444 4 915
Word Of Mouth » Webtures
444 4 915

Word of Mouth



Ağızdan ağza pazarlama olarak bilinen word of mouth, bir ürün ya da hizmetin insanların birbirlerine aktarması sonucu geniş bir kitleye yayılması durumudur.

Ağızdan ağza pazarlama sürecinde bir ürünün;

  • Potansiyel müşterileri,
  • Mevcut müşterileri ya da
  • Eski müşterileri tarafından yapılan olumlu ya da olumsuz olan her türlü yorum etkili faktörler arasındadır.

Önemli olan bir marka ile ilgili insanların konuşacağı bir neden verilir ve ağızdan ağza pazarlama yöntemi ile bu konuşmaların yayılması amaçlanır. Böylece markanın alıcı sayısının arttırılması hedeflenir.

WOM olarak da ifade edilen ağızdan ağza pazarlama, sosyal medyada sıklıkla kullanılan bir marketing stratejisidir. Bu süreçte olumlu düşünceler kadar eleştiri içeren düşünceler de yayılma potansiyeline sahiptir. Bu nedenle pazarlama stratejisinin çok iyi düzenlenmesi ve uygulanması gerekir. Aksi takdirde alıcı sayısının artması beklenirken, mevcut müşterilerin kaybedilmesi de gündeme gelebilir.

Word of Mouth’un Pazarlamadaki Yeri

Temel olarak oldukça geleneksel bir pazarlama yöntemi olan word of mouth, yaygın olarak kullanılmaktadır.

  • Kısa sürede geniş kitlelere ulaşması,
  • Daha çok dijital alanda yayılması nedeniyle modernleşmesi,
  • Tüketiciler tarafından ağızdan ağza yayılması nedeniyle doğal ve samimi olması nedeniyle başarılı sonuçlar ortaya çıkarmaktadır.

Etkili ve verimli olduğu kanıtlanan bu pazarlama yönteminin özellikle sosyal medyadaki reklam ve pazarlama çalışmaları oldukça verimlilik sağlamaktadır.

  • Youtube,
  • Instagram,
  • Facebook,
  • Twitter gibi popüler platformlar üzerinden ürünle ilgili memnuniyet içeren içeriklerin paylaşılması milyonlarca kişi tarafından ürünün merak edilmesine ve onu denemesine neden olmaktadır. Böylece alıcı sayısı hızla artış gösterecek ve pazarlama çalışmalarından verimlilik sağlanacaktır.

Word of Mouth Nasıl Yapılmalıdır?

Word of mouth pazarlama yöntemi ile tüketicilere iletilmek istenen mesajlar doğrudan ulaştırılır. Ayrıca bu tür mesajlar diğer tüketiciler tarafından oluşturulduğu için insanları kandırmayan ve gerçekleri yansıtan içeriklerdir.

Diğer pazarlama yöntemlerinde özellikle ürünün olumlu tarafları anlatılırken, ağızdan ağıza pazarlamada sadece ürünün avantajları değil dezavantajları da anlatılır. Tüm yönleriyle şeffaf bir şekilde sunulan bu düşünceler ile, satışların artması daha kolaydır. Şeffaf pazarlamanın tüketiciler üzerindeki olumlu etkisi unutulmamalıdır.

WOM pazarlaması için stratejiler oluşturulurken;

  • Şeffaf olmaya dikkat edilmelidir.
  • Ürün ya da hizmetle ilgili düşünceler müşteriler tarafından aktarılmalıdır.
  • Gerekli çalışmaların uzman kişilerce yapılması önemlidir.
  • Düşük maliyetli olan bu pazarlama yönteminde müşterilerin yorumlarına veya sorularına marka tarafından dönüş yapılması ve cevap verilmesi çok önemlidir. Böylece olumsuz düşünceler ya da soru işaretleri ortadan kalkacaktır.


Word of Mouth Dışındaki Diğer Yazılarımız

E-Ticaret Liderleri

Hemen hemen her gün bir e-ticaret sitesinin kuruluyor ama çoğu yatırımcının hüsranla bu işten ayrılmak zorunda olduğu yadsınamaz bir gerçektir. Bu nedenle web sitenizi Ticario güvencesiyle alıp kurulumunu yaptığınız e-ticaret sisteminizi bir e-ticaret...



Yükselmeye hazır mısınız?