444 4 915
444 4 915

tasarım trendleri



İyi bir tasarım ile ürünlere olan bakış açısını her anlamda iyileştirme olanağı söz konusu olur. Çünkü ancak iyi bir tasarım ile kullanıcı deneyimi başarılı sonuçlar doğurur. Bu nedenle tasarım trendleri takip edilerek hedef kitlenin alışkanlıklarına ve beklentilerine yanıt verebilecek yeterlilikte olan tasarımların geliştirilmesi gerekir.

2019 yılında hangi sektörde olursa olsun en çok beğenilen tasarımları çok sayıda çeşitli renkler ve çizgiler ile dikkatleri üzerine çekmektedir. Genel olarak bakıldığında bir önceki sene ile bu sene içerisinde gözde olan trendler benzerlik göstermektedir.

2019 Tasarım Trendleri İçerisindeki En Popüler Renkler

Bir ürün ya da hizmet için oluşturulan tasarımlarda, rengin önemi oldukça büyüktür. Kullanılan renk ile kullanıcıların nasıl hissedeceği ve nasıl tepkiler vereceği konusunda planlama yapılır. Çünkü rengin psikolojik olarak etkisi yadsınamaz bir gerçektir. Bu nedenle doğru rengin kullanımı başarılı sonuçların elde edilmesine yardımcıdır.

2019 yılının tasarım trendleri içerisindeki en popüler renkler ise ülkemiz için mordur. Geçen sene de tasarımlarda en çok tercih edilen mor rengi, bu sene de trend olmaya devam etmektedir. Ayrıca dünya genelinde en hızlı büyüyen ve ilgi çeken renkler ise; proton moru, ufo yeşili ve plastik pembedir.

2019 Grafik Tasarım Trendleri Nelerdir?

Tasarım trendleri içerisinde rengin geçişi büyük önem taşımaktadır. 2019 yılının en beğenilen grafik tasarımları içerisindeki renklerin kullanımı ise şu şekilde sıralanabilir:

  • Mavinin tonları ile minimal çizgiler,
  • Dikkatleri üzerine toplayan bir tonda kırmızı,
  • Degradelere yer verilmeyen renk geçişi,
  • Arka planın siyah olması ile ön plana çıkarılan renkler,
  • Mor ile mavinin kombinasyonu, şeklindedir.

2018 – 2019 Yıllarında Tasarım Trendlerine Örnekler

2018 ve 2019 yıllarında en çok tercih edilen tasarımlar arasında özellikle parallax scrolling modeli yer almıştır. Böylece tasarımların çok daha kendine özgü olması sağlanarak ürünlerin ya da hizmetlerin bir arada aynı sayfa üzerinden sunulabilmektedir.

Ayrıca çok daha kreatif tipografiler kullanılmaktadır. Tasarım için vazgeçilmez bir konumda olan tipografi, özellikle posterlerde veya web sitesi banner başlığında sıklıkla kullanılmaktadır. Böylece kampanyalar çok daha etkili hale getirilmektedir.

Hem 2018 hem de 2019’da grafik tasarımlarda çift tonların kullanılması trend haline gelmiştir ve bir süre daha etkisini sürdüreceği tahmin edilmektedir. Kesintisiz gradyanlar ise gelişen teknolojiyle birlikte çok daha yaygın olarak kullanılmaya başlanmıştır. Eskiden karmaşık gelen ve tasarımda kullanımı zor olan grandyanlar artık rahatlıkla çalışmalara dâhil edilebilmektedir.

Birçok yaratıcı profesyonelin tanıyacağı Shutterstock, pazarlamacılar tarafından bu yılın bilinmesi gereken tasarım eğilimlerini aydınlatan 2018 Yaratıcı Trendler Raporu’nu paylaştı. Rapor, Shutterstock’un koleksiyonundaki 170 milyondan fazla görsel içerik üzerine sentez ve analiz kullanılmasıyla oluşturdu....


Dijital Pazarlama     Etiketler : pazarlama trendleri, Tasarım Pazarlaması, tasarım trendleri

Yükselmeye hazır mısınız?