Ürün Seçiminde Akıllıca Stratejiler

Ürün Seçiminde Akıllıca Stratejiler

Hislerinizin ve tutkularınızın peşinden mi gitmek istiyorsunuz? Her zaman işe yaramaz. Onları ilk önce rafine etmeniz gerekiyor, metoda, fikre dökmeniz dünyanın gerçeklerine çarptırmanız gerekiyor. Sadece Star Wars maket oyuncakları bulunduran online mağazanızı açma fikri gerçekten de size hoş gelebilir ve başkalarına anlattığınızda da insanları etkileyebilir ama bu sitenin tutacağı ve iyi satış yapabileceğiniz anlamına gelmiyor. Belli bir metodu olan bir yol izlemek, ve bu yolla online bir başarıyı yakalamak çok daha olası ve mantıklı olan.

Burada birkaç stratejiden bahsedeceğiz, hem satacağınız ürünü bulma konusunda hem de satma konusunda yol gösterebilmek için. Ürününüz için gerçekten bir talep olup olmadığını anlamanız için aynı şekilde yazı da bunu ölçebilmeniz ve anlayabilmeniz için bir rehberde bulabileceksiniz. Bu alanlardaki rekabet koşullarının baskısını ölçebilmek için birkaç araçtan da bahsedeceğiz.

Piyasadaki boşluklar ve satılmaya değer ürünler hakkında düşünürken bir yandan da hesaba katılması gereken noktalar var: İşte burada çeşitli stratejiler ile bunları değerlendireceğiz.

Niş Takı, Züccaciye ve Yardımcı Ürünler

Yüksek bütçeli ürünlerden online marketler çok para kazanmak, en fazla %5 %10 arasında kar koyabilirler. Laptoplarla Tvleri bunlara örnek gösterebiliriz. En çok para kazandıkları yer, züccaciyedir.

Satıcılar tabii ki de %100 ile %1000 arasında değişen oranlarda ve müşteriyi memnun eden ürünler satmak isterler. Alıcının çok duyarlı olmadığı noktalardan ancak para kazanılabilir. Rekabetin kasıp kavurduğu televizyon ve laptop satışları ise bu atmosferden oldukça uzaktır.

Bir kullanıcı evet en iyi fiyatı bulabilmek için haftalarca bir televizyonu araştırabilir, fakat oradan 30 dolara HDMI kablosu alırken o kadar da çok düşünmez. Televizyondan kazandığı genel kar kadar kablo satışından da kar edebilmeniz için bu alanda bir açıklık vardır.

Birçok ek ürün gerektiren bir ürün seçtiğinizde, ara ürünü olabildiğince az karla, diğer ek ürünleri ise yüksek karla satmak işletmenizi büyütmenizde yardımcı olacaktır.

Bir tutkusu veya problemi olan müşteriler

Arzulu tüketicilerin bir eşya için harcayabildiği para her zaman şaşırtıcı olmuştur. Dağ bisikletçileri, daha hafif daha sağlam bir bisiklet parçası için dünya para dökebilir veya usta bir balıkçı botu için ve balıkçılık gereçleri için 1000lerce lirayı gözden çıkarabilir. Hobi alışverişlerinde paraya bakılmaz. Dolayısıyla hobi ürünleri satmak, iyi bir reklamla desteklendiğinde her zaman kazandırıcı olmuştur. Aynı şekilde sattığınız ürünle ilgili uzmanlığınızda bulunuyor, örneğin siz de iyi bir balıkçı iseniz müşteri servislerinde de eksiksiz bir hizmet vererek iyice tercih edlen ve aranan bir yer haline gelebilir işletmeniz.

