Ürünlere Açıklama Hazırlarken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Ürünlere Açıklama Hazırlarken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Çoğu SEO blogunda e-ticaret sektöründe farklılık oluşturmak isteyen mağazaların, mutlaka özgün ve tedarikçilerden gelen metinlerden farklı ürün açıklamaları girmesi gerektiği vurgulanır. Hem Google, hem de müşteri nezdinde söz konusu sitenin değerini yükselten özgünlük; aynı zamanda ürünü sattırabilme niteliğini de taşımalıdır. Nitekim çoğu ürün açıklaması yazarının düştüğü en temel hatalardan birisi, ürünleri oldukça sade ve basit bir şekilde tanıtmaktır. Örnekler üzerinden gitmek gerekirse;

– Cep telefonu satıyorsanız, yalnızca ürünün teknik özelliklerini tanıtmanız yeterli olmayacaktır. Hedef kitlenizi iyice analiz ederek, uygun bir üslup geliştirmeniz gerekir. Bu üslup kimi zaman müşteriye “sen” şeklinde hitap ederken, kimi zaman da “siz” diyebilmelidir. Hedef kitleniz gençse, şu şekilde bir ürün açıklaması size fikir verebilir:“Facebook’a tek bir tuşa basarak giriş yapabileceğin bir cep telefonu ister misin? Cevabın evetse, bu ürün tam senlik!” Yeri geldiği zaman mizah, yeri geldiği zaman ciddiyet; hangisini tercih edeceğinizin yanıtı sizde ve müşteri kitlenizde.

– Ürünlerle ilgili ufak hikayeler anlatabilirsiniz. Biraz garip durduğunun farkındayız, ancak Adidas marka bir ayakkabı satıyorsanız markanın kuruluşundan kısaca bahsedebilirsiniz. Örneğin: “İsmini Adi Dassler’den alan Adidas, dünyanın en büyük spor eşyası üreticileri arasında yer alır. 1920 yılında kurulmuştur.” gibi. Bu tür ufak metinler ürüne olan ilgiyi arttırabilir, marka algısını pekiştirebilir.

– Ürün açıklamaları arasına ufak anahtar kelimeler gizleyebilirsiniz. Ancak, bunu ziyaretçi ve müşterilerinizin fark etmemesi şartıyla. “Ayakkabı satın al” kelimesini hedefliyorsanız, ürün açıklamasında “Sıradışı ve rahat bir ayakkabı satın almak isteyenler, bu modeli sevecekler” şeklinde cümleler geçirebilirsiniz. Herhangi bir şekilde hedef anahtar kelimenin altını çizmenize, bold veya italik yapmanıza da gerek yoktur.

Özetlersek; ürün açıklamalarınız teknik anlamda bilgi vermekle yetinmeyerek müşterileri satın almaya teşvik etmelidir.

Bir önceki yazımız olan İçerik Sitelerinin Bilinirliğini Artırmak başlıklı makalemizde Site Bilinirliğini Artırma, Site Hiti Arttırma ve Site Trafiği Nasıl Artırılır hakkında bilgiler verilmektedir.

E-Ticaretİçerik Pazarlaması İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.