Tüketici Davranışları ve E-Ticaret İstatistikleri

Tüketici Davranışları ve E-Ticaret İstatistikleri

Son yıllarda büyüme hızıyla büyüme potansiyeline sahip e ticaret sisteminde yapılan araştırmalar ve e-ticaret istatistikleri, özellikle Türkiye’de pek çok değişimin gerçekleştiğini gösteriyor. 36 milyon internet kullanıcısına sahip Türkiye, dünyada 11. Sırada yer alırken son yıllarda internetten alışveriş yapan kişi sayısı 10 milyona yaklaşıyor. 5 binden fazla internet sitesinin bulunduğu ülkemizde en fazla alışveriş yapılan şehir İstanbul olurken, en çok satın alınan ürünler tekstil, giyim, aksesuar ve elektronik eşyalar olarak gösteriliyor. Ayrıca Türkiye’deki markaların yarısının online mağazası bulunuyor. Bu nedenle artan internet kullanımı, internet üzerinden yapılan alışveriş oranının artmasına neden olurken %88’lik oranla en fazla tercih edilen ödeme sistemi kredi kartı oluyor.

E-ticaret istatistikleri, bir bölgenin ya da bir ürünün satış potansiyelini bize verirken özellikle yapılan satışlar ve tüketici davranışları konusunda kesin bilgiler edinmemizi sağlıyor. Özellikle mutlu olmak için alışveriş yapan bayanların oranının %64 olduğu düşünüldüğünde sadece ihtiyaçların değil de bazen ihtiyaç olmayan lüks ve gereksiz ürünlerin dahi sadece morali düzeltmek amacıyla satın alındığı ortaya çıkıyor. Yeniliklere açık %42’lik kesim ise yeni ve marjinal değişimler yapmak isteyen markalar için oldukça önemli bir bilgi oluyor.

Ayrıca en ucuz ürünleri satın alabilmek için erken kalkanlardan, sevdiği ürünleri satın alan kişilere kadar pek çok kategoride istatistiksel bilgiye erişilebiliyor.

E-ticaret firmalarının ürün yelpazesini hangi yönde geliştirebileceğinin yanı sıra hangi ürünlerinin daha fazla talep gördüğüne kadar pek çok bilgiye e-ticaret istatistikleri ile ulaşmak mümkün olmaktadır.

Bir önceki yazımız olan E-Ticaret Siteleri için Blog Kullanımı başlıklı makalemizde E-ticaret Blog ve E-ticaret Blog Nasıl Olmalı hakkında bilgiler verilmektedir.

E-Ticaret İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.