Yükselen Trend TikTok ve Pazarlamaya Etkisi

Akıllı telefonların hayatımıza ne kadar hızlı bir şekilde girdiğini hepimiz görebiliyoruz. Bu yeni yaşam biçimimizde değişmekte olan dünyamızda Tik Tok bizlere farklı imkanlar sunuyor.

Durmadan gelişmekte olan dijital mecra sadece bizleri değil, pazarlama anlayışımızı da oldukça değiştirdi. Başlıkta da belirttiğim üzere hızla yükselen bu sosyal medya platformunun, pazarlamaya nasıl etki ettiğini gelin beraber görelim.

Keyifli okumalar 😊

 

Tik Tok nedir?

Tik Tok 2016 yılında dünyanın en değerli şirketi olan Bedence tarafından piyasaya sürülen ve 2018’de Musical.ly ile birleşen online video yükleme platformudur.

Uygulama, çeşitli düzenleme araçlarını ve efektlerini kullanarak herhangi bir konuda videonuzu 15–60 saniyeye kadar oluşturmanıza imkân sağlayan bir platformdur.

2016’daki ilk çıkışından bu yana, Çin’in sahip olduğu sosyal uygulama ,dünyanın en çok indirilen uygulaması olarak yerini aldı. Aylık aktif kullanıcı sayısı 500 milyondan fazla olup ön plana çıkan bu uygulama,rakiplerini kısa sürede geçerek büyümesine devam ediyor.

Tik Tok’un  App Store’da en çok indirilen uygulama olduğunu, ancak Google,Play Store’da WhatsApp’ın ardından 2 uygulaması olduğunu belirtmek gerekir.

Tik Tok’un kitlesi ve erişimi nedir?

Tik Tok, halihazırda dünya çapında 150 pazarda ve 75 benzersiz dilde mevcuttur. Bu kullanıcılarının %41’inden fazlası 16–24 yaşındadır. Kullanıcı tabanının bir diğer çeyreği (%24,5) 25–34 yaş grubuna girmektedir. Platformdaki kadınlar en az 2 milyon kullanıcı (8,2 milyon ila 6,1 milyon) erkeklerden fazladır.

Uygulamanın demografik özellikleri Z kuşağına doğru eğimlidir. İçinde bulunulan pazarları hedeflemek için Tik Tok reklamlarını kullanan markalar için ideal bir kanal haline getirir.

Kullanıcı tabanı özeldir, ancak kesin olarak tanımlanmıştır ve yüksek oranda etkileşimde bulunmaktadır. Bu, markaların doğru türde içerik yayınlamaları durumunda öne çıkmasını ve hatta dönüşmesini kolaylaştırır.

Tik Tok’ta Nasıl Reklam Verilir?

Tik Tok reklam kampanyanızı oluşturma:

Tik Tok reklam kampanyanızı oluşturmak ve Tik Tok reklamları yayınlamak, reklam verenlere istedikleri kitleye ulaşmak ve etkileşimi artırmak için birçok seçenek sunan basit bir işlemdir. İşte bir Tik Tok reklam kampanyası oluşturmak için adım adım neler yapacağız gelin beraber bakalım.

Bir Tik Tok Reklam Hesabı Başlat

Öncelikle ; başlamak için, “bir reklam oluştur tıklayarak Tik Tok reklamları aracılığıyla bir kullanıcı hesabı oluşturun. Hesabı doğruladıktan ve Tik Tok’un hizmet şartlarını kabul ettikten sonra bir Tik Tok reklam kampanyası oluşturulabilir.

Bir Reklam Kampanyası oluşturun

Tik Tok reklamcılığına kaydolduktan sonra, hesap kurulumu altında altı bölümden oluşan “işletme bilgileri” için bir bölüm olacaktır: işletme adı, tanıtım bağlantısı, sokak adresi, il ve posta kodu. Daha sonra iletişim bilgileri, vergi bilgileri ve ödeme bilgileri için bölümler olacaktır.

