal medya pazarlama, güçlü bir marka olmak adına en etkili yöntemlerden biridir.

Bu alanda büyük yatırımlar yapan firmaların başarılı pazarlama faaliyetleri ile sosyal medya üzerinden ürünlerinin ya da hizmetlerinin tanıtımını yapmaları, markanın çok daha bilinir ve erişilebilir hale gelmesi sağlamaktadır.

Bu amaçla sosyal medya platformları üzerinden gerçekleştirilen tüm pazarlama stratejileri olarak bilinen sosyal medya pazarlaması gün be gün popülerliğini arttırmaktadır.

Sosyal Medya Pazarlama Neden Tercih Edilir?

Firmaların bu tür sosyal medya pazarlama yöntemlerini seçmesinin birçok önemli nedeni vardır. Öncelikle;

  • Sosyal medya üzerinden çok daha geniş bir kitleye ulaşılması mümkündür.
  • Ayrıca çok daha az maliyetle pazarlama işlemleri gerçekleştirilir.
  • İnternet ortamındaki etkileşim çift taraflı gerçekleşir. Böylece olumsuz imajın düzeltilmesi için imkân bulunur.
  • Çok daha kısa bir süre içerisinde pazarlama işlemleri gerçekleştirildiği için hem zamandan hem de iş gücünden tasarruf edilir.
  • Hedef kitleye erişim çok daha kolay ve pratiktir. Kullanıcıların ilgi alanlarına ve tüketici davranışlarına göre sistemdeki veriler optimize edilerek reklamlar belirli bir kitleye gösterilir.

Pazarlamada Sosyal Medyanın Gücü

Dijital alanda yapılan pazarlamanın etkisi geleneksel pazarlamalara oranla çok daha etkilidir. Sosyal medya pazarlama ise dijital pazarlamanın bir unsurudur. Geleneksel pazarlama yöntemlerinde çok daha küçük bir kitleye erişim sağlanırken, sosyal medyada gerçekleştirilen pazarlamada çok geniş bir kitleye hitap edilmektedir.

Sosyal medyada hedef kitlenin konum ve ulaşım sıkıntısı yoktur. Pazarlamadaki erişim

  • Akıllı telefonlar,
  • Bilgisayarlar,
  • Tabletler üzerinden kolaylıkla sağlanmaktadır.

Çift yönlü gerçekleşen etkileşim, hedef kitlenin takip edilmesine ve verilerinin analiz edilmesine imkân sağlar. Ayrıca;

  • Ölçülebilirlik,
  • İnteraktif pazarlama,
  • Müşteri ilişkileri gibi birçok çalışma alanına sayısız yenilik getirerek çok daha modern ve etkili bir pazarlama yöntemi olarak karşımıza çıkmaktadır.

Sosyal Medya Pazarlamasında Etkileşim

Sosyal medya pazarlamasında gerçekleştirilen çift yönlü etkileşim ile müşterilerin;

  • Talepleri,
  • Yorumları,
  • Beğenileri,
  • Eleştirileri,
  • Önerileri gibi birçok konuda bilgi sahibi olunmaktadır. Böylece pazarlama stratejileri belirlenerek müşterilerin memnuniyeti kolaylıkla kazanılmaktadır.

Ayrıca müşterilerin memnuniyet ölçümleri yapılarak kafalarında herhangi bir soru işareti varsa bunların giderilmesi amacıyla gerekli çalışmalar yapılabilmektedir. Böylece müşterilerin güvenini ve itimadını kazanmak adına başarılı adımlar atılması oldukça kolaylaşmaktadır.

Potansiyel müşterilerle kurulan başarılı iletişim yeni potansiyel müşterilere de davetiye olacaktır. Böylece her geçen gün potansiyel müşteri sayısında artış sağlanarak verimliliğin artması kaçınılmaz hale gelecektir.


Sosyal Medya Pazarlaması Dışındaki Diğer Yazılarımız

Yükselmeye hazır mısınız?