Ürün Satışında Pazarlamanın Önemi

Webtures

Ürün Satışında Pazarlamanın Önemi

Markaların büyük bir kısmı, ürünleri adına strateji oluştururken öncelikli olarak hizmetlerini ve sattıkları ürünleri düşünürler. Halbuki bu konuda yapılması gereken şey oldukça farklı. Çünkü artık özellikle de büyük markalar, internetin var olan büyük gelişimini kendileri için kullanmak istiyor. Ancak bunu yaparken hedefleri, daha öncesinde olmadığı kadar yüksek müşteri odaklı. Bunun nedeni ise müşterilerin günümüzde satın alacakları her bir ürün için ciddi araştırmalar yapmaya başlamaları.

Gerek internet siteleri gerekse sosyal medya platformları üzerinden tahmin edilenden çok daha etkili bir şekilde araştırmalar yapan kişilerin ilgisini kendi üzerine çekmek isteyen markalar, bunun için stratejilerinin odak noktasına pazarlamayı getirmiş oldu.

Şimdilerde şirketler, anketler için daha öncesinde olmadığı kadar fazla ücretler ödemeye razı bir hale geldi. Peki, bu anketler ne işe yarıyor? Firmalar, hedef müşteri kitlelerine ürünlerini ön sunum olarak gösteriyor ve buna göre de ürünlerinin ne denli başarılı olacağı konusunda en gerçekçi sonuçları ortaya çıkartıyor. İlerleyen teknoloji sayesinde artık firmalar, bünyelerinde müşteri hizmetlerinden çok müşteri geliştirme hizmetini sunmaları. Böylece müşteriler bir taraftan var olan hizmetleri incelerken diğer bir taraftan da bu hizmetlerin gelişmesine de katkı sağlamış oluyor. Teknolojinin var olan imkanlarını değerlendiren şirketler oldukça kısa süreler içerisinde arzu ettikleri başarılara erişirken, pazarlamayı merkeze yerleştirmeyen şirketler ise istedikleri gelişimi elde edemeyecek ve yerinde sayacaktır.

Yorumları Oku (1)

  1. Gurur Kurt

    Geçtiğimiz günlerde bir videoya rast geldim. Chobani yoğurt kurucusu Hamdi Bey ürününü nasıl pazarladığını anlatıyordu.

    Yoğurtları ilk raflara çıktığında yoğurdu alanlara neden aldığını sorduğunu ve gidip takip ettiğini söylüyor. Bu yaklaşımda beni etkileyen en önemli nokta ister dijital ortam isterse reel raflarda olsun kullanıcının satın alma eğilimini anlamak.

    Bu anlaşılır bir hale geldiğinde ancak gelişime açık oluyor. Dünyanın en iyi uygulamasını veya ürününü geliştirseniz bile tüketici ile empati kuramıyorsanız pazarlayamıyorsunuz.

    Cevapla

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.