200-400 Lira aralığı

Bu fiyat aralığı gerçekten de kar oranı iyi satışlar yapabileceğiniz bir fiyat aralığı. Online ticarete ilk olarak başlayacaksınız bu fiyat aralığında ürünlerle çalışmak sizin için hem kolay hem de ilk adımlarınızı atmanızda daha az yorucu olacaktır. 500 dolardan fazla ürünleri almadan önce müşterilerin birçoğu telefonla bir müşteri servisine bağlanıp daha çok bilgi almak ister. Bu fiyat arttıkça daha da büyük bir talep haline gelir. Ne kadar pahalı bir ürün satıyorsanız o kadar iyi ürün servisi sunmanız gerekiyor. Bu da gerçekten büyük bir masraftır. Ürün servisini arayıp ürün hakkında bilgi almadan çoğu müşteri elini kredi kartına götürmek istemez.

Yaşadığınız yerde az bulunan eşyalar

Örneğin bir bahçe eşyasına ihtiyaç duyuyorsunuz, evinize en yakın ev eşyaları satan yeri gezersiniz ve ihtiyacınızı oradan karşılamaya çalışırsınız. Fakat toprak altı arama cihazına ihtiyaç duyuyorsanız veya sihirbazlık eşyalarına ihtiyaç duyuyorsanız nereye gideceksiniz? Yan dükkanda satılmaz ki bunlar. Tabii ki de online alışveriş sitelerinden birinden ihtiyacınızı gidermek durumundasınız.

Bölgenizde bulunan ve talep duyulacağınız düşündüğünüz ürünleri de satmak da iyi bir stratejidir. Arama sonuçlarında zaten az aranan bir ürün olduğundan direkt siz çıkacaksınız ve çok alternatif olmadığından tercih edileceksiniz her ne yaparsanız yapın.

Hızlı tüketilebilen ürünler

Size güvenen alıcılara satış yapmak tabii ki de yeni gelenlere satış yapmaktan çok daha kolaydır. Müşterilere her zaman ne kadar önemli olduklarını  ve onlar için fedakarlık yapmaktan çekinmediğinizi onlara gösterin. Örneğin çok talep edilen bir ürününüzün yeniden storklara alınması gerekiyorsa, bunları iyi takip etmeniz ve hemen ürünü stoklara koymanız gerekiyor. Hatta bedava kargo seçeneği ile sunmak çok daha fazla müşteriyi mutlu edecektir. Ve özellikle çekirdek müşteri miktarınızın artmasına katkıda bulunacaktır.

İyi bir ürün bulmak sadece denklemdeki bir parametreyi bulmaktır. Yukarıdaki tüm stratejileri uyguladığınızda dahi, talep olmadığında herşey boşadır. Talebi sezmek, rekabet olanaklarını ve ürünü getirtecek toptancıyı bulmak da oldukça önemli.

Ürününüz için gerçekten de yeteri kadar talep var mı?

Bunu anlamanın kolay yollarından biri de Google’ın Keyword aracını kullanmak. Bir terim belirliyorsunuz ve o terimin kaç kişi tarafından arandığını tarih, aranma olarak grafik şeklinde sunuyor. Anahtar kelimelerin aratılmaları demek, talep demektir. Birileri lazerle kesilmiş bıçak arıyorsa bunu getirtmek gerekiyor demektir.

Aracın kullanımına dair:

Bir cümleyi ya da birebir bir kelime öbeğini daha da detaylı sonuç için deneyebilirsiniz
Lokal sonuçlar sizi daha çok ilgilendiriyor, global sonuçlar sadece teorik bir fikir verebilir
Anahtar kelimelerin farklı kuyruklu hallerine de bakın. Evden Eve Nakliyat Evden eve Taşımacılık, ve işte kuyruklu dediğimiz de Asansörlü evden eve taşımacılık… gibi.

Bu tip aratma da büyük önem taşıyor, çünkü evden eve nakliyat arayışında olanlar kadar bu hizmeti asansörlü bir şekilde gerçekleştirmek isteyenlerde var. Google’da birinci olsanız dahi bir cümlenin %30 trafiğini alabiliyorsanız şanslısınız demektir. Büyük e-ticaret siteleri, örneğin Ray-Ban ucuzluk gibi kuyruklu anahtar kelimelerde artık daha da detaylı SEO çalışmaları yapmaktalar. Ne kadar olası kuyruklara hakimseniz anahtar kelimelerde o kadar trafik çekeceksiniz demektir.

