Teknolojinin Değiştirdiği Yönetim Anlayışı

Teknolojinin Değiştirdiği Yönetim Anlayışı

İnternetin insan hayatında gerçekleştirdiği değişikliklerden birisi de alışveriş yapma şekli oldu. Gelişen internet teknolojileri nedeniyle hem tüketiciler hem de üreticiler internet âlemini alışveriş eylemi için aktif olarak kullanmaya başladı. Tüketicilerin internet üzerinden alışveriş yapma eğilimi üreticileri internet üzerinden satış yapmaya zorladı. Bu nedenle üreticiler birer birer e-ticaret siteleri açmaya başladı; ancak site açmak işin en kolay aşamasıdır.

E-ticaret sitesi açmak satın alınabilen çeşitli paketlerle ve yazılımlar ile oldukça kolay hale geldi. Artık önemli olan açılan siteyi yönetmek oldu. E-ticaret sitesi yönetimi genel olarak siteye satış yaptırmakla ve siteyi popüler kılmakla ilgilenir. Eğer herhangi bir firma tarafından açılan site tüketiciler tarafından tutulmamışsa bu e-ticaret sitesi yönetimi alanında yaşanan bir eksiklikten kaynaklanmaktadır.

Örneğin firmanın deposunda bulunan bir ürün sitede stokta yok gözüktüğü için tüketici tarafından satın alınamıyorsa bu yönetimden kaynaklı bir hatadır. Bu şekilde örneklendirilebilecek e-ticaret sitesi yönetimi günümüzde internet alışverişi konusunda firmalar için son derece önemlidir. Düzgün yönetilmeyen bir site tıpkı düzgün yönetilmeyen mağaza gibidir; müşteri gördüğü özensizlikten dolayı tercihini bu mağazadan yana kullanmaktan vazgeçer.

E-ticaret sitesi yönetimi günümüzde eğitimleri dahi verilen bir konu olarak firmaların karşısına çıkmaktadır. Bu sebeple firmaların gerekirse bu eğitimi almaları ve mağaza yönetimini ciddiye aldıklarından daha fazla site yönetimini ciddiye almaları gerekmektedir.

Bir önceki yazımız olan E-Ticaret Dönüşüm Oranı Nasıl Artırılır? başlıklı makalemizde Dönüşüm Oranı Nasıl Artırılır, E-ticaret Hakkında Bilinmesi Gerekenler ve E-Ticaret Satış Arttırma hakkında bilgiler verilmektedir.

E-Ticaret İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.