Tekrarlanan İçerikleri ve Görselleri Basitçe Tespit Etmenin Yolu

Sergen Okur

SEO

Tekrarlanan İçerikleri ve Görselleri Basitçe Tespit Etmenin Yolu

Tekrarlanan içeriği tespit edin

Aslında birçok yolu var ama ben size en basitini anlatayım; Yine Google üzerinden öğrenebilirsiniz. Nasıl mı? Web sitede gördüğünüz bir içeriği tırnak (“örnek cümle”) içerisinde Google arama çubuğundan aratın.

"müşkülpesent" Google arama sonuçları

Eğer karşınızda birden fazla sonuç çıkıyorsa, o içerik sıkıntılıdır. Bazen kitap alıntıları, şahıs sözleri veya değiştirilmesi mümkün olmayan cümleler olabilir. Google bu konuda olabildiğince hassas olmaya çalışıyor ve bazı sonuçlar için ayırt ediyor.

İçerik nasıl olmalı?

  • Benzersiz. Değişmesi mümkün olan bir konu ise içeriği mutlaka kendiniz hazırlamaya çalışın.
  • Kaliteli. Okunması keyifli, görsellerle taçlandırılmış ve açıklayıcı olmalı.
  • Kullanıcıları tatmin eden. Size o içeriğin gerçekten yardımcı olup olmadığını öğrenin.
  • Dışa açık. Yeterince bilgi sunamıyorsanız veya detaylarını başka bir yerden öğrensin istiyorsanız dişarıya link vermekten çekinmeyin.

Eşleşen veya benzer görselleri tespit edin

Oldukça basit aslında. Yedeklediğiniz bir görseli Goolge Görseller kısmında yükleyin ve aratın. Karşınızda eğer eşleşen görseller bulunuyorsa o görsel birçok yerde paylaşılmıştır. Çok resmi bir görsel değilse kendiniz daha özgün hale getirebilirsiniz.

Google Eşleşen Görseller

Görseli özgün yapmanın faydaları nedir?

  • Dikkat çekicilik. Görselle bile aslında içeriği okutmadan ana amacını anlatabilirsiniz.
  • Google görsellerinde önde çıkabilirsiniz. Çoğu arama görsellerden ibaret. Dolayısıyla insanlar bilmediği bir şeyi görselle görmek ister ve direkt Google görsellerine yönelir. Orada önde olmanız için;
    • Görseliniz özgün olması gerekir.
    • Görselinizin kendine has başlığı ve açıklaması olmalı. İçeriğinizde birebir uyumlu olması da avantaj sağlayabilir.
  • Karakter yaratabilirsiniz. Web sitenizin en önemli kısımlarından birisi ise kuşkusuz görsellerdir. Siz ne kadar markanızı yansıtan görseller yaparsanız o kadar çok karakterini ortaya koymuş olacaksınız aslında.

Google’ın eşleşen görsel makinası o kadar iyi çalışıyor ki, görselde yer alan karakterin ismini bile arama çubuğunda hazır verebiliyor. Bazen aynı görseli aratıp, farklı isimle karşılaşabilirsiniz. Bence onun nedeni farklı aramalardan o görsele ulaşmış olmalarından kaynaklanıyor.

Elbette bunun yanında kullanabileceğiniz Araçlar da mevcut:

Copyscape: Web üzerindeki eklenen web siteden tekrarlanan içerikleri tespit eder.

Siteliner: Eklenen web sitenin açılış hızı, tekrarlanan içeriklerin oranı ve başka nerede bulunduğunu, web sitenizdeki kırık linkleri ve daha fazlasını tespit eder.

Yorumları Oku (2)

  1. Sevim Seda

    Kendi tarzımız ile hepimiz içerikleri ve görselleri kontrol ediyoruz. Dijital dünya büyüdükçe ve geliştikçe daha fazla saçmalığı bir arada görmek mümkün oluyor.
    Yazının sonunda paylaştığınız siteleri mutlaka inceleyeceğim. Harika yazı için teşekkürler.

    Cevapla
  2. YEK

    Harika bir yazı daha. SEO konusunda en başarılı sitelerden artık. Rakip varmı ki ?

    Cevapla

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.