444 4 915
444 4 915

Sosyal Medya Reklamı



Milyarlarca kullanıcı tarafından kullanılan sosyal medya, her gün sayısız içerik paylaşımına ev sahipliği yapar. Tabi burada genel bir kavramdan bahsedilse de farklı sosyal medya kanalları bulunur. Markalara ve bireysel kullanıcılara çok sayıda fayda sağlayan bu kanallar, aynı zamanda yeni bir gelir kapısı olmayı başarmıştır. Bu da sosyal medya reklam taleplerinin neden arttığını gösteren önemli bir unsurdur.

YouTube ve Instagram gibi platformlar üzerinden para kazanan çok sayıda kişi bulunur. Ayrıca mal ve hizmet geliştiren firmalar, satış hacmini arttırmak adına bu mecralarda reklam çalışmalarını tercih ediyorlar. Bunun altında yatan temel faktörler ise bu reklamların daha ölçülebilir ve farklı modelleri içeriyor olmasında saklıdır. Üstelik bütçenize uygun hareket etmeniz de son derece kolaydır.

Sosyal Medya Reklam Türleri

Facebook ve Instagram gibi platformlar üzerinden internet sitenizin veya sosyal medya sayfanızın reklamını yapabilirsiniz. Küçük bir kare olarak lanse edebileceğiniz reklamın yanı sıra gönderilerde çıkan bir reklama da imza atabilirsiniz.

Kullanıcıların gönderi akışında arkadaşları tarafından paylaşılan bir gönderi gibi yer alan reklam ile etkili bir performans elde etmek mümkündür. Gönderi veya fotoğraf bazında şekillenen reklamlar yerine video tabanlı bir reklam kampanyası da oluşturabilirsiniz. Belirli süre çerçevesinde yayınlanan video reklamları, elbette buna uygun bir bütçenin ayrılmasını gerektirir.

Ürün satış hacmini dahi arttırma potansiyeline sahip olan sosyal medya reklam çalışmaları, profesyonel bir şekilde yönetilmelidir. Örneğin Facebook’ta sadece belirli zaman aralığında gösterilen bir reklama imza atabilirsiniz. Bu zaman aralığı ise kullanıcıların en yoğun oldukları saatler olabilir. Böylelikle kısa sürede çok sayıda kullanıcıya erişebilirsiniz.

Düzenli Sosyal Medya Reklam Çalışmaları

Belirli aralıklarda sosyal medya reklam projeleri hazırlayarak kitlenizi aktif tutabilirsiniz. Ayrıca Facebook üzerinden belirli bir içeriği ön plana çıkararak internet sitenizin daha fazla ziyaretçi kazanmasını sağlamanız mümkündür.

İçerik ön plana çıkartmak, kısa vadede son derece olumlu sonuçlar elde etmenizi sağlar. Ayrıca bu reklam türü, ekonomik bir çalışma gerçekleştirmek isteyenleri de kendisine çeker. Belirli saatlerde veya günlerde ön plana çıkarabileceğiniz içerik ile okunma sayısını arttırabileceğiniz gibi sosyal medya hesabına olan ilginin de artmasını destekleyebilirsiniz.

Bu mecrada yapılacak reklamlar için belirli bir uzmandan veya ajanstan destek almayı düşünebilirsiniz. Sadece reklam yayınlamanın yanı sıra oluşturduğunuz reklam kampanyalarına ilişkin analizleri incelemeniz gerekir. Böylelikle bir sonraki reklam çalışmasında daha etkili bir sonuç alma şansınızı arttırabilirsiniz. Ayrıca kullanıcıların davranışlarını da yakından inceleme şansı elde edersiniz. Tüm bunlar, performans odaklı bir süreç yönetmenizi destekler.


Mevcut Reklamlarınızdan Daha Fazla Verim Almanın 8 Sırrı

Yeniden Pazarlama (Remarketing) Yeniden pazarlama, web sitenizi ziyaret eden kullanıcıyla daha sonra tekrardan iletişim kurma yöntemidir. Bu sayede daha önce markanız / web siteniz ile ilgilenmiş kullanıcılara tekrardan kendinizi hatırlatmış olup daha düşük...



Sosyal Medya Reklamı Dışındaki Diğer Yazılarımız

Facebook’un Yeni Reklam Analiz Aracı: Delivery Insights

Facebook, dün bloğunda yepyeni reklam aracı Delivery Insights’ı (Yayın Durumu İstatistikleri) tanıttı! Facebook, reklamverenlerin reklamlarından daha fazla verim alması adına sık sık güncelleme yaparak bu alanda 1 numara olmayı hedefliyor. Reklam panelinde yer...



Sanal Alışveriş

Teknolojinin her geçen gün gelişmesi insan hayatını da etkilemiştir. E-ticaret anlamına gelen internet üzerinden alışveriş günümüzde oldukça kullanılan bir alışveriş yöntemidir. Bu sayede bireyler uzun zamanlı mağaza gezilerinden kurtulurlar ve tek tuşla ürünün...



Yükselmeye hazır mısınız?