Sosyal Medya ve SEO

SEO ve sosyal medya, günümüzde firmaların kendilerini ön plana çıkarmak için beraber kullandığı iki araçtır. Sosyal medya ve SEO çalışmalarının bir arada kullanılması, daha fazla kitleye ulaşmak için yapılan reklam stratejileri arasındadır.

Günümüzde sosyal medya üzerinden haber alma ve alışveriş son derece yaygınlaşmıştır. Firmaların, sosyal medya kanalıyla kendi internet sayfalarına verdikleri bağlantılar, birçok kişinin kolayca alışveriş kanalına ulaşmasını sağlar. Zaman kaybetmek istemeyen, internette birçok yerde arama yapmaya üşenen kişiler için bu özellik, son derece işlevseldir. Hatta bazen hiç aklında yokken kendini bir anda alışveriş yaparken bulanlar olabilir.

Bir konuda hiç merak sahibi değilken bile dikkat çekici bir haber görüp devamını oku seçeneğine tıklandığı görülebilir. Burada merak ve dikkat çekme dürtüleri üzerine oynayan firmaların başarı elde ettiği söylenebilir.

Sosyal Medya ve SEO İlişkisi

SEO, mobil optimizasyon ile birlikte aslında sosyal medya ile de iç içe geçmiştir. Sıklıkla kullanılan, sosyal medya programlarında paylaşılan içeriklerin organik takipçi oranları görülebilir. Bu sayede hangi paylaşımın daha başarılı olduğu konusunda fikir yürütülebilir.

En çok dikkat çeken paylaşıma benzer ama özgün başka gönderiler oluşturulup paylaşılabilir. Böylece sosyal medya üzerinde oldukça fazla kitlenin dikkatini çeken, sayfanın takipçi sayısını arttıracak paylaşımlar yapılabilir. Dikkat edilmesi gereken en önemli nokta ise sosyal medya ve SEO ilişkisinde özgünlüktür. Sadece yazılar değil, hazırlanan görseller de özgün olmalı, bir başka firmaya ait olmamalıdır.

Üzerinde reklam taşıyan ya da başka herhangi bir markanın birebir kopyası olan içerikler, sosyal medya hesaplarının ban yemesine sebep olur. Bu durumda ise firmanın kendine yeni bir kimlik yaratması ve orijinal içerik dökümü oluşturması çok uzun zaman alabilir.

Sosyal Medya ve SEO Neden Birbirinden Ayrılmaz?

Günümüzde dijital pazarlamanın en vazgeçilmez kanallarından biri, sosyal medya olarak bilinir. Bunun sebebi sosyal medya paylaşımlarının oldukça hızlı yayılmasıdır. Herkesin cep telefonları kullanmaya başladığı sosyal medya ortamı, kişilerin ilgi duyduğu alanlara dair de ipuçları verir.

Takip edilen sayfalar, müzik zevki, günlük hayat gibi birçok kıstas markalar için hedef kitlenin dikkatini çekebilmek adına ilgiyle takip edilir. Yeni stratejiler oluşturmak, daha fazla kişiye ulaşmak için sosyal medya ve SEO çalışmaları bir arada yürütülür. Bir ürünü bir haberi bir hizmeti kapı kapı dolaşıp satmak ya da yaymak çok eski bir pazarlama tekniğidir.

Günümüzün pazarlama kanalları ise artık dijital dünyada kendini gösterir. Bu nedenle dijital ortamda en çok aranan en çok beğenilen şeyi satabilen, kitlelere ulaştırabilen başarılı olur. Bu nedenle SEO ile sosyal medya birbirinden pek de ayrılamaz.

Sosyal Medya ve SEO İle Benzer Yazılar

sosyal medya yonetimi nedir

Dijital, her geçen gün hızla hayatımızda daha büyük yer kaplamaktadır. Neredeyse her gün yeni bir trend çıkıyor. O trendi yakalayıp hızla içerik üretmenin, zamanı yönetmenin kimi zaman çok zorlu olduğu kesin. Bu hıza ayak uydurmanın birçok püf noktası bulunmaktadır. Aşağıda

sema-koca

Sema Koca

Blog-1

1. FinTech Pazar Genel Bakışı FinTech endüstrisinde Yapay Zeka (AI), son yıllarda önemli bir büyüme kaydetmiştir. 2022 yılı itibariyle, AI FinTech pazarının değeri, yıllık %28.6’lık bir bileşik yıllık büyüme oranıyla, 2023’ten 2032’ye kadar sürekli bir artış göstermesi bekleniyor. Pazarın genişlemesi,

webtures

Webtures

yapay-zeka-ile-musteri-deneyimi-nasil-gelistirilir

Yapay zeka, müşteri deneyimini dönüştürme potansiyeline sahiptir. AI destekli çözümler, kişiselleştirilmiş deneyimler sunarak ve müşteri hizmetlerini optimize ederek işletmelerin müşteri beklentilerini aşmasına olanak tanır. Yapay Zeka ile Müşteri Deneyimi Neden Önemlidir? Günümüzde tüketiciler, hızlı ve kişiselleştirilmiş hizmetler beklemektedir. Yapay zeka

sezi-yazgan

Sezi Yazgan

loader