Verimli bir rekabeti kaldırabilir misiniz?

Hitap ettiğiniz pazarın rekabet yükünü kaldırabilmeniz de gerekiyor sürdürülebilirlik adına. Netbooklar, Bebek Kıyafetleri gibi anahtar kelimeler birçok aramaya konu oluyor online ortamda fakat bu kadar arama ve talep varken sizin bu sektörde tutunabilmeniz ve rekabette yer alabilmeniz için yapmanız gerekenler zaman zaman çok zor bir uğraş olabiliyor.

urun-seciminde-onemli

Open site explorer denen site, ne kadar domain’in rekabette yer aldığını görebilmenizi sağlıyor. Rekabette en yüksek yerde yer alanlar birkaç yüz link içermesi gerekiyor fakat bu kadar da korkutucu değil. Fakat bir sektörde tüm yukarıdaki siteler 1000 veya 1000lerce linke sahipse, bir durup düşünüp taşınıp bu alanda rekabet edip edemeyeceğini yeniden masaya yatırmanız gerekiyor demektir.

Page Rank: Pagerank bir siteden verilen linklerin ne kadar kaliteli olduğunu belirleyen bir ölçüm. Bir site arama motoru kriterlerine göre ne kadar güvenilir ise o sitenin pagerank’i o kadar yüksektir. Çin hükümetinin internet sitesi şu an pagerank’i en yüksek olan site internetteki. Bir sitenin ne kadar otorite sahibi olduğunu ifade eder Pagerank. Pagerank görme araçlarından herhangi biri size bu konuda yardımcı olabilir. 3-4 standard bir rakamdır, 5 in üzerine çıkmak üzere oldukça zordur. Gerçekten SEO olarak çok temiz bir çalışma yapılmış olması gerekiyor sitede, çok kaliteli backlinkler almış olması gerekiyor sitenin ve internet ortamına gerçekten birşeyler katabilmiş olması gerekiyor.

Ürünlerin tedariki

Rekabette sizi ileriye taşıyabilecek ve güvenilir tedarikçilere sahip olmak e-ticaretteki en önemli halkalardan birini oluşturuyor. Niş ürün bulma arayışınızın da en kritik noktası bir bakıma iyi tedarikçi bulmaktan geçiyor.

urun-seciminde-onemli-2

En az iki adet tedarikçiniz olsun bir e-ticaret girişiminizde. Neden?

  • Bir tanesine tamamen bağlı olmamanın avantajını kullanırsınız
  • Stoklarınızı yenileme şansınız ve iki adet stoka bağlı olduğunuzdan çok daha fazla olur
  • Eğer tedarikçiler sattığınız ürün için rekabet içersindeyseler bundan avantajlı çıkan siz olursunuz.

Tutku önemlidir

Birşeyi tutkuyla yapmak kadar önemli birşey yok. Birşeyi istekle tutkuyla ve nedensizce inanarak yapmak başarıyla ulaşmak için çok önemli. Çoğu yeni başlayan online satış meraklısı tutkularına fazla takılıyor, yani kendi kendini devam ettirebilen bir şirket kurma sürecindense kendi tutkusuna fazlasıyla odaklanıyor.

Ne satarsanız satın, başarılı bir e-ticaret işi kurmak için piyasada bir açıklık bulup buna tutkuyla bağlanmanız yeterli.

Bir önceki yazımız olan E-Ticaret Dönüşüm Oranı Nasıl Artırılır? başlıklı makalemizde Dönüşüm Oranı Nasıl Artırılır, E-ticaret Hakkında Bilinmesi Gerekenler ve E-Ticaret Satış Arttırma hakkında bilgiler verilmektedir.

E-Ticaret İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.