444 4 915
444 4 915

Uluslararası Dijital Pazarlama



Pazarlama, dijital ortama taşındığından beri uluslararası alanda yapılan marketing çalışmaları da hız kazanmıştır. Uluslararası dijital pazarlama, günümüzde yeni kurulan şirketlerin bile önem verdiği bir alandır. Bunun nedeni, firmanın hedeflerini kısa sürede belirleyip önce yurt içinde sonra da yurt dışında büyüme isteğidir.

Bazen yurt dışında yeni bayiler oluşturmak ve pazarı genişletmek için marketing zinciri genişletilmek istenir. Bu nedenle yurt içindeki ve yurt dışındaki dinamiklere hâkim olmak son derece önemli bir hale gelir.

Gerektiğinde yurt dışına bizzat çıkarak ilgili sektörde neler olup bittiğine bakılması gerekebilir. Ancak bunun için de ayrı bir bütçe oluşturulması gerekecektir. Buna gerek kalmadan da yurt içindeki ve yurt dışındaki firmaların örnek çalışmalarından yola çıkılarak projeler geliştirilebilir.

Uluslararası Dijital Pazarlama Neden Önemli?

Her toplumun kendine ait bir kültürü ve alışkanlığı bulunur. Bu nedenle pazarlama yapılırken hedef kitlenin kültürel özellikleri ve alışkanlıkları önem taşır. Ancak her topluma hitap edebilmek de mümkün değildir. Bu nedenle aslında satılan ürüne talep oluşturmak için ürünü alma potansiyeli olan kişiler hedeflenmelidir. Bunun için uluslararası alanda kullanılabilecek anahtar kelimeler, firmanıza dünyanın her yerinden daha fazla kişinin ulaşmasını sağlar.

Ayrıca yapılabilecek olan yatırımların daha doğru olması ve doğru yerlere yatırım yapılması sağlanır. Bu nedenle uluslararası dijital pazarlama son derece önemlidir. Rekabet edilebilecek olan ülkelerin tespit edilmesi için de bu pazarlama yöntemi tercih edilir. Bu sayede geniş kitlelere hitap etmek daha kolay olur. Pazar araştırması yapmayan hatta uluslararası ölçekte Pazar araştırması yapmayan birçok firma, boşa yatırım yaparak zarar eder. Bu da henüz pazara girmeden önce ilgili alandan çekilmeye sebep olabilir.

Uluslararası Dijital Pazarlama Nasıl Yapılır?

Uluslararası alanda yapılacak olan çalışmalar için faklı dillere hakim olmak gerekir. Uluslararası en geçerli dil olan İngilizce, bu alanda büyük bir yardımcıdır. Ayrıca özellikle herhangi bir ülkenin pazarına girilmek isteniyorsa örneğin bu Çin olabilir. O zaman Çince orijinal içerikler ve reklamlar uluslararası dijital pazarlama yapmaya yardımcıdır.

Dil bilmenin yanında pazarlama yapılacak olan ülkenin, bölgelerin, hatta yerel halkın alışkanlıklarını öğrenmek önemlidir. Gerekirse farklı bölgeler için o halkın yaşam tarzına uygun pazarlama stratejileri geliştirilmeli, özel indirim kampanyaları yapılmalıdır.

Ürünlere fiyat belirlenirken de satışı yapılacak olan yerlerde ürünler için ne kadar alım gücü olduğu ölçülmelidir. Aksi takdirde ne kadar kaliteli ürün çıkarılsa da alım gücü olmayan insanlar için o ürün almak mümkün olmayacaktır. Bu da bir süre sonra firmaya başarısız bir pazarlama girişimi ve büyük bir maddi zarar şeklinde geri dönecektir.


3. SEO Teknikleri – Uluslararası Dijital Pazarlama

Önceki yazılar:SEO UX 1. Fizibilite – Uluslararası Dijital Pazarlama 2. SEO ve UX – Uluslararası Dijital Pazarlama Teknik İşaretlemeler Unutmayın. Arama motorlarınızın web sitenizi iyi anlayabilmesi, insanlara daha doğru sonuçlar göstermesini sağlayacağı için...



2. SEO ve UX – Uluslararası Dijital Pazarlama

Önceki yazı: 1. Fizibilite – Uluslararası Dijital Pazarlama Web site tasarımı ve tasarım özellikleri, kültürel sebeplerle ağır olarak etkilenebilir. Görsellik Her ülkede ortalama kelime uzunlukları ve cümle uzunlukları hesaba katılmalıdır. Örneğin Almanca’nın çok uzun...



Uluslararası Dijital Pazarlama Dışındaki Diğer Yazılarımız

Yükselmeye hazır mısınız?