444 4 915
444 4 915

Viral Reklam



Özellikle video olarak kullanıcıların kendi kendilerine internet üzerinde yaydıkları bir reklam türü olan Viral reklam, e-posta ya da video paylaşım sitelerinde paylaşım yolu ile dağıtılır.

Bu reklam türü iki şekilde yapılır. Bunlar;

  • Son kullanıcı tarafından çekilen reklamlar,
  • Firmanın kendisi tarafından çekilen reklamlar şeklindedir.

Son kullanıcı reklamları, ürünü kullanan kişilerin ürünle ilgili olumlu video çekerek sosyal medya mecralarında videoyu paylaşmasıdır. Eğer paylaşılan videolar beğenilirse genellikle firmalar tarafından bu reklam satın alınır. Bazen de bu reklam videosunu firma kendisi çekerek paylaşır ve ürünlerini tanıtımını ve reklamını yapar.

Viral reklamlar internetin yaygın kullanımı ile oldukça popüler hale gelmiştir. Ağızdan ağıza pazarlama yöntemine benzerliği ile dikkatleri üzerine çeken bu reklam türü doğallığı ile dikkatleri üzerine çekmektedir. Bu yöntemden tek farkı dijital ortamda oluşmasıdır.

Viral reklamda genel olarak ürün tanıtılmaz, ürünün yer aldığı bir olay anlatılır. Böylece reklam gibi durmayan ama ürüne sempati duyulmasına neden olan bir video kaydı ortaya çıkar. Ayrıca maliyet gerektirmediği için çok caziptir. Büyük markaların birçoğu viral reklamı tercih etmektedir. Bunlara;

  • Nivea,
  • Türk Hava Yolları,
  • GittiGidiyor gibi firmalar örnek verilebilir.

Neden Viral Reklam?

Birçok firma tarafından rağbet gören Viral reklam, birçok konuda büyük avantaj sağlamaktadır. Bunların başlıcaları şu şekilde sıralanabilir:

  • Yüksek bütçe gerektirmez.
  • Marka ön plana çıkmadığı için reklam gibi durmaz ama etkisi büyük olur.
  • Dijital ortamda yayıldığı için çok hızlı bir şekilde büyük bir kitleye ulaşır.
  • Doğallığı nedeniyle içeriğindeki hikâye ya da slogan anında yayılır.
  • Altta yatan mesaj fark ettirmeden kişilere ulaşır.
  • Etkili ve verimli sonuçlar ortaya çıkarır.

Viral Reklam Nasıl Hazırlanır?

İnternet kullanımının artmasıyla birlikte dijital ortamda çok geniş bir kitle yer almaya başlamıştır. Sonsuz bir kaynak niteliği taşıyan internet ve sosyal ağlar, kullanıcıların gücünü kullanmaya olanak sağlamaktadır.

Birçok kişi bu fırsatlardan yararlanarak Viral reklam yapmak için adım atmaktadır. Bununla birlikte kaliteli ve verimli bir reklam kaydı için birçok konuda dikkatli davranılması gerekir. Bunlar şu şekildedir:

  • Çok sayıda kişiye ulaşabilmesi için reklam içerisinin eğlenceli ve yaratıcı olması gerekir.
  • Reklam içerisinde marka ön planda olmamalıdır.
  • Reklam içerisi neşeli ve keyifli olmalıdır. Kaydı seyreden kişilerde olumlu etki bırakmalıdır.
  • İçeriğin akışı inişli çıkışlı olmalıdır.
  • Reklam kaydının içeriği etkin kullanıcıları hedef almalıdır.
  • Video kaydı hikâyesi argo gibi hoşnutsuzluk ile karşılanacak kelimeler içermemelidir.


Viral Reklam Fikirleri Ve Örnekleri

Viral pazarlama bir fikrin veya bir reklamın ağızdan ağza yayılması ve hızlı bir şekilde hedef kitleye ulaşmasıdır. Günümüzde birçok ürün ve hizmet tanıtımında oldukça başarılı viral reklam örnekleri görüyoruz. Teknoloji çağı günümüzde pazarlama...


Etiketler :

Viral Reklam Dışındaki Diğer Yazılarımız

Sem Çalışmalarının Trafiğe Katkısı

İnternet üzerinden satış ve pazarlama hizmetlerinin yaygınlaşması ile birlikte hayatımıza yeni kavramlar girmiştir. Bu kavramlar arasında yer alan seo ve sem hizmetleri özellikle pazarlama ve perakende satış firmaları için oldukça büyük önem taşımaktadır....


Etiketler :

Yükselmeye hazır mısınız?