Sosyal Medya İçerik Planı

Sosyal medya hesabınız için düzenli bir içerik planı oluşturmanız tanınırlığınızı arttırmada önemlidir. Bu nedenle sosyal medya içerik planı ile ilgili düzenli bir çalışma yürütmek gerekir. Bu bazen kişisel olarak yapılabileceği gibi bazen daha profesyonel görünmesi adına dijital reklam ajansları tarafından yapılır. Bazen de SEO ajansları tarafından bu görev yürütülür.

Böylece profesyonel ve periyodik şekilde oluşturulan gönderiler, büyük kitlelere ulaşabilir. Hatta birkaç ayrı dilde sosyal medya sayfası açıp yönetmek, reklam çıkarak sayfaya trafik çekmek mümkün olur. Sosyal medya içerikleri için sayfanın amacına uygun bir plan hazırlanması son derece önemlidir. Ancak bu şekilde güvenilir ve bilinir bir sosyal medya ortamı oluşturulabilir.

Sosyal Medya İçerik Planı Nasıl Hazırlanır

İçerik planı hazırlamak için öncelikle sayfanın amacını doğru şekilde tanımlamak gerekir. Açılacak olan sayfa, kurumsal bir firmanın sosyal medya sayfası olacaksa bu durumda kurumsal firmanın işinin ne olduğu iyi anlaşılmalıdır.

Ürün satışı, hizmet satışı, danışmanlık, özel ders, kurs gibi alanların her biri için ayrı bir Pazar araştırması gerekir. Buradan hareketle sosyal medya içerik planı, periyodik şekilde hazırlanmalıdır. Gönderilerin her gün mü, haftada birkaç gün mü olacağı belirlenmelidir. Buradan hareketle haftanın belirlenen her günü için ayrı bir görsel, görseli açıklayıcı nitelikte bir metin hazırlanmalıdır.

Böylece gönderinin amacı özellikle satış ya da herhangi bir alışveriş söz konusuyla alıcıların doğru bilgilendirilmesine yönelik olur. Bir de profesyonel bir görünüm için gönderilerin kurumsal dilde, doğru etiketler kullanılarak hazırlanması gerekir. İçerik planı hazırlarken günlük, haftalık ve aylık raporlar hazırlamak da işin planlı ve düzenli şekilde yapılmasını sağlar.

Sosyal Medya İçerik Planı Görsel Hazırlama

Görseller, sosyal medya üzerinde en etkili paylaşım araçlarıdır. Sosyal medya içerik planı hazırlarken özellikle görsellerin firmanın içeriğine uygun şekilde tercih edildiğinden emin olmak gerekir. Örneğin bir dil kursu için açılan sosyal medya sayfası, kursun içeriğini tanıtacak nitelikte görsellerden oluşabilir.

Canlı ama gözü yormayacak renkler tercih edilerek hazırlanacak olan fotoğraflar ya da videolar, dikkat çekmede başarılı olabilir. Bunun yanında ise özellikle indirimlerin görsellerle belirtilmesi firmanın kurs seçeneklerine talebin artmasına yardım eder. Belli dönemlerde yapılacak olan indirim kampanyaları ve bu kampanyaların görselle desteklenmesi gerekir.

Sosyal medya üzerinden reklam yoluyla da duyurulan bu kampanyalar için görsellerin sade ve düzgün bir tasarıma sahip olması gerekir. İletilecek mesajın doğrudan verebilmesi ise ancak başarılı bir tasarım ve yaratıcı reklam içerikleri ile mümkündür.

Sosyal Medya İçerik Planı İle Benzer Yazılar

Webtures Blog Banner

İnsanların internette geçirdikleri vaktin çoğunun sosyal medya olduğu günümüzde artan bu kullanım oranı beraberinde günlük hayattaki birçok davranışın, iletişimin ve ihtiyacın da farklı şekillerde sosyal medyaya uyum sağlamasına sebep olmaktadır. E-Ticaret’in hikayesine baktığımızda arz ve talebin en büyük çoğunluğu, zamanla

kaangulten

Kaan Gülten

Blog-1

1. FinTech Pazar Genel Bakışı FinTech endüstrisinde Yapay Zeka (AI), son yıllarda önemli bir büyüme kaydetmiştir. 2022 yılı itibariyle, AI FinTech pazarının değeri, yıllık %28.6’lık bir bileşik yıllık büyüme oranıyla, 2023’ten 2032’ye kadar sürekli bir artış göstermesi bekleniyor. Pazarın genişlemesi,

webtures

Webtures

yapay-zeka-ile-musteri-deneyimi-nasil-gelistirilir

Yapay zeka, müşteri deneyimini dönüştürme potansiyeline sahiptir. AI destekli çözümler, kişiselleştirilmiş deneyimler sunarak ve müşteri hizmetlerini optimize ederek işletmelerin müşteri beklentilerini aşmasına olanak tanır. Yapay Zeka ile Müşteri Deneyimi Neden Önemlidir? Günümüzde tüketiciler, hızlı ve kişiselleştirilmiş hizmetler beklemektedir. Yapay zeka

sezi-yazgan

Sezi Yazgan

loader