Ürün Satışında Pazarlamanın Önemi

Ürün Satışında Pazarlamanın Önemi

Markaların büyük bir kısmı, ürünleri adına strateji oluştururken öncelikli olarak hizmetlerini ve sattıkları ürünleri düşünürler. Halbuki bu konuda yapılması gereken şey oldukça farklı. Çünkü artık özellikle de büyük markalar, internetin var olan büyük gelişimini kendileri için kullanmak istiyor. Ancak bunu yaparken hedefleri, daha öncesinde olmadığı kadar yüksek müşteri odaklı. Bunun nedeni ise müşterilerin günümüzde satın alacakları her bir ürün için ciddi araştırmalar yapmaya başlamaları.

Gerek internet siteleri gerekse sosyal medya platformları üzerinden tahmin edilenden çok daha etkili bir şekilde araştırmalar yapan kişilerin ilgisini kendi üzerine çekmek isteyen markalar, bunun için stratejilerinin odak noktasına pazarlamayı getirmiş oldu.

Şimdilerde şirketler, anketler için daha öncesinde olmadığı kadar fazla ücretler ödemeye razı bir hale geldi. Peki, bu anketler ne işe yarıyor? Firmalar, hedef müşteri kitlelerine ürünlerini ön sunum olarak gösteriyor ve buna göre de ürünlerinin ne denli başarılı olacağı konusunda en gerçekçi sonuçları ortaya çıkartıyor. İlerleyen teknoloji sayesinde artık firmalar, bünyelerinde müşteri hizmetlerinden çok müşteri geliştirme hizmetini sunmaları. Böylece müşteriler bir taraftan var olan hizmetleri incelerken diğer bir taraftan da bu hizmetlerin gelişmesine de katkı sağlamış oluyor. Teknolojinin var olan imkanlarını değerlendiren şirketler oldukça kısa süreler içerisinde arzu ettikleri başarılara erişirken, pazarlamayı merkeze yerleştirmeyen şirketler ise istedikleri gelişimi elde edemeyecek ve yerinde sayacaktır.

Bir önceki yazımız olan En İyi Gelir Elde Etmek için 5 Dijital Kanal başlıklı makalemizde Akıllı Telefon ve Mobil Pazarlama hakkında bilgiler verilmektedir.

Dijital Pazarlama İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.