Yerli Arama Motorları

İnternetin yaygın olarak kullanılmasıyla birlikte arama motorları hayatımızın en önemli parçalarından biri haline gelmiştir. Genel olarak internet kullanıcılarına sorulduğunda ilk akla gelen arama motorları ise; Google, Yandex, Bing gibi uluslararası dijital alanda büyük sükse yapan yabancı yapımlar gelmektedir. Büyük bir marka haline gelen bu arama motorları, internet üzerinde büyük çalışmaların altına imza atarak çok çeşitli hizmetleri de alternatif olarak sunmaktadır.

Bu noktada ne yazık ki yerli arama motorları aynı başarıyı gösterememiştir. İnternet kullanıcıları bu alanda faaliyetlerine yeni başlayan firmalardan ziyade güçlü bir marka haline gelmiş olan arama motorlarını tercih etmektedir.

Daha Az Bilinen Yabancı ve Yerli Arama Motorları

Dijital alana yayılmış olan ve çoğu kişi tarafından tercih edilen Google gibi arama motorlarının dışında belirli firmalar tarafından oluşturulan arama motorları da bulunmaktadır. Bunlar çok popüler olmamakla beraber belirli bir kullanıcı kitlesine sahip olması ile dikkat çeker. Bunların içerisinde yabancı arama motorlarından başlıcaları;

  • Excite Arama Motoru,
  • Lycos Arama Motoru,
  • Infoseek Arama Motoru,
  • HotBot Arama Motoru,
  • MegaCrawler Arama Motoru,
  • Magellan Arama Motoru,
  • Northern Light Arama Motoru şeklindedir. Bunların dışında daha pek çok örnek verilebilir.

Ne yazık ki her biri bu alanda başarılı sonuçlar elde etse de, en güçlü olanların arasına girmeyi senelerdir başaramamışlardır. Sadece yabancı değil yerli arama motorları da mevcuttur. Arama motoru konusunda ülkemizde birçok adım atılmış olsa da istenen verime ulaşılamamıştır. Bunlardan ilk akla gelenler ise şu şekilde sıralanabilir:

  • Ahtapot Arama Motoru
  • Arama-tr Arama Motoru
  • Com Arama Motoru
  • Baybul Arama Motoru
  • Bilgi Bankasi Arama Motoru
  • Camia Arama Motoru
  • Hostbul Host Arama Motoru vb.

Yerli Arama Motorlarının Başarısız Olmasının Nedenleri Nelerdir?

Daha önce de belirttiğimiz gibi yerli arama motorları konusunda birçok girişim gerçekleşmiş olsa da, her birinin elde ettiği sonuç başarısızlık olmuştur. Bunun en büyük nedeni ise, internet kullanıcılarının kaliteli ve güvenli arama motorlarına yönelme isteğidir.

Ne yazık ki bu noktada yerli arama motorlarının internet kullanıcılarına verdiği imkânlar yetersiz kalmaktadır. Çünkü genel olarak bu tür arama motorlarına ülkemizde ayrılan sermaye yetersiz kalmaktadır. Bu da desteksiz kalan projelerin bu işin üstesinden gelememesine neden olmuştur.

Ayrıca teknoloji alanında internet kullanıcılarının yerli üretimlere güveni düşük seviyededir. Bu konuda yeterli deneyimin ve uzmanlığın olmadığına inanan dijital alandaki kullanıcılar, uluslararası markaları tercih etmektedir.

Yerli Arama Motorları İle Benzer Yazılar

webtures_blog_banner

Arama Motoru Nedir? Arama motoru, arama çubuğuna yazılan anahtar kelimeler aracılığı ile sistemden araştırma yaparak, bu kelime ile bağlantılı bilgileri listelemeye yarayan sayfalara verilen genel isimdir. Arama motoru denilince aklımıza her zaman Google gelse de, Yandex, Yahoo ve Bing gibi

webtures

Webtures

Blog-1

1. FinTech Pazar Genel Bakışı FinTech endüstrisinde Yapay Zeka (AI), son yıllarda önemli bir büyüme kaydetmiştir. 2022 yılı itibariyle, AI FinTech pazarının değeri, yıllık %28.6’lık bir bileşik yıllık büyüme oranıyla, 2023’ten 2032’ye kadar sürekli bir artış göstermesi bekleniyor. Pazarın genişlemesi,

webtures

Webtures

yapay-zeka-ile-musteri-deneyimi-nasil-gelistirilir

Yapay zeka, müşteri deneyimini dönüştürme potansiyeline sahiptir. AI destekli çözümler, kişiselleştirilmiş deneyimler sunarak ve müşteri hizmetlerini optimize ederek işletmelerin müşteri beklentilerini aşmasına olanak tanır. Yapay Zeka ile Müşteri Deneyimi Neden Önemlidir? Günümüzde tüketiciler, hızlı ve kişiselleştirilmiş hizmetler beklemektedir. Yapay zeka

sezi-yazgan

Sezi Yazgan

loader