Hedef Belirleme

Kişisel ayrıntılar dikkate alındığında, kullanıcı Tik Tok reklam kampanyası için üç hedef arasından seçim yapabilir: Farkındalık, Düşünme ve Dönüşüm.

Farkındalık, yeni markaların marka bilinirliği geliştirmelerine yardımcı olacaktır. Düşünmek,daha köklü markaların kullanıcıları tarafından fazla bilgi aramaya ve markaya trafik çekmeye teşvik etmesi üzerine kurulmuştur.Dönüşüm ise kullanıcıların bu reklamları kullanarak markaya doğru harekete geçmelerine yardımcı olması için hedeflenmiştir.

Bütçe

Bir reklam kampanyası için bütçe oluştururken iki seçenek vardır: Günlük bütçe ve yaşam boyu bütçe. Bunlar, günlük olarak veya tüm bir kampanya için harcanacak maksimum tutarları gösterir.

Hedefleme

Her reklam kampanyasının belirli bir müşterisi veya müşterileri göz önünde bulundurursak,uygulama reklam verenin belirli özelliklere göre özel olarak hedeflemesine olanak tanır. Mevcut demografik seçenekler şunları içerir:

  • Cinsiyet
  • Yaş
  • Dil
  • Konum

Reklam verenler, kitlelerini kullandıkları cihazlara ve ilgi alanlarına göre de hedefleyebilir.

Bu aşamalarla ile diğer sosyal medya platformlarında olduğu gibi Tik Tok’un kendisinde de reklam verebilirsiniz. Bunu yapmanın iki yolu vardır, biri  yayın içi reklam ve diğeri banner reklamlarıdır.

Yayın içi reklamcılık, reklamınızın web sitenize doğrudan bir bağlantıyla kendisinde görünmesini sağlayabilirsiniz. Öte yandan, uygulamayı açar açmaz banner reklamlar görünür. Kullanıcı reklamı kolayca tıklayıp sizlere istediği zaman ulaşabilir.

Sonrasında; bu reklamları istediğiniz zaman atlayabilirsiniz  ve reklamı tasarlamak için birden fazla başka seçeneğe sahip olduğunuz fikirle yolunuza devam edebilirsiniz. Reklamın kullanımı, tıklama oranları, toplam görüntüleme sayısı, gösterim sayısı, alınan etkileşimler ve video görüntüleme süresi ile izlenebilir.

Benzeri Olmayan İçerikler Oluşturun

Bu mecrada orijinal ve alakalı içerik yapmak yeterince zor görünmeyebilir, ancak kalabalığın arasından sıyrılmak için çok fazla yaratıcılık, kaynak ve enerji gerekir. Kullanıcılar bununla birlikte her zaman bir meydan okuma için hazır! Tek yapmanız gereken ilginç bir hashtag (#) ile belirli bir meydan okumaya çalışmak. Bu diğer kullanıcıların ilham almasını ve bunu yapmasını sağlayabilir. Böylece, daha fazla kullanıcıya ulaşılması artık oldukça kolay.

Uygulama günde bir milyondan fazla video oluşturuyor ancak hepsi viral değil. Dolayısıyla, içeriğinizin orijinal olduğundan emin olmak ve diğer kullanıcılardan farklı olduğunuzu hissettirmek çok önemlidir.

Sonuç olarak; Tik Tok şu anda dünyayı yeniden yazıyor. Markanızın bilinirliğini arttırmak ve tüketicilerin dikkatini çekmek istiyorsanız, bu mecra tam da size göre. Ne duruyorsunuz, yerinizi almak için HAREKETE GEÇİN!

Sevgili takipçilerim bir sonraki yazıma kadar sağlıklı kalmak dileğiyle hoşça kalın🙂 #StayHome

 

 

 

Yorumları Oku (1)

  1. faydalı ve akıcı bir içerik olmuş , keyifle okudum :))

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.